Virtuālā Toma portrets.
Virtuālā Toma portrets.
VID vizualizācija

Virtuālais asistents arī VID: kuros brīžos un jautājumos Toms palīdzēs klientiem? 0

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā darbu sācis klientu virtuālais asistents Toms.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā “Hugo.lv” sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu “Tilde”. Patlaban gan noris Toma publiskās testēšanas periods, kas ilgs līdz šā gada 14. janvārim. Šajā laikā iedzīvotāji ieņēmumu dienestam var sūtīt vērtējumus un ieteikumus par nepieciešamajiem sistēmas uzlabojumiem.

VID Informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza Toma iepazīstināšanas pasākumā stāstīja, ka Toms radīts, jo arvien pieaug VID klientu vēlme sazināties ar iestādi. Pēc viņas teiktā, jaunais iestādes virtuālais asistents ļaus klientiem ar VID sazināties jebkurā diennakts laikā gan darba dienās, gan brīvdienās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Patlaban VID klienti, apmeklējot iestādes mājaslapu, var uzdot Tomam jautājumus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības reģistrēšanu, par to, kā lietot elektroniskās deklarēšanās sistēmu, kā iesniegt dokumentus, kādi ir attaisnotie izdevumi un to veidi, kā arī citus jautājumus.

Kultūras informācijas sistēmu centra projekta “Hugo.lv” vadītājs Jānis Ziediņš piebilda, ka patlaban Toms sniedz atbildes uz klientu jautājumiem, palīdzot nepieciešamās informācijas meklēšanā. Paredzams, ka nākotnē virtuālais asistents sniegs personalizētas atbildes, piemēram, cik konkrētai personai jānomaksā nodokļos, cik izmaksās auto tehniskā apskate. Patlaban šāda informācija klientiem ir jāmeklē iestādes mājaslapā.

“Tildes” mākslīgā intelekta biznesa attīstītājs Mārtiņš Začests stāstīja, ka iestāžu mājaslapu lietotājus neapmierina lapu sarežģītība, tostarp ir grūtības atrast atbildi uz vienkāršiem jautājumiem. Virtuālie asistenti šīs problēmas risina, ļaujot klientiem noskaidrot sev svarīgu informāciju jebkurā vietā un laikā.

Vienlaikus “Tildes” pārstāvis noraidīja bažas, ka virtuālie asistenti aizstās reālus darbiniekus. Pēc viņa teiktā, mākslīgais intelekts papildina cilvēka darbu, nevis to aizvieto, jo tādējādi rutīnas jautājumi tiek atstāti virtuālo asistentu ziņā, bet reālie darbinieki var pievērsties nopietnākiem jautājumiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.