Septiņu grādu mīts mūsdienās: daļēji patiess 0
Lai gan agrāk septiņu grādu robeža tika uzskatīta par mārketinga triku, mūsdienās fakts ir kļuvis daļēji patiess, raksta AutoBild. Mūsdienu ātrgaitas vasaras riepas slikti panes zemu temperatūru. Aptuveni pie -5 °C to protektors var “stiklveidīgi” sacietēt, zaudējot elastību.
Uz sausa ceļa vasaras riepas gan bremzē labāk, taču vēlos rudeņos un ziemā ceļi bieži ir slapji – lietus, sniega, ledus, sarmas vai rīta mitruma dēļ. Šādos apstākļos mūsdienu ziemas riepas ir drošākas.
Mainījušās arī tehniskās prasības: 80. gados automašīnas svēra ap 1,3 tonnām un brauca ar maksimālo ātrumu 190 km/h (T indeksa riepas). Mūsdienās automašīnas sver 1,8 tonnas vai vairāk, tām ir lielāka paātrināšanās jauda, un riepas paredzētas līdz 240 km/h (V indekss). Turklāt riepas tiek optimizētas mazākai rites pretestībai, klusākai braukšanai un zemākam piesārņojumam, kas apgrūtina kompromisus ziemas apstākļiem.



