Foto: Freepik.com / senivpetro

Septiņu grādu mīts mūsdienās: daļēji patiess 0

Lai gan agrāk septiņu grādu robeža tika uzskatīta par mārketinga triku, mūsdienās fakts ir kļuvis daļēji patiess, raksta AutoBild. Mūsdienu ātrgaitas vasaras riepas slikti panes zemu temperatūru. Aptuveni pie -5 °C to protektors var “stiklveidīgi” sacietēt, zaudējot elastību.

Uz sausa ceļa vasaras riepas gan bremzē labāk, taču vēlos rudeņos un ziemā ceļi bieži ir slapji – lietus, sniega, ledus, sarmas vai rīta mitruma dēļ. Šādos apstākļos mūsdienu ziemas riepas ir drošākas.

Mainījušās arī tehniskās prasības: 80. gados automašīnas svēra ap 1,3 tonnām un brauca ar maksimālo ātrumu 190 km/h (T indeksa riepas). Mūsdienās automašīnas sver 1,8 tonnas vai vairāk, tām ir lielāka paātrināšanās jauda, un riepas paredzētas līdz 240 km/h (V indekss). Turklāt riepas tiek optimizētas mazākai rites pretestībai, klusākai braukšanai un zemākam piesārņojumam, kas apgrūtina kompromisus ziemas apstākļiem.

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.