Foto – Shutterstock

Briseles restorāni krāpj klientus 1

Briseles restorāni māna klientus, trešdaļā maltīšu pasniedzot lētākas zivis, nekā norādīts ēdienkartē, liecina dabas aizsardzības grupas “Oceana” slepeni veikta pētījuma rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Mencas vietā tiek pasniegts heks, bet dārgās zilās tunzivs vietā – dzeltenspuru tunzivs, liecina pētījuma rezultāti, kas parāda “plaši izplatītu krāpšanu” Eiropas Savienības (ES) galvaspilsētas ēdināšanas vietās.

Pētījumā norādīts, ka 31,8% gadījumu restorāni ēdienkartē ir norādījuši neīsto zivi. Tas secināts izpētot 280 zivju dezoribonukleīnskābju (DNS) paraugus, kuri iegūti no 150 restorāniem, kas atrodas tūristu iecienītajos rajonos un vietās, kur ir ES institūcijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Restorānos Eiropas Komisijas (EK) un Eiropas Parlamenta (EP) telpās to gadījumu īpatsvars, kad nepareizi norādīta zivs, sasniedza 38%.

“Tas ir vienkārsi pilnīgs haoss,” preses konferencē paziņoja “Oceana” izpilddirektors Lase Gustavsons, iepazīstinot ar pētījuma rezultātiem.

“ES ir jāsakārto savs zivju bizness, jāuzņemas atbildība un steidzami jāuzlabo jūras velšu izsekojamība un marķēšana,” viņš piebilda.

EK pārstāvis Aleksandrs Vinteršteins informēja, ka komisija runās ar trīs kompānijām, kas piegādā pārtiku tās ēdināšanas vietām.

“Tā ir pārtika, ko mēs ēdam. Noteikti mēs to uztveram nopietni. Mēs sazināsimies ar trīs attiecīgajam kompānijām,” viņš sacīja reportieriem.

“Oceana” atklāja, ka dārgā un reti sastopamā zilā tunzivs 95% gadījumu tika aizstāta ar lētākajām dzeltenspuru tunzivi un lielacu tunzivi.

Paltuss tika aizstāts ar citām zivīm 11% gadījumu.

Menca 13% gadījumu ir tikusi aizstāta ar desmit dažādu sugu zivīm, galvenokārt ar pangasiju, heku un saidu, tika noskaidrots Lēvenes Katoļu universitātes veiktajās pārbaudēs, norādīja “Oceana”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.