Ekonomika
Nauda

Arvien vairāk cilvēku patēriņa kredītu ņem attālināti 16

Foto-Shutterstock

Šogad strauji augusi cilvēku interese pieteikties patēriņa aizdevumam attālināti, liecina bankas “Luminor” apkopotā informācija.

Šī gada janvārī tie bija 30%, bet jūlijā klienti patēriņa aizdevumam attālināti pieteicās jau 70% gadījumu, stāsta “Luminor” privātpersonu apkalpošanas vadītājs Normunds Rudzītis.

“Tas nozīmē, ka lielākā daļa mūsu klientu izvēlas organizēt savu finanšu dzīvi un īstenot savas ieceres, nenākot uz klientu apkalpošanas centriem un tādā veidā ietaupot gan laiku, gan līdzekļus,” skaidro Rudzītis.

Tā ir pozitīva tendence – cilvēki arvien vairāk vēlas sadarboties attālināti, jo tas ietaupa gan laiku, gan naudu, kas citādi tiktu tērēti ceļā uz un no klientu apkalpošanas centriem.

Attālināta patēriņa kredīta noformēšana vienam klientam var ietaupīt pat vairākas stundas – mūsdienās tas ir laiks, kurā iespējams paveikt daudz. Līdz šī gada beigām “Luminor” mērķis ir attālināti noformēt pieteikumus 80% gadījumu, norāda Rudzītis.

Vispopulārākā iecere – auto

“Domājot par pēdējo mēnešu patēriņa aizdevuma tendencēm, redzam, ka arvien vairāk cilvēku to izmanto auto iegādei,” stāsta Rudzītis, atklājot, ka no visiem aizdevumiem 40% gadījumos klienti vēlas iegādāties tieši automašīnu.

Vieni no aktīvākajiem aizdevuma ņēmējiem ir gados jauni cilvēki un jaunās ģimenes vecumā no 25 līdz 34 gadiem.

Ļoti bieži klienti izvēlas auto iegādāties arī ārpus Latvijas robežām, neņemot līzingu, bet gan patēriņa kredītu, jo tas dod iespēju uzreiz samaksāt nepieciešamo summu. Šogad aktīvākie mēneši auto iegādē bija marts un aprīlis.

Iegādājas arī mājokļus un vasarnīcas

Tāpat populārs patēriņa aizdevuma mērķis ir arī mājokļu un vasarnīcu iegāde. Vidēji 15% visu patēriņa aizdevumu pēdējā pusgada laikā izmantoti tieši nekustamo īpašumu iegādei. Tas ir īpaši izteikti reģionos, kur nereti nekustamā īpašuma cenas ir zemākas.

Saistītie raksti

Ja īpašuma cena nepārsniedz 12 000 eiro, tad patēriņa kredīts ir piemērots risinājums, kas klientam sniedz iespēju saņemt naudu savā kontā un iegādāties vēlamo īpašumu 60 dienu laikā. Tāpat šis risinājums noder gadījumos, kad šāda summa ir trūkstošā daļa pilna pirkuma veikšanai.

Bez auto un nekustamā īpašumu iegādes, klienti aizdevumu ņem arī sadzīves vajadzībām, piemēram, daudzi to izmanto mājokļu remontam, tāpat arī mēbelēm, sadzīves tehnikai, veselībai un ceļošanai.

Vērtējot patēriņa kredīta popularitāti un tendences, manāma atšķirība vērojama starp Rīgu/Pierīgu un reģioniem, liecina “Luminor” dati.

Ja reģionos salīdzinoši biežāk patēriņa aizdevumu izmanto ļoti konkrētu mērķu realizēšanai – auto vai īpašuma iegādei (līdz pat 60%), tad Rīgā klienti to izvēlas dažādu ieceru īstenošanai – vispopulārākie mērķi ir mājokļa labiekārtošana un remonts, tāpat arī auto iegāde.

LA.lv