Ja tiek konstatēts nepietiekams riepas protektora dziļums obligātajā ziemas riepu lietošanas periodā, turklāt konkrētajam transportlīdzeklim tas ir mazāks arī par tam minimāli pieļaujamo riepas protektora dziļumu periodā, kad ziemas riepu lietošana nav obligāta, tad var saņemt 3. vērtējumu. Auto tālāk braukt nedrīkst!
Ja tiek konstatēts nepietiekams riepas protektora dziļums obligātajā ziemas riepu lietošanas periodā, turklāt konkrētajam transportlīdzeklim tas ir mazāks arī par tam minimāli pieļaujamo riepas protektora dziļumu periodā, kad ziemas riepu lietošana nav obligāta, tad var saņemt 3. vērtējumu. Auto tālāk braukt nedrīkst!
foto – Lita Krone/LETA

  28

Par 3. vērtējumu – vienprātība

Vai šāda bardzība ir vajadzīga? Interneta komentāros to par lieku un pazemojošu uzskata vai puse respondentu. Un meklē vājās vietas likumā un kontrolētāju darbībās.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Lasīt citas ziņas

“Gada auto” sestdienas testu laikā šo jautājumu uzdevu konkursa žūrijas biedriem. Un komentāru bija pārsteidzoši maz. Ja padomā – tas ir normāli. Jo ne vecā, ne jaunā kontrole un sodi cilvēku, kurš pret sava auto stāvokli un komplektāciju izturas pietiekami nopietni (un ir finansiāli pietiekami stiprs, lai šo nopietnību īstenotu dzīvē), neskar. Ja vien nevajadzīgi neaizkavē ikdienas skrējienā. Pret šādu iespējamību iebilst visi. Un visi ir vienprātīgi arī par “trijnieku” bargu diskvalifikāciju.

Oskars Irbītis, tieslietu eksperts: “Jaunie noteikumi par automobiļu tehniskā stāvokļa kontroli uz ceļiem ir ļoti apsveicami – līdzīgi ir tiesīgi rīkoties policisti daudzās Eiropas valstīs – bīstamie transportlīdzekļi no ceļa ir jānovāc. Tas ir vēl viens mehānisms, kā disciplinēt auto vadītājus/īpašniekus un likt uzturēt savus braucamrīkus normālā stāvoklī, nevis tikai reizi gadā savest auto līdz minimālajam tehniskajam stāvoklim uz tehnisko apskati, kuru arī iziet tikai ar otro vai trešo reizi. Riepām ir jābūt atbilstošām, kreisie tūningi ir jāizbeidz! Un nav ko kaukt par slikto ekonomisko situāciju un nabadzīgo tautu – bīstamie “šroti” uz ceļa nedrīkst būt! Jākontrolē, protams, tikai tās lietas, kas reāli apdraud pārējos. Beidzot tautai ir jāsaprot, ka ne jau tikai autovadītājs riskē ar savu dzīvību un veselību, braucot ar neatbilstoša tehniskā stāvokļa auto (piemēram, plikām riepām), bet nopietni apdraud pārējos satiksmes dalībniekus. Katrs, kurš iebilst pret to, ka uz ceļa ir jābūt tikai transportlīdzekļiem atbilstošā tehniskā stāvoklī un komplektācijā, vienkārši neapzinās iespējamās sekas.”

Arī “sīkumi” ir svarīgi

CITI ŠOBRĪD LASA

Domas mazliet dalās, kad runa par 2. kategorijas grēkiem. Uzlīmi nost par sliktu stikla slotiņu? Vai nav par niknu? Lai gan…

Arhitekts Aivars Zavadskis: “Bet visi tie sīkumi taču ir svarīgi. Nu kā var braukt bez avārijas trīsstūra?! Paradokss – ikgadējā tehniskajā apskatē tagad to nepārbauda! Ne trīsstūri, ne ugunsdzēšamo aparātu, ne aptieciņu. Patiesībā visu šito jau vajadzētu regulāri pārbaudīt, bet neticu, ka tas notiks. Nav jau to inspektoru tik daudz. Un visi esošie gandrīz seksuāli orientēti uz ātruma pārkāpumiem.

Šķietami sīkie grēciņi netiek fiksēti, uz ielām un ceļiem patiesībā ir bardaks. Redzu to katru dienu, jo pārvietojos gan ar auto, gan velo. Jāsaka, ar velo visu jezgu redz vēl krasāk – nav tādi ātrumi un ir laiks papētīt. Kopumā jaunajos noteikumos nekāda revolūcija nav izdarīta, neredzu pamatu panikai un vēl jo vairāk vētrai ūdens glāzē.”

Patīk man Aivara noskaņojums. Un baida tas, ka komentētāju simti negrib vai nespēj sakārtot savu auto tā, lai nekādas kontroles dzīvi baudīt netraucētu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.