Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
10. oktobris, 2014
Drukāt

Ķekavas novada pašvaldībā saņem pirmos elektromobiļus (4)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Ķekavas novada pašvaldība piektdien papildināja savu autoparku ar diviem jauniem “Volkswagen” markas automobiļiem, kas, atšķirībā no līdzšinējiem spēkratiem, ir aprīkoti ar elektrodzinējiem, informē pašvaldībā.

Šie videi draudzīgie un ekonomiski izdevīgie pārvietošanās līdzekļi katrs pašvaldībai izmaksāja 8 415,00 eiro. Lielāko daļu elektromobiļa vērtības – 18 500 eiro par katru – sedza Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) piešķirtais finansējums.

Pašvaldībā klāsta, ka elektromobiļus ekspluatācijas izmaksas ir būtiski zemākas kā automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. “Volkswagen Up!” patērē 11,7 kilovatstundas elektroenerģijas uz 100 kilometriem. Tas, pēc AS “Latvenergo” pamata tarifa 0,153 eiro par vienu kilovatstundu, maksā 1,76 eiro jeb aptuveni tikpat, cik 1,4 litri benzīna.

Tāpat aprēķināts, ka līdzīga tipa automašīna ar fosilās degvielas dzinēju gada laikā, nobraucot 25 000 kilometrus, rada 3475 kilogramus oglekļa dioksīda (CO2), turpretī elektrodzinējs to nerada nemaz.

Projekts paredz elektromobiļu iegādi un ekspluatāciju vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas, ievērojot katra elektromobiļa plānoto gada nobraukumu, kas ir 25 000 kilometri. Elektromobiļa maksimālais nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm ir vismaz 160 kilometri, bet ātrums – līdz 130 kilometriem stundā. Augstsprieguma baterijas garantija – astoņi gadi. SIA “Moller Auto Latvia” apņemas veikt garantijas remontu līdz nobraukumam 100 000 kilomentri vai pusotru gadu.

Iecerēts, ka viens no elektromobiļiem tiks izmantots Ķekavas novada sociālā dienesta vajadzībām, lai spētu operatīvi nodrošināt sociālo palīdzību Ķekavas novada iedzīvotājiem. Savukārt otru elektromobili izmantos Ķekavas novada pašvaldības administrācijas vajadzībām, tajā skaitā administrācijas darbinieku nokļūšanai uz atbildīgajām institūcijām, piemēram, ministrijām, valsts iestādēm un tamlīdzīgi.

KPFI finansējuma pieprasījums tika iesniegts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Vides investīciju fonda izsludinātajā konkursā šī gada maijā.

Konkursa mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu, atbalstot tādu transportlīdzekļu ieviešanu Latvijā, kuri pēc savas konstrukcijas par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas.

Latvijas Vides investīciju fonds apstiprināja Ķekavas novada pašvaldības iesniegto projektu “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana, ieviešot elektromobiļus Ķekavas novada pašvaldībā”, atbalstot finansējuma piešķiršanu elektromobiļu iegādei.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Jo vairāk ar tiem nobrauksiet pašvaldību darīšanās, jo būs izdevīgāk. Vienīgā problēma, ka pašvaldībai pieder tikai 5% ceļu, pārējie pieder valstij un privātīpašniekiem, kas ziemā ceļus iesāla vai netīra nemaz.

  2. latvenergo saturaas 😀

  3. Apsveicu pašvaldības!
    Bagāts maksā mazāk, nabags pārmaksā divreiz, trīsreiz, jo projekta izdevumi nav tikai preces iegāde, bet arī tās ekspluatācija.
    Elektrība ir energoresurss ko var izmantot ar vismazākajiem zudumiem un augstāko lietderību. Elektrība Latvijā ir viena no tīrākajām Eiropā un visi, kuri to patērē automātiski rūpējas par mūsu apkārtējo vidi, samazina CO2. Atkarībā no pieejamā ūdens apjoma Daugavā AER-E ir ap 60%. Augstāko energoefektivitāti Latvija sasniedz apkures sezonā elektrību izstrādājot koģenerācijā.

  4. Kā tas nāk? Katrs auto izmaksāja 8415 €, bet lielāko daļu, tas ir 18 500 € par katru deva KPFI? Vecais labais princips, ka visi zog un visiem pietiek?

Aplamie apgalvojumi. Pēc intervijas ar Fātimu teoloģe par sievietes lomu islāmā (4)Pēc “LA” publicētās intervijas ar Līgu Fātimu Legzdiņu un “Latviešu mentalitāte sasaucas ar islāmu, prāto konvertīte Līga Fātima” lasītāji uzdeva jautājumus, vai
Draugiem Facebook Twitter Google+