Publicitātes (Mārtiņa Vilkārša) foto

Jaunā sezona teātros – karsta, provocējoša 0

Intriģējošā rotācija un debijas režijā
Katra jauna teātra sezona ieintriģē ar savām tendencēm un noslēpumiem. Šajā režisori arvien vairāk iestudē uz skatuvēm, kurās līdz šim savus spēkus nav izmēģinājuši.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

Tā, piemēram, Dailes mākslinieciskais vadītājs Dž. Dž. Džilindžers pirmoreiz iestudēs Daugavpilī, kur debijai izvēlējies šobrīd Vācijā dzīvojoša mūsdienu krievu dramaturga Sergeja Rubes lugu “Žuljeta” latviešu valodā. Liepājas teātra direktors Herberts Lauk­šteins viesosies Dailē ar Vecgada koncerta iestudējumu. Vladislavs Nastavševs debitēs Dailes teātra Lielajā zālē ar M. Kuzmina “Peldošo-ceļojošo” otro daļu un pirmoreiz iestudēs M. Čehova Rīgas Krievu teātrī (RKT), kur 1. oktobrī skatītājiem būs iespēja redzēt “Mēdeju” pēc Eiripīda lugas. Kā neslēpj režisors, šis uzvedums gan aktieriski, gan izpratnes ziņā būšot loģisks turpinājums viņa Gogoļa centrā Maskavā iestudētajai “Mēdejai” ar Jaunā Rīgas teātra aktrisi Gunu Zariņu titullomā. Aktrise atzīst, ka arī izrādes estētika nemainīsies un iepriekšējo uzvedumu viesizrādē Rīgā redzējušajiem varbūt nebūs sevišķi daudz pārsteigumu, taču toreiz ķertin izķerto biļešu dēļ uzvedums RKT ierindojams Notikumu vidū. Tāpat kā izrādē Maskavā, titullomā būs Guna Zariņa, Rīgā spēlēs arī Gogoļa centra aktieris Mihails Troiņiks, kā arī RKT aktieri Igors Čerņavskis un Maksims Busels.

Teātri turas arī katrs pie saviem ārzemju viesrežisoriem, taču arī šajā ziņā var lietot jēdzienu pirmoreiz. Tā, piemēram, Liepājā pirmoreiz Latvijā iestudē maskavietis Aleksejs Girba (“Vecās dāmas vizīte” pirmizrādi piedzīvoja 10. septembrī), bet Dailē latviešu autora Ivo Brieža darbs “Uzvarētājs var būt tikai viens” par cīņu ar melanholiju un bezdarbību ieinteresējis režisoru no Vācijas Franku Henuelu un viņa kolēģi scenogrāfi Anniku Lei. Pēc nelielām šaubām tomēr esmu nonākusi pie secinājuma, ka šī režisoru rotācija ir intriģējoša un interesanta, jo neļauj teātra radošajai kopai iegrimt rutīnā un vienveidībā, jo galu galā katra teātra īstenā seja ir un paliek tā aktieri.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šī sezona saistās arī ar interesantām debijām režijā. Bez jau minētajām savu piedzīvos arī Valmieras teātra aktrise un diplomēta režisore Inese Pudža, kura izvēlējusies iestudēt Augusta Strindberga kamerspēli “Pelikāns”, kas vēsta par mātes un bērna sarežģītajām savstarpējām attiecībām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.