Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
14. septembris, 2016
Drukāt

Jaunā sezona teātros – karsta, provocējoša

1. Intriģējošā rotācija un debijas režijā

1no3
Publicitātes (Mārtiņa Vilkārša) fotoPublicitātes (Mārtiņa Vilkārša) foto
"Kultūrzīmju" TOP 7

1. Liepājas teātrī – Aleksandrs Vampilovs "Vecākais dēls" (režisore Gaļina Poļiščuka)

2. Jaunais Rīgas teātris – Mišels Velbeks "Pakļaušanās" (režisors Alvis Hermanis)

3. Nacionālais teātris – Henrihs Ibsens/Edvards Grīgs "Pērs Gints" (režisors Viesturs Kairišs)

4. Valmieras teātris – "Emmiņas laime" pēc Rainera Vernera Fasbindera darbiem (režisore Māra Ķimele)

5. Dailes teātris – Mihails Kuzmins "Peldošie-ceļojošie. 
2. daļa" (Vladislava Nastavševa dramatizējums)

6. Daugavpils teātris – "Kailais karalis" (pēc Andersena pasaku motīviem; režisors Oļegs Šapošņikovs)

7. M. Čehova Rīgas Krievu teātrī – "Mēdeja" (pēc Eiripīda lugas; režisors Vladislavs Nastavševs)

Katra jauna teātra sezona ieintriģē ar savām tendencēm un noslēpumiem. Šajā režisori arvien vairāk iestudē uz skatuvēm, kurās līdz šim savus spēkus nav izmēģinājuši.

Tā, piemēram, Dailes mākslinieciskais vadītājs Dž. Dž. Džilindžers pirmoreiz iestudēs Daugavpilī, kur debijai izvēlējies šobrīd Vācijā dzīvojoša mūsdienu krievu dramaturga Sergeja Rubes lugu “Žuljeta” latviešu valodā. Liepājas teātra direktors Herberts Lauk­šteins viesosies Dailē ar Vecgada koncerta iestudējumu. Vladislavs Nastavševs debitēs Dailes teātra Lielajā zālē ar M. Kuzmina “Peldošo-ceļojošo” otro daļu un pirmoreiz iestudēs M. Čehova Rīgas Krievu teātrī (RKT), kur 1. oktobrī skatītājiem būs iespēja redzēt “Mēdeju” pēc Eiripīda lugas. Kā neslēpj režisors, šis uzvedums gan aktieriski, gan izpratnes ziņā būšot loģisks turpinājums viņa Gogoļa centrā Maskavā iestudētajai “Mēdejai” ar Jaunā Rīgas teātra aktrisi Gunu Zariņu titullomā. Aktrise atzīst, ka arī izrādes estētika nemainīsies un iepriekšējo uzvedumu viesizrādē Rīgā redzējušajiem varbūt nebūs sevišķi daudz pārsteigumu, taču toreiz ķertin izķerto biļešu dēļ uzvedums RKT ierindojams Notikumu vidū. Tāpat kā izrādē Maskavā, titullomā būs Guna Zariņa, Rīgā spēlēs arī Gogoļa centra aktieris Mihails Troiņiks, kā arī RKT aktieri Igors Čerņavskis un Maksims Busels.

Teātri turas arī katrs pie saviem ārzemju viesrežisoriem, taču arī šajā ziņā var lietot jēdzienu pirmoreiz. Tā, piemēram, Liepājā pirmoreiz Latvijā iestudē maskavietis Aleksejs Girba (“Vecās dāmas vizīte” pirmizrādi piedzīvoja 10. septembrī), bet Dailē latviešu autora Ivo Brieža darbs “Uzvarētājs var būt tikai viens” par cīņu ar melanholiju un bezdarbību ieinteresējis režisoru no Vācijas Franku Henuelu un viņa kolēģi scenogrāfi Anniku Lei. Pēc nelielām šaubām tomēr esmu nonākusi pie secinājuma, ka šī režisoru rotācija ir intriģējoša un interesanta, jo neļauj teātra radošajai kopai iegrimt rutīnā un vienveidībā, jo galu galā katra teātra īstenā seja ir un paliek tā aktieri.

Šī sezona saistās arī ar interesantām debijām režijā. Bez jau minētajām savu piedzīvos arī Valmieras teātra aktrise un diplomēta režisore Inese Pudža, kura izvēlējusies iestudēt Augusta Strindberga kamerspēli “Pelikāns”, kas vēsta par mātes un bērna sarežģītajām savstarpējām attiecībām.

  1. Intriģējošā rotācija un debijas režijā
  2. Latviešu dramaturģija un politiski akcenti
  3. VĀRDS KRITIĶIEM

Pievienot komentāru

Latvijas simtgades svinības kopumā izmaksās 60 miljonus eiro (2)Kopējais Latvijas simtgades svinību pasākumu finansējums 2017.-2021. gadā indikatīvi varētu sasniegt 59 075 947 eiro, liecina Kultūras ministrijas (KM) informatīvais ziņojums par Latvijas simtgades svinību pasākumu plānu 2017.-2021. gadam, kuru nākamnedēļ izskatīs valdībā.
Draugiem Facebook Twitter Google+