Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – Uldis Graudiņš

Pēc stacijas 24,4 miljonu vērtā modernizācijas projekta konkurētspējīgāka kļūs arī Liepājas osta 0

Pēc VAS “Latvijas dzelzceļš” īstenotā projekta “Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju” īstenošanas Liepājas stacija kļuvusi par mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām atbilstošu būvi. Ir pārbūvēta un modernizēta Liepājas stacijas signalizācijas sistēma, veikta sliežu ceļa rekonstrukcija, kā arī daudzi citi darbi.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

Lūk, daži piemēri. Pirms modernizācijas sliežu pārmijas pēc sazināšanās pa rāciju pārcēla uzņēmuma darbinieki, patlaban to veic dators no vadības punkta. Ir uzstādīta 71 pārmiju elektropiedziņa un pārmiju elektroapsildes sistēma. Pārmiju bojājumus operators redz datorā vadības punktā. Tādējādi vilcienu sastāvus var apkalpot ātrāk un daudz drošāk.

Vienlaikus ar iepriekš nosaukto projektu pēc “Latvijas dzelzceļa” pasūtījuma uzbūvēti arī divi sliežu ceļi vairāk nekā 1,3 km garumā, kas būtiski palielina ostas Ziemeļu parku un tās konkurētspēju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mēs esam atdevuši Liepājai parādu. Patlaban Liepāja ir vienādās konkurences pozīcijās ar citām Latvijas lielajām ostām,” vakar svinīgajā darbu noslēguma pasākumā atzina “Latvijas dzelzceļa” prezidenta pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas. Viņš vērsa uzmanību, ka šā projekta īstenošana bija īpaša ar to, ka darbs bija jāveic viena gada laikā (iemesls – pasažieru vilcienu pirkuma konkursa izgāšana, ES atbalsta nauda bija jāiztērē līdz 2015. gada beigām). A. Stakšas arī slavēja Liepājas domi, kas palīdzēja ātri risināt ar nekustamajiem īpašumiem saistītos samezglojumus.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innuse projektu vērtēja kā “izcilu sadarbības piemēru starp dzelzceļniekiem, Satiksmes ministriju, Liepājas domi un Liepājas ostu”. “Jācer, ka uzņēmēji izmantos viņiem sniegtās iespējas darbības paplašināšanai un iedzīvotāju labklājības celšanai,” piebilda D. 
Innuse.

Būvniecības darbus veica pilnsabiedrība “Thales – Fima – Transceltnieks”, būvniecības līgumu vadīja un uzraudzīja pilnsabiedrība “Dzelzceļa inženieri”. Pārmiju automatizāciju, luksoforu un citu dzelzceļa signalizācijas sistēmas modernizāciju, kā arī elektroapgādes sistēmu izbūvi veica SIA “FIMA”. Šā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis: «Projekta īstenošana ilga vien 526 dienas, sākot no līguma parakstīšanas līdz objekta nodošanai ekspluatācijā. Izpēte, projektēšana un saskaņošana ilga aptuveni 11 mēnešus, bet būvniecības darbus pabeidzām septiņu mēnešu laikā. Apjoma ziņā līdzīgu objektu agrāk izbūvējām gada laikā. Tas parāda mūsu un partneru augsta līmeņa profesionalitāti un atbildīgu attieksmi pret savu darbu. Pavisam projektā bija iesaistīti vairāk nekā 400 speciālistu no dažādām valstīm.”

“Thales Transportation System” starptautiskais direktors Žans Žaks Kolbs uzsvēra īstenotā projekta svarīgumu Latvijas valsts dziļākas iekļaušanās Eiropas un pasaules globālo transporta tīklu sistēmās un loģistikas ķēdēs. Ž. Ž. Kolbs pateicās visiem projektā iesaistītajiem dalībniekiem. “Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācijas projekts paver papildu iespējas starptautiskajiem uzņēmējdarbības un tirdzniecības sakariem, kā arī Latvijas eksportspējas un ekonomikas izaugsmes veicināšanai. Esam priecīgi, ka šajā svarīgajā valsts infrastruktūras attīstības virzienā tieši mēs ieguvām iespēju likt lietā savu ilggadējo starptautisko pieredzi dzelzceļa transporta tehnoloģisko inovāciju izstrādē un ieviešanā,” teic uzņēmējs.

Reklāma
Reklāma

Veiksmi Liepājas stacijai vēlēja arī ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola un Liepājas mērs Uldis Sesks.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.