Mobilā versija
Brīdinājums -0.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
14. aprīlis, 2016
Drukāt

Mednieka stāsts. NEDĒĻAS FILMA: “Mednieks un ledus karaliene”

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Kaut arī oficiāli tas nav izskanējis, pēc plaši aprakstītā skandāla, kas pavadīja filmu “Sniegbaltīte un mednieks”, lentes “Mednieks un ledus karaliene” veidotāji atteikušies no Kristenas Stjuartes lomas. Tā vietā viņi – un arī Holivuda – arvien ciešāk nostiprina Krisa Hemsvorta ekrāna tēlu. To, vai izskatīgajam austrālietim izdosies uz mūžu piejaucēt Holivudu, gan rādīs laiks, taču nav šaubu, ka varonīga un jokus mīloša mednieka lomā viņš ir teju nevainojams.

Kaut arī par Sniegbaltītes līniju pēc Kristenas Stjuartes un filmas “Sniegbaltīte un mednieks” režisora Rūperta Sandersa dēkas bija jāaizmirst, filmas krietnie ieņēmumi scenāristiem lika kustināt smadzenes, un lēmums bija gandrīz vienbalsīgs – medniekam taču arī ir bijis savs stāsts, turklāt Kriss Hemsvorts pēdējos gados tik strauji kāpis Holivudas Olimpā, ka būtu grēks to neizmantot. Tad nu viņš arī izvēlēts par filmas “Mednieks un ledus karaliene” – filmas nosaukums, tulkojot latviski, pārveidots – centrālo tēlu un iejūtas notikumos, kas atklāj Ērika dzīvi pirms liktenīgās sastapšanās ar meiteni, kura atbilstoši pasakai bija apveltīta ar baltu kā sniegs ādu, sarkanām kā asinis lūpām un kā melnkoks melniem matiem.

Ēriks bija no tiem bērniem, kuru vecākus brutāli nogalināja un pašu paņēma gūstā, lai padarītu par medniekiem – ļaunās karalienes Ravennas māsas ledus karalienes Frejas milzīgās armijas kareivjiem, kuru dzīvē, pēc valdnieces domām, ir tikai viens mērķis – kalpot viņai. Taču, lai kā arī viņa pūlētos, cilvēcīgas jūtas Ērikam viņa nespēja atņemt, un, kaut arī gājuši gadi un regulārajās cīņās tika laupīti viņa fiziskie spēki, par meiteni Sāru viņš domājis jau kopš abu pirmā acu skatiena. Un nu, kad abi ir pieauguši un, saprotot, ka vairs nespēj izturēt Frejas diktatūru, nolemj bēgt, karaliene abu nodomus ir uzzinājusi un viņus nežēlīgi šķir. Kā vēlāk top zināms, Sāra nav gājusi bojā, bet tikusi ieslēgta Frejas pils pagrabos un skolota par visuzticamāko kareivi, taču jūtas pret Ēriku viņa nav aizmirsusi, un, kad abiem lemts atkal satikties, jāpārvar ne tikai senais aizvainojums, bet arī jāstājas pretī noslēpumainam spēkam, kas, nonācis Frejas rokās, kļūtu par paša ļaunuma iemiesojumu.

“Sniegbaltīte un mednieks” no kinokritiķu puses vienprātīgas atsauksmes neizpelnījās, toties “Mednieks un ledus karaliene”, pēc rakstošo profesionāļu domām, ir jānolīdzina līdz ar zemi daudzu iemeslu dēļ. Francūzis Sedriks Nikolā-Trojans, kurš par pirmo daļu nominēts “Oskaram” par specefektiem, nu sēdies režisora krēslā un, iespējams, ir pats galvenais vaininieks šādai negatīvai attieksmei, īpaši izceļot ne to oriģinālāko scenāriju un labu aktieru “iztērēšanu” tukšā kinomateriālā. Taču, pamatīgi atkāpjoties no augstās mākslas plaukta, nākas gan secināt, ka “Mednieks un ledus karaliene” nav ne par matu sliktāka par žanra līdziniecēm. Tā pat vairākās pozīcijās savas konkurentes pārtrumpo ar humoru, izciliem aktieriem, kā arī māksliniecisko vīziju, kas ļoti organiski šajā pasakas nosacītībā iekļāvusi datora ģenerētus brīnumus, kas savukārt no aizlaikiem mantotajā stāstā piešķir nevis pašmērķīgas, bet pareizā vietā un laikā precīzi iemontētas nodevas mūsdienu tehnoloģiju attīstībai.

 

UZZIŅA:

“Mednieks un ledus karaliene”/”The Huntsman: Winter`s War”

ASV, 2016.

Režisors: Sedriks Nikolā-Trojans

Lomās: Kriss Hemsvorts, Džesika Šesteina, Emīlija Blānta, Šarlīeze Terona, Niks Frosts, Robs Braidons

No 15. aprīļa “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”, Liepājā, Siguldā, Valmierā un Daugavpilī

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+