Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
8. augusts, 2013
Drukāt

NEDĒĻAS KINO: Gambīts

ReklāmfotoReklāmfoto

Reekranizējot kriminālkomēdiju “Gambīts”, kas 1966. gadā nodrošināja “Zelta globusa” nomināciju galveno lomu atveidotājiem Maiklam Keinam un Šērlijai Makleinai, brāļu Koenu sarakstīto scenāriju uz ekrāna izspēlē Kolins Fērts un Kamerona Diaza, tik gaidītajam kinodarbam piešķirot vien vāju atblāzmu no romantisko komēdiju zelta klasikas šarma.


 

Ir daudz darbu, kas uz nenosakāmu laiku dažādu iemeslu dēļ iestrēgst attīstīšanas stadijā, un šāds liktenis piemeklēja arī komēdiju “Gambīts”, kuras notikumus Holivudā uz ekrāniem vēlreiz pārcelt vēlējās pirms 16 gadiem. Taču darbs ieilga, iespējami iesaistīto personu loks kļuva arvien lielāks, uz režisora krēslu cīlēja arī veterāni Maiks Nikolss un Roberts Oltmens, uz galvenās varones lomu – Rīsa Viterspūne un Dženifera Anistone, bet uz galveno varoņu lomām – arī Hjū Grānts un Sandra Buloka, bet nu šis ierakstīts vien “kā būtu, ja būtu” scenārijā. Brāļi Koeni, vēlēdamies paņemt pauzīti no režijas, piekrita palīdzēt realizēt projektu, kura gala versijā Harija Dīna un P. Dž. Puznovskas vaibsti pieder oskarotajam britam Kolinam Fērtam un amerikānietei Kameronai Diazai, un viņi tad atveido mākslas zinātāju, kurš savam nejaukajam darba devējam vēlas ieskapēt viltotu Monē gleznu, tādējādi atriebjot visus pāri darījumus, un kovbojmeiteni, kurai uzticēta liela loma šajā pārdrošajā, daudzu miljonu vērtajā afērā.

Lai kādi bija sākotnējie centieni, “Gambīta” autori ir pārrēķinājušies, jo skatītāju acīs šī kriminālkomēdija nav izpelnījusies teju nekādu uzticību, bet kinokritiķi, velkot paralēles ar oriģināldarbu un uzskaitot visus trūkumus, savu verdiktu pasnieguši ar mīnuszīmi.

Tas ir arī iemesls, kāpēc “Gambītam” nav gandrīz nekādu panākumu distribūcijā, kaut arī daudzsološs bija gan materiāls, gan piesaistītie aktieri – arī Stenlijs Tuči, Alans Rikmens un Hlorisa Līhmena, kā arī britu leģenda Toms Kortnijs – un režisors Maikla Hofmana personā, kura iepriekšējā filma – drāma “Pēdējā stacija” – pamatoti uzskatīta par vienu no labākajām biogrāfijām, kas atklāj Ļeva Tolstoja un vispār rakstnieku dzīvi un radošās mokas.

“Gambīta” viens no nežēlīgākajiem kritiķiem ir “Time Out” rakstošais Trevors Džonstons, kurš raksta: “Gambīts – tas ir kā malkot lētu, siltu šampanieti no plastmasas glāzes”, un viņam ir daudz piekritēju, kaut gan, protams, smieklus vietumis izraisa Kolina Fērta, Kameronas Diazas, Stenlija Tuči un Alana Rikmena rosīšanās, uzskatāmi ironizējot par britu un amerikāņu kultūru – un ne tikai – atšķirībām un apspēlējot gegus, kas smīdināja arī gandrīz pirms 100 gadiem. Tā Fērts, piemēram, žaketē, kreklā, apakšbiksēs, pusgarajās zeķēs un melnās kurpēs, izdzēris krietnu šļuku šņabja, pastaigājas pa dzegu, bet Stenlijs Tuči, ticis pie īpaši stilīgas vaigu rotas un vācu akcenta, pasmejas par mākslas pasaules darboņiem. Vājais punkts ir Kameronas Diazas rodeo karaliene, kura, ar katru nākamo epizodi zaudēdama teksasietes akcentu, nespēj adaptēties šķietami intelektuālajā vidē, kurai Koeni piešķīruši pa saujai lētu jociņu, 1960. gadu kino vizuālo stilistiku un ātri aizmirstamu garšu.

UZZIŅA:

“Gambīts”/”Gambit”

ASV, 2012.

Režisors: Maikls Hofmans

Lomās: Kolins Fērts, Kamerona Diaza, Alans Rikmens, Toms Kortnijs, Stenlijs Tuči, Hlorisa Līhmena

No 9. augusta “Splendid Palace”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+