Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
28. jūlijs, 2012
Drukāt

Lietuva neapmierināta ar Polijas kavēšanos dzelzceļa sakārtošanā

Foto-LETAFoto-LETA

Polija, kura apņēmusies sakārtot dzelzceļa posmu līdz robežas pilsētai Belostokai, joprojām neko nav izdarījusi, šonedēļ medijiem paziņoja Lietuvas satiksmes un komunikācijas ministrs Eliģijs Masjulis.

Pa minēto dzelzceļa posmu vilcieni var kursēt arī tagad, tomēr ātrums nolietotās infrastruktūras dēļ ir ierobežots.

Eiropas sliežu platuma izbūve no Polijas robežas līdz Kauņai izmaksās aptuveni 347,8 miljonus ASV dolāru (197 miljonus latu) un no šīs summas Eiropas Savienība (ES) segs 60%, savukārt pārējo daļu – valsts.

“Rail Baltica” projekta koordinators Pāvels Telička solījis, ka Brisele palielinās spiedienu uz Poliju, lai pasteidzinātu projekta realizācijas tempus.

Kā ziņots, lai sekmētu “Rail Baltica” projekta turpmāko virzību, lēmumu uzaicināt Poliju līdzdarboties “Rail Baltica” projekta darba grupā, pavasarī tiekoties Briselē, pieņēma Baltijas valstu transporta ministri.

Darba grupas galvenie uzdevumi ir koordinēt projekta telpisko izpēti un ar to saistīto priekšprojektēšanu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, ko līdzfinansē ES saskaņā ar pašreizējo finanšu shēmu (2007-2013), kā arī risināt jautājumu par Baltijas valstu jaunās līnijas būvniecības veikšanai un turpmākai pārvaldīšanai domāta kopuzņēmuma izveidi.

Projekta “Rail Baltica” realizēšanas variants Latvijā izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro (2,55 miljardus latu), aplēsusi Lielbritānijas konsultāciju kompānija “Aecom Ltd.” ziņojumā par Eiropas platuma – 1435 milimetru – sliežu ceļa izbūves iespēju “Rail Baltica” koridorā. Paredzēts, ka ES līdzfinansējums varētu būt ap 85%.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+