Madonā grib būvēt segtu estrādi 1
Madonas pašvaldība izlēmusi pašreizējās jau novecojušās estrādes vietā būvēt jaunu – segtu –, lai sarīkojumus neietekmētu laikapstākļi, portālam LA.lv pavēstīja domes sabiedrisko attiecību speciāliste Edīte Miķelsone.
Miķelsone stāsta, ka Madonas novada pašvaldības kultūras nodaļas vadītājam Jānim Kļaviņam ir lielas ambīcijas attiecībā uz jaunas estrādes būvniecību ir lielas. “Lai smeltos iedvesmu un pieredzi jaunas estrādes būvniecībai, jūlijā beigās Madonas novada pašvaldības pārstāvji viesojās Polijas “vasaras galvaspilsētā” Sopotā, kur atrodas viena no retajām segtajām estrādēm Eiropā,” viņa piebilda.
Kā atklāj Jānis Kļaviņš, Sopotas estrāde jau vēsturiski ir ar jumta segumu. 2012. gadā tika veikta estrādes rekonstrukcija un pašlaik tā ir viena no modernākajām šāda veida estrādēm Eiropā, un tajā notiek valsts mēroga pasākumi, kas piesaista gan vietējos, gan populārus ārzemju māksliniekus.
Edīte Miķelsone norāda, ka, atšķirībā no Sopotas estrādes, kuras jumta balsta konstrukcijas ir no metāla, Madonas estrādes jumta balsta konstrukcijas iecerēts veidot no koka, jo tās iederētos Madonas estrādes dabiskajā ainavā. Svarīgi, lai skatuves konstrukcijas būtu viegli un ātri transformējamas, lai tās varētu piemērot dažāda veida kultūras pasākumiem. Plānots izveidot arī modernu un mūsdienām atbilstošu aizskatuves zonu, kurā būtu grimētava, ģērbtuves, labierīcības, kā arī konferenču zāle.
Estrādi plānots saglabāt esošajā mērogā un neizmainot tās dabisko reljefu, tajā būtu 5000 sēdvietas. Sopotas estrādes celtniecība maksāja aptuveni 17 miljonus eiro, taču, kā uzskata J. Kļaviņš, šāda tipa estrādi var uzbūvēt arī par krietni mazākām izmaksām. Latvijā vienīgā segtā estrāde ir Dzintaros.
“Pašlaik viss vēl ir idejas līmenī, priekšā lieli plānošanas darbi, taču jau tuvākajos gados jauna un moderna estrāde Madonā būs,” norādīja Miķelsone.