Mobilā versija
-0.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
17. jūlijs, 2012
Drukāt

Dr. Anitas BLOGS: Lai kājiņas pūciņas vieglumā

Foto-LETAFoto-LETA

Vasara ir klāt! Ar visiem saviem  jaukumiem: spožo sauli, ūdens un saules peldēm, atvaļinājumiem, ceļojumiem. Tā ir viena un jaukākā vasaras puse. Tas rūgtais biķeris, kas vasarā jābauda – nogurušas, pietūkušas un noberztas kājas.

Visvairāk  cietīs cilvēki ar lieko svaru, venozās asinsrites problēmām un tie, kuriem raksturīga šķidruma aizture gan kājās, gan visā ķermenī.

Kas būtu darāms, lai visas iepriekšminētās, mums  diskomfortu radošās problēmas, piemeklētu mūs retāk?

 

 

Anita Vītoliņa, esmu fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste, strādāju rehabilitācijā, mēģinu: dejot flamenko, dažkārt uzrakstīt kādu dzeju rindu savam priekam, iemācīties spāņu valodu, saprast, kas tad ir daoisms. Mans darba un dzīves moto: “Pasmaidīt vienmēr un nekaitēt nevienam, arī sev.”

 

 

 

Sākt ar apaviem. Nevilkt tādus, kas sastāv tikai no dažām šaurām siksniņām. Derēs vairāk slēgti, ar atvērtu purngalu, ērti, viegli apavi, ar papēdīti 2-3-4 cm, ar labu liesti.

 

Bezpapēžu apavos kājas nogurs vairāk. Vasarai nepērciet seklus apavus, teiksim, tādus kā baletčībiņas un tamlīdzīgus, it īpaši tas nav ieteicams tiem, kam ir platas pēdas.

 

Gribētos ieteikt valkāt vismaz par vienu izmēru lielākus apavus (varbūt kādam pat divus izmērus lielākus) nekā tos, kuri tiek valkāti citos gadalaikos. Ja nu nav iespējas nopirkt jaunus apavus šādā  nolūkā, var jau  esošos savlaicīgi nodot apavu darbnīcā iestiepšanai. Mājas kārtībā to var izdarīt, apavus blīvi piepildot ar mitrām avīzēm. Vienas dienas laikā tas gan neizdosies.

Ja patiesi vētaties justies labi, gribētos Jums  ieteikt veikt podometriju. Tas būs vēl kā papildus bonus Jūsu kājām – tad būs jālieto supinatori, ko rekomendēs dakteris, pēc veiktas podometrijas.

Kas tad vēl? Vingrinājumi – kājām, vēderpresei, sēžas muskuļiem. Diafragmālā elpošana.
Guļot uz muguras (zem galvas spilventiņš, gulēt uz mīksta pamata ), pacelt vertikāli taisnas rokas, kājas un purināt (nepārspīlēt, darīt to saudzīgi )  visas četras ekstremitātes vienlaicīgi. Pirmajā reizē pietiks ar 30 sekundēm. Protams, vērojiet, lūdzu, savas sajūtas, to darot. To lai veic tikai tie, kam tas ir pa spēkam. Cilvēkiem ar izteiktu aterosklerozi un tromboflebītu labāk šo vingrinājumu neveikt. Ja nezināt, kā rīkoties – pajautājat savam ģimenes dakterim, vai jums vēlams to darīt.

Izpildat šo vingrojumu (kurš drīkst un spēj) vairākas reizes dienā. Pamazām (vienas nedēļas laikā ) vingrinājuma laiku pagariniet līdz 1 minūtei, tad 2 minūtēm – vēl pēc kādas nedēļas.

Pēdu pašmasāža – kad vien iespējams to veikt, īpaši dienas noslēgumā, izmasējat pēdas. Tam var izmantot suku ar dabīdgiem sariem.

Varat lietot atvēsinošas, tūsku mazinošas, mikrocirkulāciju un venozo asinsriti uzlabojošas ziedes, krēmus. Zirgkastanis, askorutīns,Virdžīnijas burvjlazda,parastā lazda, piparmētra, arnika, tauksakne u.c.augi un līdzekļi būs noderīgi  šo traucējumu mazināšanai.

Bradājiet pa jūru, upi, ezeru. Iespēju robežās sēžot vai guļot novietojiet kājās augstāk  par ķermeni.

Ilgstošs piespiedu stāvoklis (sēdus, arī ceļojumu laikā, stāvus ) nav ieteicams, jo tūskas un līdz ar to – diskomforts – pieaugs. Pārdomājat, kā no tā izvairīties.

Dejojat! Daile un veselība – divi labumi vienlaicīgi.

Mīliet sevi, rūpējaties par savu veselību un labsajūtu!

Lai jums saulaina vasara, komfortabli apavi un kājas  pūciņas vieglumā!

 

Lasiet arī citus dr. Anitas blogus:

Mīlot… kaitējam

Kā neapēst 60 tonnas dzīves laikā un uzlabot pašsajūtu

Par vijoļspēli, ikdienas “baletčībiņām” un greizu stāju

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+