Publicitātes foto

Klavierspēles ģēnija stāsts, kas neatkārtojas – “Novecento” 0

13. janvārī Spīķeru koncertzālē uz skatuves atgriežas muzikālā izrāde “Novecento”, ko pēc pasaulslavenā itāļu rakstnieka Alesandro Bariko darba motīviem komponējis un izpildīs izcilais latviešu pianists un starptautisko konkursu laureāts Vestards Šimkus.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Skatītāji iepazīs neparasta mūziķa likteni, kas atklāsies pianista V. Šimkus komponētajā mūzikā un improvizācijās stāstnieka, Latvijas Nacionālā teātra aktiera Kristapa Ķeseļa stāstā.

A. Bariko (1958) ir pasaulslavens itāļu rakstnieks un diplomēts filosofs, kurš pēta stikla pilis, zīdu un Homēru. Viņš jaunībā daudz domājis par mūziku un pat rakstījis grāmatas par to. Bariko ir erudīts un arī pietiekami provokatīvs. Viņam patīk prātulu mežģīnes un aplūkojamā objekta attīrīšana no triviāliem pieņēmumiem. “Novecento” (“Tūkstošdeviņsimt”) ir stāsts par neparasta mūziķa likteni, kurš izaudzis uz kuģa un nekad nav nenokāpis uz sauszemes. Taču klavieres viņš spēlē tā, kā neviens pirms viņa. Cilvēki no visas pasaules meklē iespēju dzirdēt šo klavierspēles ģēniju, bet, lai klausītos viņa spēlē, jādodas ceļojumā pāri okeānam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lasot Bariko monologa formā rakstīto garstāstu, neparastās izrādes režisors Dmitrijs Petrenko piedāvā ielūkoties sevī. “Šis ir stāsts leģenda par visizcilāko pianistu, kurš spēlē savu dīvaino mūziku un nekad neatstāj savu kuģi,” teic režisors.

Mūziķa pianista lomā iejutīsies mūsu izcilais pianists Vestards Šimkus, kurš jau ir divu klavierkoncertu, kino mūzikas, kamerdarbu un klaviermūzikas skaņdarbu autors – viņa kompozīcijas izdod vācu prestižais apgāds “Schott Music & Media”.

“Mana loma izrādē ir mūzika,” par darbu saka pianists un mūzikas autors Vestards Šimkus. “Monologa autors ir devis diezgan precīzus norādījumus, kādai jābūt šai mūzikai, lai tā palīdzētu stāstīt stāstu.”

Aktieris Kristaps Ķeselis atklāj, ka Vestarda Šimkus tēls izrādē ir kā labākais draugs, ar kuru viņa varonis sarunājas. “Viņš ir tas, kurš “padod” atmiņas ar “tūkstošdeviņsimt”, par savu mūziku,” stāsta aktieris.

Koncertizrāde pirmuzvedumu piedzīvoja pērn jūnijā “Rīgas festivāla” ietvaros, tomēr tā var izvērsties par interesantu piedzīvojumu, arī skatoties otrreiz, vienkārša iemesla dēļ – katras izrādes mūzika atšķiras no iepriekšējās un nav divu vienādu izrāžu. Kā atklāj Vestards Šimkus, radot mūziku, viņš lielākoties pierakstījis tikai muzikālos “kodolus” vai “sākumu tēmas”, kā arī tēmu tuvākos izvērsumus, pārējo muzikālo materiālu atstājot improvizācijai.

Koncerts – 13. I 19.00 Spīķeru koncertzālē

Biļetes – “Biļešu paradīzes” kasēs, www.bilesuparadize.lv

Cena: EUR 20

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.