×
Mobilā versija
Brīdinājums +19.1°C
Rasma, Rasa, Maira
Trešdiena, 20. jūnijs, 2018
19. maijs, 2018
Drukāt

Motociklisti sūrojas, ka ar granti aizlāpītas bedres apdraud viņu dzīvības (8)

Motocikls

Latvijā motosezona sakrīt ar ceļu remontdarbu sezonu. Un diemžēl dažas no metodēm, kuras tiek izmantotas, piemēram, bedrīšu lāpīšanai, ceļus padara īpaši bīstamus transportlīdzekļiem, kuriem ir divi, nevis – četri riteņi, vēstīja “TV3 Ziņas”.

Vasarā, kad sākas ceļu remontdarbi, vietām parādās arī pagaidu ceļazīmes. Tās nozīmē, ka tuvākais ceļa posms ir aizlāpīts, vienkārši aizberot bedres ar grants maisījumu. Tas ir bīstami ne tikai gājējiem, kuriem draud dabūt akmeni sejā no garāmbraucošas kravas mašīnas, bet arī motociklistiem, kuriem šādi aizlāpītas bedrītes esot visīstākās lamatas.

Motokaskadieris Jānis Rozītis kopā ar sievu nesen devies izbraucienā un gandrīz avarējis. Līkumā motocikls zem viņa pēkšņi saslīdējis un kļuvis teju nevaldāms. Iemesls – ceļš gluži vai nosēts ar granti un oļiem.

Jānis Rozītis, motokaskadieris:”Viņi iedarbojās ar tādu tā kā slīdēšanas efektu. Viņi neapstādina motociklu, rats nobloķējas, turpina ripot pa tiem oļiem uz priekšu, un ātrums jau nesamazinās. Tas pats, kas pa ledu, principā. Man ar manām motokaskadiera iemaņām jau bija diezgan grūti savākt moci. Tad, kas notiek ar tiem jaunajiem, kas tikko nolikuši tiesības. Mums ir jāsāk par to runāt.”

Tomēr Latvijā daudzviet bedres ceļos joprojām tiek lāpītas ar grants un bitumena maisījumu. Tādēļ Rozītis izlēma sarīkot paraugdemonstrējumu tam, cik vienkārši ir iekļūt avārijā uz šāda ceļa, pat iztiekot bez liela ātruma.

“Es biju gatavs, man pilns ekipējums ir. Bet, ja to dara džinsās un maiciņā, tad visi šitie akmeņi ir salīduši aiz ādas. Un tas nav normāli. Šādi ceļa remonti. Tas ir krimināllieta,” turpina motokaskadieris.

Valsts autoceļu uzturētājā skaidro, ka ar bitumena un šķembu emulsiju bedres lāpa vietās, kur ceļa segums ir ļoti sliktā stāvoklī un asfalta ielāpi vienkārši neturētos. Turklāt šādi remontdarbi ir stipri lētāki un daudz ātrāk paveicami, tātad – netiek kavēta visu pārējo transportlīdzekļu satiksme. Tādu pašu remonta metodi pielietojot arī, piemēram, Skandināvijā uz mazāk svarīgiem ceļiem.

Plašāk pievienotajā video:

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Lai “nabaga kunkulīši, cietējiņi” motobraucēji iesākumā mēģina ievērot satiksmes noteikumus un neālēties pa koplietošanas ceļiem kā plānprātīgiem.

  2. Pilnīgi piekrītu par to ātruma neievērošanu, diemžēl tā jau ir ikdiena. Gandrīz visiem šķiet ja jau zīme 70 vai pat 50 km/h max atļautais, tad kāda mārutka pēc man jāvelkās. Padomājat, ne jau pa velti ir tāds ātruma ierobežojums, brauksim visi uz topašu 50 un nebūs ne slidens ne otram logā akmeņi utt. Pats reiz dabūju priekšējā logā no pretim braucošā it kā jau mazu akmenīti, bet manam auto logs ieplaisāja. Viss tikai tapēc ka pretimbraucošais busiņa vaītājs izdomājis bija neievērot atļauto ātrumu.

  3. Ar tādu metodi aizlāpītie-piedirstie autoceļi ir bīstami arī autovadītājiem.Arī pēc tam,kad saule karsē un bitumens uzpeld un kad līst,ir slideni.Lietuvā pat mazsvarīgos ceļus ar šādu metodi neremontē.Šīs metodes autoru un pēc avārījas,arī meistarus,jāliek ir būrī.

  4. Dārgie motobraucēji, Jūs pārāk ātri braucat, neievērojot Satiksmes Noteikumus!!!

  5. Tā bitumena / grants metode daudz kur ir populāra un ceļš slidens ir tikai sākumā. Vienīgi citur to uztaisīto granti iespaida tajā bitumā, nevis vienkāršu uzkaisa un atstāj braucējiem iespaidīšanai. Jā, tas ir viens darbiņš vairāk un vienu pirkšķīti dārgāk, bet drošāk galu galā. Pat esmu redzējis avārijas, kas ir tieši dēļ braucēju nemācēšanas notiekt ceļa slīdamības pakāpi un savākties, kad mēsli sākušies.

  6. varbut jāsāk skatities uz ceļazimēm kas brīdina par ceļa remontiem? jāsāk ieverot ātrums. un galu galā noteikumos rakstits ka jāpārvietojas ar drošu ātrumu atbilstošu ceļa apstākļiem nevis uz maximāli iespejamo…..
    un kā var pieredzejis motobraucejs nezināt ka uz šķembām braukšana ir kā pa ledu? to pat autoskolā māca lidzigi kā akvaplanešana….

Draugiem Facebook Twitter Google+