Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
27. janvāris, 2012
Drukāt

«Costa Concordia» apspriež Eiropas Parlamentā


Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

13. janvārī avarējušā Itālijas kruīza kuģa “Costa Concordia” bēdu stāsts vēl nav galā – ne tikai tādēļ, ka vēl nav atrasti 20 cilvēki, bet arī tādēļ, ka no tā jāizsūknē 2000 tonnas degvielas, lai novērstu tās izplūšanu jūrā. Tādēļ notikušo un notiekošo analizēja arī Eiropas Parlamenta Transporta komiteja un eirokomisārs Sīms Kallass.

 

Komitejas priekšsēdētājs Braiens Simpsons uzsvēra, ka ir svarīgi sadarboties ar Itālijas iestādēm, kas atbildīgas par negadījuma izmeklēšanu. Viņš slavēja kuģa apkalpi, kas nodrošināja vairāk nekā 4000 cilvēku evakuāciju, un visas pārējās glābšanas darbos iesaistītās personas.

Savukārt Sīms Kallass atgādināja, ka nav skaidrs, vai tikuši ievēroti noteikumi – Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS), kuru pieņēma 1914. gadā pēc “Titānika” nogrimšanas, un Starptautiskās jūrniecības organizācijas drošības noteikumi.

Tikmēr Itālijas pārstāvis Džomarija Udžiass pauda viedokli, ka uz kuģa bijis pārāk daudz cilvēku, piebilstot, ka tik daudz cilvēku nav iespējams evakuēt dažās minūtēs. “Pirms jebkāda veida pasākumu veikšanas mums ir jāsagaida rezultāti,” sacīja vēl viens Itālijas pārstāvis Karlo Fidanza. “Šī nozare ir devusi lieliskus rezultātus un ir jāaizstāv, tāpat kā cilvēki, kas tajā strādā.”

“Gandrīz 80% transporta negadījumu pamatā ir cilvēka kļūdas,” norādīts Jūrnieku sagatavošanas, sertificēšanas un sardzes pildīšanas konvencijas vietnē. Jāpiebilst, ka uz avārijas vietu jau ir nosūtīts Eiropas Jūras drošības aģentūras kuģis “Salina Bay”, kas ir aprīkots ar vairākām naftas savākšanas sistēmām.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+