Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
10. oktobris, 2012
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Romai ar mīlestību

Reklāmas fotoReklāmas foto

Kaut arī Vūdija Allena romantisko filmu „Romai – ar mīlestību” par labāko viņa karjerā saukt nevar, tā atklāj mūžīgās pilsētas šarmu, kā arī izseko vairākiem stāstiņiem, ko izspēlējuši lieliski aktieri.

 

Jau pašā sākumā ir skaidrs – no miljoniem stāstu Vūdijs Allens izvēlēsies interesantākos un komiskākos un savus varoņus apveltīs gan ar bailēm, gan slavu, gan smiekliem un nervozitāti, kā arī, protams, pašironiju, kas vistiešāk mērķējama uz viņa paša atveidoto Džeriju, vīru gados ar mākslinieka ambīcijām, taču, citējot viņa sievas vārdus, pārāk gudrām mūsu laikmetam. Šo frāzi var arī attiecināt arī uz pašu Allenu, kurš ar apskaužamu biežumu jau kopš 1982. gada rada vismaz vienu filmu gadā. Veiksmīgāku vai mazāk veiksmīgāku, tas nav īstais jautājums, jo viņa cienītāju pulks piemiegs acis arī uz meistara blusām, jo, kā atzinis ne viens vien kino pārzinātājs, labu režisoru neveiksmes ir interesantākas par iesācēju vai sliktu režisoru veiksmēm.

Allena veiksme bija savukārt radītais vīrs, kurš, aizslēpies aiz raga briļļu rāmjiem, mazos Ņujorkas ūķīšos nepārtraukti runāja par psiholoģiju, vientulību un sievišķo un vīrišķo pasauli, kurām nav lemts pa īstam satikties, nu viņš savu varoni atkal atdzīvina uz lielā ekrāna, piedodot tam vēl krietnāku ironijas devu nekā pirms gadiem teju četrdesmit, taču tajā pat laikā, apzinoties skatītāju gaumi un intereses, dodas arī ekskursijā uz Trevi strūklaku un Kolizeju, ko pirms viņa jau apskatījuši tūristu miljoni. Ceļojuma motīvs iezīmējas arī visos četros filmas „Romai – ar mīlestību” stāstiņos, un nav vairs nekāds noslēpums, ka pēc Londonas („Uzvaras punkts”), Spānijas („Vikija Kristīna Barselona” un 20. gadu Parīzes („Pusnakts Parīzē”), kā arī nupat – Romas, Allens jau ievadījis sarunas par filmēšanu Kopenhāgenā, un nebūtu brīnums, ka viņš liktu atdzīvoties Mazajai nāriņai.

Allenam patīk pasmieties par popkultūras vājumu, un epizodēs ar Roberto Benīni viņš to dara tik skaudri, ka Fellīni „Saldās dzīves” paparaci ir prasti amatieri-iesācēji milzīgajā biznesā.

 

Allenam patīk pasmieties arī par cilvēciskajām vājībām, tās skaļi saucot vārdā un komentējot aizkadra tekstā (Aleka Boldvina padomi Džesem Aizenbergam un nupat precētie itāliešu jaunieši, kuri Romā vēlas izbaudīt medusmēnesi, braucienu apvienojot ar ambīcijām iekļauties ģimenes biznesā).

 

Tāpat Allena patīk Penelopes Krūzas kārdinošais ķermenis, ko viņš iespīlējis vulgārā minikleitiņā un padarījis par augsta ranga prostitūtu, kura Vatikāna ejas pārzina tikpat labi kā savus piecus pirkstus, un, protams, Allenam patīk smieties par neaptēstajiem amerikāņiem (viņa paša atveidotais Džerijs), kurš, ieradies Itālija, mēģina radīt savu pasaules kārtību, taču beigās ir spiests kapitulēt dienvidnieku temperamenta priekšā.

„Romai – ar mīlestību” nebūt nav šedevrs, taču ironiskus smiekliņus tas izsauc pat no visrūdītākajiem īgņām, jo jau 76 gadus vecā režisora Vūdija Allena atbruņojošā naivitāte un pat bērnišķīgā aizrautība viņa darbus kā īpašu kārumu izceļ no mainstream Holivudas čabošās konfekšu kastes.

 

 

UZZIŅA:

„Romai ar mīlestību”/”To Rome with Lowe”

ASV, Itālija, Spānija, 2012.

Režisors: Vūdijs Allens

Lomās: Elisona Pila, Flāvio Parenti, Vūdijs Allens, Džūdija Deivisa, Fabio Armiliato, Roberto Benīni, Alekss Baldvins, Džese Aizenbergs, Grēta Gērviga, Ellena Peidža, Penelope Krūza, Ornella Muti

No 12. oktobra „Kino Citadele”, „Cinamon”, „Multikino”

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+