Pirmais Rīgas luksofors
Pirmais Rīgas luksofors
Pirmais Rīgas luksofors

1938. gada 11. augustā. Pasūta Rīgas pirmo luksoforu 3

Pirms 80 gadiem avīze “Rīts” rakstīja: “Pilsētas valde savā pēdējā sēdē atļāvusi būvvaldei pasūtīt ielu kustības regulēšanas ierīci, kuru uzstādīs Brīvības un Dzirnavu ielu krustojumā. Satiksmes regulēšanas ierīce pasūtīta Valsts Elektrotehniskā fabrikā. (..) Izgatavots arī modelis, kas pēdējā laikā atzīts par lietderīgāko un modernāko lielākās Eiropas pilsētās, kura satiksmes spuldzes darbojas uz visiem četriem ielu stūriem. Tomēr šāda veida satiksmes regulatori atzīti par piemērotākiem plašās ielās, kamēr Dzirnavu un Brīvības ielu krustojumam pilsētas valde izvēlējusies pakārtu satiksmes regulatoru, jo šīs ielas ir samērā šauras un četri stabi ielu krustojumā radītu satiksmes neērtības.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Satiksmes regulētāju būs iespējams iedarbināt dežūrējošam kārtībniekam, kā arī nostādīt to automātiskai darbībai. (..) Pavisam regulētājā darbosies trīs gaismas spuldzes: zaļa, dzeltena un sarkana. Zaļa gaisma nozīmē – brīvs ceļš, dzeltena – uzmanību, bet sarkana – ceļš slēgts. Atkarībā no tā, kāda izrādīsies satiksmi regulējošā aparātu lietderība, pilsētas valde tos nākošā gadā paredzējusi uzstādīt vēl vairākos citos dzīvāko satiksmes ielu krustojumos.”

Pirmais trīskrāsu luksofors Rīgā un, kā toreiz apgalvoja, arī Baltijas valstīs minētajā vietā sāka darboties 1939. gada 8. februārī. Nākamā Rīgas satiksmei sarežģītā vieta, kur ko tādu ieplānoja uzstādīt, bija Brīvības, Miera un Šarlotes ielas krustojums.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.