Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
30. marts, 2015
Drukāt

Izmaiņas Rīgas autostāvvietās – no 1.aprīļa (6)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Norēķini par automašīnu novietošanu autostāvvietās modernajos termināļos ir vienkārši, ērti un aizņem īsu brīdi.

No trešdienas, 1. aprīļa, Rīgā mainīsies maksa par pašvaldības autostāvvietu izmantošanu  un automašīnu atstāšanas vietu zonējums. RP SIA “Rīgas satiksme” (“RS”) veikto Izmaiņu mērķis ir samazināt automašīnu daudzumu pilsētas centrā, aicinot iedzīvotājus pārvērtēt savus braukšanas paradumus un izmantot alternatīvus pārvietošanās līdzekļus.

Cenu kāpums par autostāvvietas izmantošanu būs no 10 līdz 40 procentiem. Vislielākais kāpums ir iecerēts pirmās stundas tarifam. “Autostāvvietas Rīgā zināmā mērā ir sajūgtas ar sabiedrisko transportu. Ja tam cenas kāpj, tad, lai cilvēkus rosinātu vairāk izmantot sabiedrisko transportu, nevis aktīvāk automašīnas, viens no rīkiem ir tarifi un zonējumi. Autostāvvietu galvenā misija Rīgā ir dot iespēju cilvēkam iebraukt kādā no centra rajoniem, izdarīt vajadzīgos darbus un doties tālāk,” kāpuma iemeslus skaidro uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis. “Šā iemesla dēļ par pirmo stundu vienmēr ir jāmaksā lētāk nekā par nākamajām,” piebilst “Rīgas satiksmes” pārstāvis. Ja cilvēki ilgi izmantos autostāvvietas un tās būs ļoti lētas, tad krasi palielināsies automašīnu plūsma galvaspilsētā, kas bremzēs sabiedriskā transporta plūsmu, piesārņos gaisu, traucēs operatīvā transporta kustību. Iepriekš nosaukto iemeslu dēļ «Rīgas satiksme» no 1. aprīļa cels maksu par savu autostāvvietu izmantošanu, mainīs arī zonējumus, kam vajadzētu līdzsvarot transporta plūsmas dinamiku galvaspilsētā.

“RS” autostāvvietu vadītāja vietnieks Sergejs Gusevs vērš uzmanību, ka maksa mainās visās zonās.. Salīdzinājumā ar patlaban spēkā esošo zonējumu būtiski mainās A un B zonas izvietojums. No ļoti pārslogotās pilsētas centra daļas, kur atrodas A zona, ar augsto tarifu ir iecerēts rosināt automašīnas novietot tālāk no centra. “Tādā veidā atvieglosim satiksmes plūsmu, vieglāk būs sabiedriskajam transportam un velobraucējiem. Vecrīgā tarifu celsim nedaudz, noapaļosim, lai ērtāk maksāt, gājēji šajā pilsētas daļā būs mūsu prioritāte,” teic S. Gusevs.

Labojumi “Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas saistošajos noteikumos” paredz, ka A zonas teritorijā par pirmo maksas autostāvvietas stundu no 1. aprīļa būs jāmaksā 2,50 eiro, bet par katru nākamo stundu – trīs eiro. B zonas teritorijā par pirmo lietošanas stundu būs jāšķiras no diviem eiro, par katru nākamo stundu – no 2,50 eiro. C zonā par pirmo stundu būs jāmaksā 1,50 eiro, par katru nākamo stundu jāmaksā divi eiro, savukārt D zonā par pirmo stundu būs jāmaksā viens eiro, par katru nākamo stundu – 1,50 eiro. Arī Vecrīgas jeb R zonas teritorijā būs jāmaksā vairāk – par pirmo stundu pieci eiro, par katru nākamo – astoņi eiro. Iedzīvotāju stāvvietu karšu cenas būs lētākas. Iedzīvotāja karte vienam mēnesim A zonā maksās 70 eiro, B zonā – 55 eiro, C zonā – 40 eiro, D zonā – 25 eiro, bet R zonā – 85 eiro mēnesī.

Daugavas krastmala agrāk atradās C zonā, patlaban tā būs B zona. Šā iemesla dēļ par automašīnas novietošanu būs jāmaksā vairāk – divi eiro. Vecrīgā, sākot ar otro stundu – astoņi eiro. “Mūsu mērķis ir atslogot pilsētas ielas, padarot autostāvvietu lietošanu maksimāli īslaicīgu,” tā S. Gusevs. Tiem, kas vēlas savu automašīnu atstāt stāvvietā uz ilgu laiku, laba izvēle ir darīt to tālu no centra un izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Par stāvvietām varēs maksāt tāpat kā patlaban – automātos, ar īsziņām,iedzīvotāja kartēm un mēneša abonementiem. Patlaban bezskaidras naudas norēķinus var veikt 131 no 243 “RS” automātiem. Uzņēmuma mērķis ir pakāpeniski aizvietot atlikušo 131 automātu pret bezskaidras naudas automātiem. Juridiskās un fiziskās personas var arī iegādāties mēneša abonementus. Patlaban tā cena ir 213,43 eiro. Pēc 1. aprīļa viens abonements maksās 250 eiro. Abonements nodrošina arī ērtību – nav jādomā par čekiem vai par īsziņu sūtīšanu.

Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu mērķis ir optimizēt satiksmes organizāciju (īpaši ielās ar intensīvu sabiedriskā transporta satiksmi), sakārtot vieglo transporta līdzekļu plūsmu un organizēt to novietošanu, lai visi rīdzinieki un Rīgas viesi varētu piebraukt tuvāk viņus interesējošiem objektiem un novietot savu automašīnu speciāli tam paredzētajā vietās.

Uzziņa

RP SIA “Rīgas satiksme” apkalpotās autostāvvietas

apsaimnieko 5016 maksas autostāvvietas,

pieder 243 autostāvvietu maksas automāti, tostarp 131 automātā var norēķināties ar e–talonu vai bankas maksājumu karti,

pērn 42 automātos nodrošināti norēķini ar skārienjutīgiem LCD monitoriem, kas klientiem uzlabo un atvieglo apmaksas procesu,

šajā gadā vēl vismaz 60 maksas automātos tiks nodrošināta norēķinu iespēja ar skārienjutīgiem LCD monitoriem,

uzņēmumā autostāvvietu lietošanas un samaksas kontroli nodrošina 29 darbinieki, tostarp 15 autostāvvietu kontrolieri ik dienu uzrauga autostāvvietu izmantošanu,

pērn ir apkalpoti četri miljoni klientu, ik dienu apkalpo 12 000 – 13 000 klientu.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Braucam uz Rīgu dažas reizes gadā, jo tas ir briesmīgi kā Rīgas ielās izbraukt. Cik Eiropas galvaspilsētās nav SASKATAMU ielu nosaukumu? Varbūt Rīgu vajag ierakstīt GINESA rekordu grāmatās? Esam braukusi Stoholmā , Čikāgā u.c. lielās pilsētās, bet Rīga ir domāta tikai tiem, kas brauc katru dienu un zin savu ceļu no galvas. Kā tur var orientēties iebraucēji, Rīgas kungus neinteresē.

  2. normāls attaisnojums.. TAS IR- ja grib ko “izdomāt”, tad jau tikai vajag atrast attaisnojumu, lai būtu viss. Šajā gadījumā- attaisnojums atrasts, tik nesaprotu- kāpēc tik lēti? varēja kādus 100 eiro par stundu un viss būs labāk…
    Vispar- pārāk daudz cilvēku centrā- tie, kas uzturās centrā- maksājam nodokli par gaisu- teorētiski arī iedzīvotājiem un auto vajadzēs mazāk uzturēties centrā- būs vieglāk ar satiksmi un visu pārējo… Redz- biznesa ideja pasviesta- var turpināt atvieglot rīgas centru…

  3. Visu mūžu esmu dzīvojusi Rīgā, godīgi maksājusi nodokļus un tagad, kad esmu pensijā un dzīvoju Pierīgā, tad man iebraucot Rīgā ir dubultā jāmaksā par sabiedrisko transportu, tagad vēl auto jānovieto dārgā stāvvietā? Nē, mīlīši ja Jums patīk, ka ir piesārņots gaiss, tad nu izvēlaties, jo kamēr es apmeklēšu kādu no Jūsu lepnajiem veikaliem , vai sabiedriskajām iestādēm, tikmēr mans vīrs riņķos pa Rīgas ielām. Elpojiet veseli savas uzpūstās cenas!

  4. Ar diviem maziem bērniem patiešām ir ļoti vienkārši mainīt braukšanas paradumus.No rīta uz dārziņu,tad uz nodarbībām,pie dakteriem ,uz veikalu utt. Ja braukātu ar sabiedrisko vispār neko nevarētu paspēt. laikā.

  5. Kur paliek tā milzu nauda,ko iekasē?Kāpēc Rīgas ielas paliek arvien briesmīgākas?

  6. Naivis Kvadrātā Atbildēt

    Tā visa ir liela un sakaņota RD -ušsaka diversija pret pilsoņiem – nebija tiesības un pamata celt sabiedriskā transp. cenu un ne tik tagad vēl tam piemērot jaunu sadārdzinājumu autostāvvietām, jo NEKAS nav darīts attiecīgi ceļot algas un pensijas,kas būtu vienīgais attaisnojums šai nelietībai

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (6)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+