Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
28. septembris, 2015
Drukāt

Atmaskojot vēlmi pēc skaistuma: izrāde “Korpuss” (1)

Foto: Krista DzudziloFoto: Krista Dzudzilo

Sestdien un svētdien, 10. un 11. oktobrī plkst. 18 Zirgu pastā būs iespēja redzēt horeogrāfes Elīnas Lutces un mākslinieces Kristas Dzudzilo izrādi “Korpuss”, kas nominēta “Spēlmaņu nakts” balvai kategorijā “Gada sasniegums laikmetīgajā dejā”, pavēstīja Maija Uzula-Petrovska.

Izrādē abas mākslinieces pēta ķermeni, tā komunikāciju ar ārpasauli un pašam ar sevi, uzdodot jautājumus arī par cilvēka un ķermeņa ierobežojumiem – gan citu noteiktiem, gan pašu izvēlētiem.

“Ķermeņa kustība ir valoda. Ķermenis kustas un veidojas komunikācija ar vidi, savu vai citu ķermeni. Šī komunikācija ir apzināta, bet daudz tajā ir automātiska. Ķermenis ir pakļauts ierobežojumiem, un cilvēks ir pieradis pie tiem, tie kļūst par daļu no tā un daļu no ķermeņa valodas. Barokālā forma ir hiperbola mūsdienu ierobežotajam cilvēkam. Vēlmei vienmēr būt skaistam pat tad, ja ir grūti ne tikai kustēties, bet pat elpot,” stāsta izrādes autores.

“Korpuss” pirmizrādi piedzīvoja pavasarī Rīgā, taču gada sākumā izrādes darba versiju Elīna Lutce izrādīja leģendārajā Džadsona baznīcā, Ņujorkā, kas tiek uzskatīta par postmodernās dejas dzimšanas vietu un ir viens no nozīmīgākajiem punktiem mūsdienu laikmetīgās dejas pasaules kartē. “Korpuss” ticis iekļauts arī Latvijas laikmetīgās dejas festivālu “Laiks dejot” un “Jauna deja jaunā vietā” programmā un saņēmis pozitīvas skatītāju atsauksme.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Laikmetīgajā dejā Latvijā maz kas notiek, un reti kad tas, kas notiek ir notikums. Šis IR.

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+