Ekonomika
Bizness

Īsziņām par sūtījumu saņemšanu pieteikušies jau teju 55 000 klientu 16

Publicitātes foto.

Pusotra mēneša laikā kopš elektronisko aicinājumu pakalpojuma ieviešanas mobilo īsziņu veidā par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu tam pieteikušies jau 54 900 klientu, portālu “LA.lv” informēja VAS “Latvijas Pasts” pārstāvji.

Nosūtīto īsziņu skaits par pienākušajiem reģistrētajiem sūtījumiem šajā periodā sasniedzis 64 200.

Izmantojot jauno pakalpojumu, klienti – gan fiziskas, gan juridiskas personas – var saņemt elektroniskos aicinājumus mobilās īsziņas formātā par tiem pasta nodaļā saņemtajiem reģistrētajiem sūtījumiem, uz kuriem norādīts adresāta pareizs mobilā tālruņa numurs.

Nodrošinot pieejamāku pasta pakalpojumu servisu un mūsdienīgas sūtījumu saņemšanas iespējas, Latvijas Pasts jūlijā sāka piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā arī par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu.

Tā kā atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, šā pakalpojuma saņemšanai klientam ir jāpiesakās, norādot precīzu un funkcionējošu sava mobilā tālruņa numuru.

Reģistrētu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem – iepērkoties tajos, viena no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām tradicionāli ir mobilā tālruņa numurs, kuru izsūtītājs parasti norāda arī uz sūtījuma.

E-aicinājumi, kurus tagad “Latvijas Pasts” klientiem izsūta gan par reģistrēto, gan vienkāršo sūtījumu saņemšanu, ir viens no “Latvijas Pasta” īstenotajiem projektiem pārejai uz pakalpojumu sniegšanu digitālajā vidē, nodrošinot mūsdienīgu servisu un samazinot resursu patēriņu.

“Aicinām mūsu klientus izmantot iespēju ātri un efektīvi iegūt informāciju par “Latvijas Pastā” saņemtajiem sūtījumiem. Attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem tam nepieciešami tikai divi vienkārši soļi – ātri un ērti pieteikties šim pakalpojumam sev izdevīgākajā veidā un parūpēties, lai uz sūtījuma būtu precīzs saņēmēja mobilā tālruņa numurs,” aicina “Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Lai saņemtu mobilo īsziņu formāta aicinājumus par reģistrētajiem sūtījumiem, klienti šim pakalpojumam bez maksas var pieteikties kādā no sev ērtākajiem veidiem.

Piemēram, atzīmējot savu piekrišanu turpmākai elektronisko aicinājumu saņemšanai uz informatīvā paziņojuma, saņemot sūtījumu pasta nodaļā, parakstot pasta nodaļā iesniegumu par elektronisko aicinājumu saņemšanu vai nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu, kas pieejams “Latvijas Pasta” interneta mājas lapā www.pasts.lv, uz Latvijas Pasta klientu servisa e-pasta adresi info@pasts.lv.

Ja septiņu dienu laikā pēc mobilā paziņojuma nosūtīšanas klients reģistrēto sūtījumu pasta nodaļā nebūs izņēmis, atkārtots aicinājums tiek piegādāts papīra formātā uz adresāta pastkastīti.

Mobilo aicinājumu izstrādi reģistrētajiem sūtījumiem “Latvijas Pasts” sāka uzreiz pēc attiecīgu izmaiņu pieņemšanas normatīvajā regulējumā 2017.gada nogalē, kas iepriekš noteica obligātu papīra formas aicinājumu piegādi reģistrēto sūtījumu saņemšanai.

Reģistrēts (ierakstīts un/vai apdrošināts) sūtījums no vienkārša sūtījuma atšķiras ar piegādi adresātam pret parakstu.

Saistītie raksti

Šiem sūtījumiem visas pasaules pasta sistēmā tiek piešķirts unikāls numurs, ko veido 13 zīmju kods – divi burti sākumā un beigās, bet vidū cipari, piemēram, AB123456789CD, un daļai šo sūtījumu ceļa iespējams izsekot valstīs, kas nodrošina tā publiskošanu attiecīgās interneta vietnēs.

Kopš 2017.gada novembra “Latvijas Pasts” klientiem jau piegādā mobilo īsziņu formāta aicinājumus par vienkāršo starptautisko sīkpaku saņemšanu, kuras izmēra dēļ nav iespējams piegādāt adresāta pastkastītē.

Vidēji mēnesī klientiem “Latvijas Pasts” izsūta ap 250 000 šādu mobilo aicinājumu.

[yesnopoll background=”#ff9c51″]

LA.lv