SIA “Skonto Būve” valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
SIA “Skonto Būve” valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Foto – LETA

Atklāj staciju “Bolderāja 2”, pilnvērtīgi sāks strādāt pēc diviem gadiem 0

Jaunā stacija “Bolderāja 2” un sliedes uz Krievu salu uzbūvētas divus gadus pirms kravu pārcelšanas no Rīgas centra uz Krievu salu, aģentūrai LETA atzina VAS “Latvijas Dzelzceļš” vadītāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

Viņš skaidroja, ka turpmākos divus gadus stacija netiks pilnvērtīgi ekspluatēta, taču pēc tam plānots, ka no stacijas “Bolderāja 2” uz Krievu salu varēs transportēt 500 ogļu vagonu dienā. Būs iespēja transportēt arī citus kravu veidus. Uzņēmējiem kravu transportēšanas izmaksas, sākot izmantot stacijas “Bolderāja 2” pakalpojumus, nesadārdzināsies.

Jauno dzelzceļa infrastruktūru uz Bolderāju varēs izmantot arī pasažieru pārvadājumiem, taču tas esot atkarīgs no AS “Pasažieru vilciens” plāniem.
Stacijas “Bolderāja 2” un sliežu ceļa uz Krievu salu būvniecība ilgusi nepilnus trīs gadus, un kopējais sliežu garums no stacijas līdz Krievu salai ir deviņi kilometri. Projektā izbūvēts arī dzelzceļa sliežu tilts pāri Daugavgrīvas šosejai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā skaidroja Strakšas, jaunā infrastruktūra ir ieguldījums uzņēmuma konkurētspējai un jaudai. Plānots, ka kravas uz “Bolderāja 2” staciju nāks no Rīgas centra, nevis Jelgavas virziena. Viņš arī uzsvēra – tā kā stacija ir jauna un modernizēta, tajā būs vieglāk strādāt.

Strakšas norādīja, ka jaunās infrastruktūras galvenais mērķis ir apgādāt ar kravām Krievu salas termināļus, ko nomnieki “Strek” un Centrālā tirdzniecības osta plāno izbūvēt tuvāko divu gadu laikā. “Latvijas Dzelzceļš” ir veicis savu daļu darba Krievu salas projektā, lai kravu apkalpošanu varētu pārcelt no pilsētas centra uz Daugavas kreiso krastu. Būvobjekts esot bijis sarežģīts, jo stacija izveidota purvā. Vienlaikus esot izdevies veiksmīgi iekļauties gan atvēlētajā finansējumā, gan laika termiņos. Būtiska esot bijusi sadarbība starp Satiksmes ministriju, ostu un “Latvijas Dzelzceļu”. Tā esot bijusi optimāla, tāpēc svarīgi, lai sadarbība turpinātos tālāk, nodrošinot iespējami vairāk kravu caur šo infrastruktūras posmu.

Rīgas ostas valdes priekšsēdis Andris Ameriks savukārt norādīja, ka līdz ar šīs infrastruktūras attīstību, būtiski attīstīt visu Bolderājas rajonu, pārveidojot to industriālā zonā.

Kā ziņots, šodien atklāta stacija “Bolderāja 2” ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem.

Projekts līdzfinansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem. Projekta izmaksas ir 41,2 miljoni eiro, un Kohēzijas fonda līdzfinansējums – 29,9 miljoni eiro.

Projekts ir saistīts ar Rīgas vēsturiskā centra un UNESCO Pasaules mantojuma pieminekļa zonas Daugavas labajā krastā atslogošanu no kravu pārkraušanas darbībām, pārvietojot kravas termināļus no Andrejsalas un Eksportostas uz Rīgas brīvostas no jauna izbūvējamo teritoriju Krievu salā Daugavas kreisajā krastā, veicinot šo teritoriju attīstību atbilstoši Rīgas attīstības plānā noteiktajam lietojumam un līdzsvarojot Rīgas brīvostas kravu apgrozījumu starp Daugavas kreiso un labo krastu.

Projekta mērķis ir Rīgas dzelzceļa mezgla kopējās jaudas palielināšana, vilcienu kustības drošības un uzticamības uzlabošana.

Reklāma
Reklāma

Projekta gaitā bija plānots attīstīt dzelzceļa infrastruktūru Daugavas kreisajā krastā un izveidot dzelzceļa savienojumu ar ostas teritoriju Krievu salā, izbūvējot savienojošo sliežu ceļu, dzelzceļa staciju “Bolderāja 2” ar deviņiem stacijas sliežu ceļiem, tiltus un dzelzceļa viaduktus.

Koncerns “Latvijas Dzelzceļš” sastāv no valdošā uzņēmuma VAS “Latvijas Dzelzceļš” un piecām meitassabiedrībām – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Ritošā sastāva serviss”, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA “LDz Apsardze”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.