Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
22. janvāris, 2016
Drukāt

Pēc stacijas 24,4 miljonu vērtā modernizācijas projekta konkurētspējīgāka kļūs arī Liepājas osta

Foto - Uldis GraudiņšFoto - Uldis Graudiņš

Liepājas stacija pēc pārbūves ir gatava daudz lielākai kravu caurvedei. VAS "Latvijas dzelzceļš" ir jāstrādā pie kravu piesaistes.

Uzziņa

Projekts "Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju"
kopējās izmaksas 24,4 miljoni eiro, tostarp 18,76 miljoni eiro ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 5,6 miljoni eiro – "LDz" finansējums,
septiņos mēnešos izbūvēti divi sliežu ceļi ar kopējo garumu 1325 metri, iebūvētas četras jaunas pārmijas, izbūvētas drenāžas un ūdens novades sistēmas, stacijā iebūvēti vairāk nekā 151 km signalizācijas kabeļi jaunā kabeļu kanalizācijā, uzstādīti 123 jauni luksofori, pārbūvētas transformatoru apakšstacijas, pārbūvēti stacijas sliežu ceļi 3800,7 metru garumā, veikti arī daudzi citi darbi.

Pēc VAS “Latvijas dzelzceļš” īstenotā projekta “Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju” īstenošanas Liepājas stacija kļuvusi par mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām atbilstošu būvi. Ir pārbūvēta un modernizēta Liepājas stacijas signalizācijas sistēma, veikta sliežu ceļa rekonstrukcija, kā arī daudzi citi darbi.

Lūk, daži piemēri. Pirms modernizācijas sliežu pārmijas pēc sazināšanās pa rāciju pārcēla uzņēmuma darbinieki, patlaban to veic dators no vadības punkta. Ir uzstādīta 71 pārmiju elektropiedziņa un pārmiju elektroapsildes sistēma. Pārmiju bojājumus operators redz datorā vadības punktā. Tādējādi vilcienu sastāvus var apkalpot ātrāk un daudz drošāk.

Vienlaikus ar iepriekš nosaukto projektu pēc “Latvijas dzelzceļa” pasūtījuma uzbūvēti arī divi sliežu ceļi vairāk nekā 1,3 km garumā, kas būtiski palielina ostas Ziemeļu parku un tās konkurētspēju.

“Mēs esam atdevuši Liepājai parādu. Patlaban Liepāja ir vienādās konkurences pozīcijās ar citām Latvijas lielajām ostām,” vakar svinīgajā darbu noslēguma pasākumā atzina “Latvijas dzelzceļa” prezidenta pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas. Viņš vērsa uzmanību, ka šā projekta īstenošana bija īpaša ar to, ka darbs bija jāveic viena gada laikā (iemesls – pasažieru vilcienu pirkuma konkursa izgāšana, ES atbalsta nauda bija jāiztērē līdz 2015. gada beigām). A. Stakšas arī slavēja Liepājas domi, kas palīdzēja ātri risināt ar nekustamajiem īpašumiem saistītos samezglojumus.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innuse projektu vērtēja kā “izcilu sadarbības piemēru starp dzelzceļniekiem, Satiksmes ministriju, Liepājas domi un Liepājas ostu”. “Jācer, ka uzņēmēji izmantos viņiem sniegtās iespējas darbības paplašināšanai un iedzīvotāju labklājības celšanai,” piebilda D. 
Innuse.

Būvniecības darbus veica pilnsabiedrība “Thales – Fima – Transceltnieks”, būvniecības līgumu vadīja un uzraudzīja pilnsabiedrība “Dzelzceļa inženieri”. Pārmiju automatizāciju, luksoforu un citu dzelzceļa signalizācijas sistēmas modernizāciju, kā arī elektroapgādes sistēmu izbūvi veica SIA “FIMA”. Šā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis: «Projekta īstenošana ilga vien 526 dienas, sākot no līguma parakstīšanas līdz objekta nodošanai ekspluatācijā. Izpēte, projektēšana un saskaņošana ilga aptuveni 11 mēnešus, bet būvniecības darbus pabeidzām septiņu mēnešu laikā. Apjoma ziņā līdzīgu objektu agrāk izbūvējām gada laikā. Tas parāda mūsu un partneru augsta līmeņa profesionalitāti un atbildīgu attieksmi pret savu darbu. Pavisam projektā bija iesaistīti vairāk nekā 400 speciālistu no dažādām valstīm.”

“Thales Transportation System” starptautiskais direktors Žans Žaks Kolbs uzsvēra īstenotā projekta svarīgumu Latvijas valsts dziļākas iekļaušanās Eiropas un pasaules globālo transporta tīklu sistēmās un loģistikas ķēdēs. Ž. Ž. Kolbs pateicās visiem projektā iesaistītajiem dalībniekiem. “Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācijas projekts paver papildu iespējas starptautiskajiem uzņēmējdarbības un tirdzniecības sakariem, kā arī Latvijas eksportspējas un ekonomikas izaugsmes veicināšanai. Esam priecīgi, ka šajā svarīgajā valsts infrastruktūras attīstības virzienā tieši mēs ieguvām iespēju likt lietā savu ilggadējo starptautisko pieredzi dzelzceļa transporta tehnoloģisko inovāciju izstrādē un ieviešanā,” teic uzņēmējs.

Veiksmi Liepājas stacijai vēlēja arī ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola un Liepājas mērs Uldis Sesks.

Pievienot komentāru

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (2)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gribi audzēt savas vistiņas, bet nezini kā sākt? Dzērbeniete Daina Šmite dalās pieredzēVistas grib audzēt arvien vairāk cilvēku, taču trūkst zināšanu, ar ko sākt. – Tas nemaz nav grūti, jo vistas ir visvienkāršāk turamie mājputni. Balva par pūlēm – olas, gaļa un mēslojums, – iedrošina dzērbeniete DAINA ŠMITE.
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (5)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+