Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
9. jūlijs, 2012
Drukāt

Ciets pamats, vesela mugura

20120208-103659-15frei

Silvija Freimane kopš aiziešanas pensijā vairs nav Rīgas burzmā, bet gada lielāko daļu pavada pašu ģimenes uzceltajā mājiņā Plakanciemā. “Veselības ziņā patlaban jūtos nesalīdzināmi spēcīgāka nekā pirms gadiem piecpadsmit,” viņa atzīst.

 

Vislielākās raizes Silvijas kundzei savulaik sagādāja sāpes mugurā. “Pieliecies un tādā pozā paliec, atpakaļ vairs netiec; nešus jānes, lai dabūtu līdz mašīnai,” viņa atceras. “Ko man tikai nedarīja! Masēja, adatas dūra, ik pa laikam slimnīcā ārstēja, bet viss velti.”

Ceļš uz veselību, kas sākās ar Gogoļanas grāmatā Ardievas slimībām gūtajām atziņām, turpinās joprojām, kaut muguras sāpes sen aizmirsušās.

 

Dara tā

* Guļ nevis uz ierasti mīksta matrača, bet uz grīdas. Sākumā cietais pamats mazliet spieda sānus un muguru, tomēr drīz vien ķermenis pieņēma jauno stāvokli kā pašsaprotamu.Pārvākšanās atpakaļ uz gultu notika tikai aptuveni pēc gada, kad tika sarūpēts pēc speciāla pasūtījuma veidots pietiekami ciets kokosšķiedru matracis, ko novietoja uz koka pamatnes. Tāda Silvijas guļvieta ir joprojām.

 

Guļ nevis uz ierasti mīksta matrača, bet uz grīdas. Sākumā cietais pamats mazliet spieda sānus un muguru, tomēr drīz vien ķermenis pieņēma jauno stāvokli kā pašsaprotamu.

 

* Svarīgi ik pa laikam mugurkaulu saudzīgi pastiept, īpašu uzmanību pievēršot zonai no gurniem līdz padusēm. Tāpēc uzreiz pēc pamošanās – kārtīgi Izstaipīt rokas, kājas, gurnus, kaklu.

* Nepieceļoties no gultas – pavingrošana: guļot uz muguras, kājas saliektas, rokas izstieptas uz abām pusēm tā, lai pleci stingri piespiesti matracim. Ceļus lēnām virzīt uz vienu pusi, cenšoties piespiest cietajam pamatam, to pašu – otrā virzienā. Atkārtot vismaz septiņas reizes. (Šis vingrojums izpildāms arī uz grīdas vai zaļā zālītē, ja jāatpūtina āra darbos piegurusi mugura.)

* Durvju ailes augšpusē – stienis, kurā, ejot cauri, mazliet pakarāties. Augstums tāds, lai, stangu satverot, mazliet jāpalecas vai jāpastiepjas.

* Mājas un dārza darbus darīt nevis saliektā pozā, bet rāpus. Ravē uz ceļiem, tāpat arī mazgā grīdu.

*Kad mugura kaut cik sakārtota – uz pirti, īpašu uzmanību pievēršot lāvas karstuma un aukstā ūdens kontrastam. Pēršanās starplaikos – tēja organisma tīrīšanai un asinsrites uzlabošanai: sagriež gabaliņu ingvera, citronu, pārlej ar verdošu ūdeni, padzesētai pēc garšas pievieno medu.

* Tiklīdz pavasaris rauj no zemes ārā gārsas, pienenes, gaiļbiksītes, māllēpes, kosas un citu zaļo bagātību – visu salātos vai sulā.

Ja labi jūtas viss organisms, arī mugura vairs nesāp.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+