Mobilā versija
Brīdinājums -0.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
14. marts, 2013
Drukāt

Atklāj pārkāpumus izvērtējumā

SIA “Deloitte Latvija” auditori secinājuši, ka augstākās izglītības studiju programmu izvērtējuma īstenotājiem par nekvalitatīvi veiktu darbu var pieprasīt atmaksāt nodarītos zaudējumus, bet, konstatējot noziedzīga nodarījuma pazīmes, pat saukt pie kriminālatbildības.

 

Vadošās atbildīgās personas Augstākās izglītības padomes (AIP) īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā “Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai” bija projekta vadītāja Baiba Rivža un AIP vadītājs Jānis Vētra. Uz viņu iespējamiem pārkāpumiem norāda arī izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis, kurš pret J. Vētru 8. martā pat vērsās prokuratūrā.

Auditori secinājumos esot norādījuši, ka pārbaudes gaitā konstatētas atsevišķas normatīvo aktu pārkāpumu pazīmes, par ko varētu tikt paredzēta juridiskā atbildība. Ja IZM uzskatītu par nepieciešamu konstatēt un pierādīt sodāmu pārkāpumu esamību, nepieciešams veikt padziļinātu pārbaudi vai vērsties tiesībsargājošās iestādēs.

B. Rivžas darbībā esot saskatāms ētiskas dabas interešu konflikts, jo viņa, kā arī viņas dzīvesbiedrs ir profesori Latvijas Lauksaimniecības universitātē. B. Rivža savulaik strādājusi LLU par zinātniskā projekta vadītāju, kā arī piedalījusies dažādos zinātniskos projektos Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē. B. Rivža interešu konfliktu kategoriski noliedz, jo pati vērtēšanā nepiedalījās. Savukārt J. Vētram tiek pārmests, ka notikusi ekspertu elektroniska saskaņošana, ekspertu parakstīšanās uz baltas lapas, tāpat arī darba līguma noslēgšana, pirms AIP locekļi personu iecēluši par ekspertu. Tādējādi tiek uzskatīts, ka Vētra kā valsts amatpersona ir pārsniedzis savas dienesta pilnvaras. Vētra pats nepilnības projektā nesaskata un ir pārliecināts, ka ne viņam, ne arī kādam citam tādējādi nav jāuzņemas atbildība.

Kā Rivža, tā Vētra uzskata, ka projekta rezultāts būtu jālieto augstskolu akreditācijas procesā, jo neesot cita veida, kā akreditēt šos studiju virzienus.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+