Ginters Otingers no TEN-T tribīnes kritizē “16+1”. Foto: Ivars Bušmanis.

ES budžeta komisārs skarbi kritizē “16+1” formātu 0

IVARS BUŠMANIS, speciāli la.lv no Ļubļanas

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

Ķīnai ir skaidra sava stratēģija – “Viens ceļš, viena josta”, šodien ES lielākā transporta notikuma TEN-T pēdējā dienā Ļubļanā no konferences lielās tribīnes savu runu iesāka ES budžeta komisārs Ginters Etingers.

“Veidojot šo stratēģiju, tā izvēlējusies izmeklētas Austrumeiropas un Rietumbalkānu valstis formātā 16+1, tādējādi šķeļot Eiropas Savienību. Tajā nepiedalās ne Eiropas Komisija, ne Eiropas Parlaments, ne svarīgas dalībvalsts,” norādīja vācu komisārs. “ES nedrīkst to pieļaut,” viņš piezīmēja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā pretargumentu šādai situācijai viņš minēja ES TEN-T transporta tīklu deviņos koridoros. “Mums ir simtiem transporta tīklu projektu, kuri neaprobežojas vienas valsts teritorijā. Ja runājam par “Rail Baltica”un Brennera tuneļa projektu, tajā iesaistītas vairākas dalībvalstis – Baltijas valstis, un otrā gadījumā – Austrija un Vācija,” teica komisārs.

Viņš uzsvēra, ka šos projektus var spēt īstenot tikai tad, ja dalībvalstis sadarbojas. “Liela loma ir koordinācijai no Eiropas Komisijas puses, un mēs esam ielikuši labus pamatus, lai šī sadarbība varētu notikt,” norādīja komisārs.

Sagaidāms, ka 2.maijā Ginters Etingers nāks klajā ar ES budžeta ietvaru nākamajam finanšu periodam laika posmā no 2021. līdz 2027.gadam. Lai gan ES transporta komisāre Violeta Bulca apliecinājusi, ka “Rail Baltica” ir augstākā prioritātes, arī šo TEN-T dienu aizkulisēs notika sarunas par atbalstu dalībvalstīm nākamajā finanšu periodā. No neoficiāliem avotiem zināms, ka Polija jau to atbalsta, un šajās dienās savu atbalstu apsolījusi arī Somija, visticamāk, cerībās, ka ES atbalstu perspektīvā varētu saņemt tuneļa būve no Helsinkiem uz Tallinu.

“Rail Baltica” īstenošanā ir svarīgi, lai arī nākamajā periodā Kohēzijas fonda projektiem tiktu saglabāta esošā līdzfinansējuma 85% likme. Konkrētu līdzekļu sadalījumu TEN-T projektiem Eiropas Komisija piedāvāts 6.jūnijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.