Foto: Dagmāra Legante-Celmiņa

Vai spēlēt nozīmē melot? Kaspars Zvīgulis par aktiera likteni 0

Latvijas Nacionālā teātra LMT Jaunajā zālē svētdien, 26. martā pirmizrādi piedzīvos Pētera Krilova režisētā Kaspara Zvīguļa monoizrāde “Melot(?)!”, kas veidota pēc Denī Didro darba “Paradokss par aktieri” motīviem, LA.lv uzzināja teātrī.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Kopš Aristoteļa “Poētikas”, kur pirmo reizi tiek teoretizēts par teātra praksi, diskusija par to, kas ir teātris un kā to darīt pareizi, ir nebeidzama. Ko aktieris dara, kad viņš vai viņa spēlē uz skatuves? Ko nozīmē – “spēlēt”? Vai aktieris pārnes reālās dzīves izpausmes skatuves varoņu emocijās, vai tā tomēr ir kaut kāda “cita dzīve”? Vai un kā aktieris melo? Tie ir tikai daži no jautājumiem, uz kuriem aktieris Kaspars Zvīgulis mēģinās publiski atbildēt, par pamatu izmantojot 1778. gadā uzrakstīto franču filozofa un mākslas teorētiķa Deni Didro darbu “Paradokss par aktieri”. Izrādās, 250 gadu veci aktierus un teātri mīloša autora teksti mums uzdod tos pašus mūsdienu jautājumus. Vai “spēlēt” ir “Melot(?)!”?

Kaspars Zvīgulis ir Nacionālā teātra aktieris kopš 2004. gada. Teātra aktieru aprakstos par Kasparu Zvīguli teikts: “Viņš ir dzimis aktieris, kuru temperaments un nemiers laiku pa laikam aiznes prom no teātra, lai pēc dzīves skolas viņš atgrieztos uz skatuves vēl gudrāks un profesionāli redzīgāks. Aktieris, kura talants valdzina lielajās varoņlomās – gan klasiskajā repertuārā, gan mūsdienu lugās, tomēr mākslinieka ego netraucē viņam būtu izcilam partnerim, pulcēt ap sevi citus un pārredzēt spēles laukumu gan uz skatuves, gan dzīvē.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēteris Krilovs ir Kaspara Zvīguļa pedagogs un kursa vadītājs Latvijas Kultūras akadēmijā. Viņi jau sadarbojušies izrādē “Lūgšana resnajai tantei”, kas saņēmusi apbalvojumu kā 2010./2011. sezonas “Gada dramatiskā teātra izrāde”.

Izrādes scenogrāfe un kostīmu māksliniece Kristīne Abika, gaismu māksliniece Lienīte Slišāne, video mākslinieks Toms Zeļģis, Jāņa Līdes muzikālais noformējums.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.