Tehnika
Tehnoloģijas

Lielbritānijā aizliedz jauno “Segway” 16

Foto – MIKE NELSON/EPA/LETA

Šķiet, tikai pavisam nesen norimis elektrisko dēļu jeb giroskūteru trakums, taču vieni no elektrisko pārvietošanās līdzekļu celmlaužiem “Segway” jau nākuši klajā ar savu jauno gana revolucionāro pārvietošanās līdzekli – elektriskajām skrituļslidām, kuras “Segway” nosaucis par “Drift W1”.

Tieši tā jaunās skrituļslidas arī izskatās – kā kaut kas “dreifējošs” un pa gaisu slīdošs. Jāatzīst, ka dizains “Segway” savam jaunajam produktam padevies gana futūristisks, un par izbrīnītu kājāmgājēju vai pat autobraucēju skatieniem noteikti nevajadzēs cīnīties – garām slīdošie jaunie pārvietošanās līdzekļi ar to saimniekiem noteikti raisīs emocijas.

Jauno elektrisko skrituļslidu lietošana būs gana vienkārša, un nekādas zinības raķešu zinātnē nebūs nepieciešamas. Katra kāja būs jānoliek uz tai domātās gumijotās un neslīdošās pamatnes, un pats skrituļslidās iebūvētais žiroskops tās nobalansēs, novēršot iespēju no mazajiem vienriteņiem novelties. Tālāk atliks vien nedaudz nosvērties uz priekšu, un skrituļslidas sāks savu kustību, bet nosvēršanās uz aizmuguri panāks ātruma samazināšanos vai apstāšanos. Nekas pārmēru sarežģīts un ļoti līdzīgs sistēmai, kādu “Segway” izmantojis jau citos savos produktos.

Interesanti gan, ka, ja dzīvojat Lielbritānijā un jau plānojat iegādāties interesanto braucamrīku, var gadīties, ka īsti bez problēmām ar to varēsiet pārvietoties tikai mājas koridorā vai piemājas celiņā – kompānijas jaunais produkts pat pirms tā nonākšanas veikalu plauktos jau aizliegts Lielbritānijā. Turklāt tā nebūt nav pirmā šāda reize, jo līdzīgi ierobežojumi ir arī pret giroskūteriem, elektriskajiem skūteriem un elektriskajiem vienriteņa skūteriem jeb unicikliem. Kā norāda Lielbritānijas Transporta departaments, šādi pārvietošanās līdzekļi vienkārši neiekļaujas “normālo” jeb parasto transportlīdzekļu uzbūves noteikumos, kas ar tiem neļauj braukt nedz pa koplietošanas ceļiem, nedz pa ietvēm. Līdzīgi ierobežojumi gan nav dzirdēti Latvijā un neviens ar giroskūteri vai elektrisko skūteri braukt neaizliedz. Un labi, ka tā, ņemot vērā, ka šādi elektriskie braucamrīki ir gana laba alternatīva, ko izmantot kāda dārgāka un videi nedraudzīgāka pārvietošanās līdzekļa vietā.

Protams, ņemot vērā jauno elektrisko skrituļslidu sarežģīto uzbūvi, to cena ir gana ievērojama – 400 eiro. Ļoti laba velosipēda vērtībā. Tomēr, ja gribat izcelties no pārējā pūļa vai ja jums vienkārši nepatīk pārvietoties ar krietni lielāko velosipēdu, “Segway Drift W1” varētu būt jums gana piemērots – vismaz uz un no darba noteikti, jo ražotājs sola, ka baterijas spēšot izturēt līdz 45 minūšu ilgu braucienu (pilna uzlāde – 3 stundas).

Turklāt mūsdienās jebkas ar kaut nelielu elektromotoru kļuvis par zināmu modes lietu, ar ko palepoties sarunā ar kaimiņu vai kolēģiem darba pasākumā – “rūpējos par vidi!”. Tomēr, ja nopietni, vides arguments ir vietā, ņemot vērā zinātnieku arvien pieaugošās bažas par vidējās gaisa temperatūras palielināšanos CO2 izmešu dēļ, kas nākotnē varētu radīt veselu gūzmu nekontrolējamu dabas katastrofu. Tāpēc jau šobrīd jāpriecājas par ikvienu centienu gaisu piesmirdināt mazāk.

Skrituļslidas ir arī gana ērti nest – pāris sver ap 7 kilogramiem un tam ir īpašas siksniņas, aiz kurām katru slidu paņemt. Jāatceras gan, ka šādas skrituļslidas joprojām nevarēs ņemt līdzi tālākos ceļojumos, izmantojot aviosabiedrību pakalpojumus – litija jonu bateriju dēļ tās nevarēs ienest lidmašīnā – uzskata, ka tās var negaidīti aizdegties.

 

LA.lv