Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
24. aprīlis, 2013
Drukāt

Aģitācija – gan par, gan pret


Foto - LETAFoto - LETA

Saņēmu kaut kādus avīžu eksemplārus – antireklāmu pirms vēlēšanām. Aģitācija vēlēšanās ir ierobežota, bet antireklāma laikam ir atļauta. Šausmas! 
Aina Liepniece Dobeles novadā



 

Vai patiešām antireklāma nav ierobežota? Ne gluži. Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma izpratnē nav būtiski, vai reklāma satur aicinājumu balsot par vai balsot pret kādu politisko partiju vai deputātu kandidātu. Jebkurā gadījumā – ja tā ir partijas vai atsevišķu politiķu apmaksāta reklāma – izmaksas par šo reklāmu tiek pieskaitītas pie priekšvēlēšanu kampaņas tēriņiem. Korupcijas apkarošanas un novēršanas biroja (KNAB) uzdevums ir sekot līdzi, lai netiek pārsniegti likumā noteiktie tēriņu ”griesti”. Tiesa, mēdz būt dažādi ”apkārtceļi”, kā tos pārsniegt. KNAB veiks pārbaudes, ja radīsies aizdomas par slēpto reklāmu, kad, iespējams, samaksāts kādam žurnālistam vai medijam par vienas vai citas partijas slavināšanu vai neslavas celšanu. Tomēr KNAB vēl būs jāpierāda tas, vai tiešām kāds politiķis ir ”uzpircis” mediju, skaidro KNAB korupcijas novēršanas nodaļas galvenais speciālists sadarbībai ar presi Andris Vitenburgs. Ar politiķiem nesaistītām personām principā nav aizliegts izplatīt savu personīgo viedokli, par ko balsot vai nebalsot vēlēšanās. Piemēram, kad pirms 11. Saeimas vēlēšanām kādas privātpersonas izplatīja bezmaksas antireklāmu, veltītu Aigaram Štokenbergam, KNAB tā arī neatklāja, ka antireklāmas veidotāji būtu pildījuši politisko pasūtījumu. Turpretī izmeklējot nodibinājuma ”Pa saulei” rīkoto pozitīvisma kampaņu pirms 9. Saeimas vēlēšanām par labu LPP/”LC”, atklājās, ka tā bijusi partijas apmaksātas kampaņas sastāvdaļa.

 

Uzziņa

Ko KNAB pastiprināti uzraudzīs?

Mediju materiālus ar konkrētiem aicinājumiem, kas nav ziņas.

Aģitāciju labdarības vai sponsorēšanas pasākumos.

No 2. maija līdz vēlēšanu dienai aizliegts vēlēšanu kandidātiem:

izmantot reklāmai administratīvos resursus, tajā skaitā valsts vai pašvaldību medijus;

izvietot politiskās reklāmas televīzijā;

publicēties medijos žurnālistiem, kas kandidēs.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+