Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
9. aprīlis, 2013
Drukāt

Konkurss Gada auto 2014 ir sācies

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Labi, ka tā… Jau vairākus gadus Eiropas un Latvijas jaunu auto tirgus lejupslīde viesa bažas, ka lielā auto jaunumu vērtēšanas spēle pie mums var nenotikt. Pieteikto pretendentu skaits nokritās zem 20 (treknajos gados – bija pat 40), maliņā pagāja savulaik sparīgie ģenerālsponsori (apdrošinātāji, līzinga devēji), kuriem pašiem krīzē klājās raibi. 


Nav jau ne auto tirgotājiem, ne finansētājiem kļuvis daudz vieglāk. Tomēr, kā redzams, viedokļu rotaļu – sevišķi, ja tā pietiekami plaša interneta medijos, kā tas bija pērn, – viņi atzīst par svarīgu mārketinga sastāvdaļu un pieteikumi jaunajai sezonai ir. Jau vairāk par desmit, kas agrā pavasarī ir gluži vai ziedu laiku līmenis.

Ņemot vērā dalībnieku vēlmes, konkurss šogad ir ar skaitliski nedaudz mazāku vērienu. Tas attiecas, pirmkārt, uz obligāto pasākumu skaitu. Tāds ir tikai viens – rudens (novembris) divu dienu testa brauciens. Pārējie (stends izstādē “Auto 2013” Ķīpsalā, braucieni uz Mālpili un Siguldu vasarā) atstāti brīvprātīgas izvēles statusā – ja nepieciešams spēkus un līdzekļus taupīt, tos drīkst izlaist. Otrkārt, žūrijas biedru skaits samazināts līdz 30. Tātad mazāks būs nobraukto kilometru skaits un citi dalībnieka izdevumi.

Man personīgi žēl, protams, ka mēs solīti atkāpjamies no Latvijas unikālā “sabiedrības minimodeļa” koncepcijas un žūrijā būs mazāk dāmu, mazāk “vienkāršu” auto lietotāju, kuru viedokļi bija interesanti, bieži vien atšķirīgi no ekspertu, transporta parku profesionāļu un žurnālistu skatījuma.

Pēdējiem nu žūrijā ir pārsvars. Žurnālistu rindas papildinājuši Raimonds Zandovskis (“Delfi”), Ingars Tenis (“Tvnet”), Ilmārs Līkums (“Top Gear”). Ekspertu (arī diplomētu auto inženieru) skaits žūrijā pārsniedz desmit. Baigi nopietni kļūstam… Vai pārāk reti nedzirdēsim auto izvēlē tik nozīmīgos un tikai šķietami naivos vārdiņus – bet man patīk!

Jau pērn tika izmainīts konkursu gadskaitļu lietošanas princips. Tādēļ logotipā jūs jau redzat “2014”. Proti, mēs šogad balsojam par automobiļiem, kuri būtiski ietekmēs nākamā gada tirgu.

Pēc garām diskusijām nedaudz citāda šogad būs arī balsošanas sistēma. Vecā nepieļāva kompromisu, neizšķirtu rezultātu. Desmit punktus katrs varēja dot tikai vienam auto. Pārējiem – 6, 4, 3, 2, 1. Šogad var dot divus desmitniekus. Un no principiāla lēmuma par gada auto izvairīties, atstājot to kolēģu ziņā.

Konkurss tātad ir sācies. Un “LA” šodien sāk iepazīstināt ar titula pretendentiem. Atgādinu, ka klātienē tos redzēt un aptaustīt būs iespējams izstādē “Auto 2013” aprīļa pēdējā nedēļas nogalē Ķīpsalā. Tur notiks arī improvizēts priekšbalsojums par “pavasara simpātijas” titulu.

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+