Ekonomika
Bizness

Kā apgrozīt miljonu, jeb personālvadība mākonī0


“CakeHR” radītajā personāla pārvaldes sistēmā tiek glabāta visa informācija par darbinieku, kas ļauj ērti pārvaldīt visu, kas saistīts ar atvaļinājumiem, slimībām, veselības pārbaudēm, bērna kopšanu, komandējumiem.
“CakeHR” radītajā personāla pārvaldes sistēmā tiek glabāta visa informācija par darbinieku, kas ļauj ērti pārvaldīt visu, kas saistīts ar atvaļinājumiem, slimībām, veselības pārbaudēm, bērna kopšanu, komandējumiem.
Foto: Timurs Subhankulovs

Arvien biežāk nākas iet ciemos pie uzņēmumiem, kuriem taustāmā veidā produkta nav, jo visa bagātība glabājas tīmeklī. Kļūst arvien skaidrāks, ka tas ir viens no efektīvākajiem mūsdienu biznesa modeļiem, kas ietaupa kaudzi naudas un laika, kā arī daudz nervu. To pierāda arī uzņēmums “CakeHR”, kas Spīķeros 13 darbinieku sastāvā apskaužami klusi un mierīgi tūlīt sasniegs apgrozījumu, kas mērāms ar sešām nullēm.

“CakeHR” ir “mākonī” bāzēta personālvadības programma, kas uzņēmumu personālvadības departamentiem piedāvā jau gatavus personāla pārvaldības produktus. Kopskaitā sešus – atvaļinājumu pārvaldību, darbinieku novērtēšanas sistēmu, darbinieku maiņu plānošanu, darba laika uzskaiti, izdevumu pārvaldību un darbinieku atlases sistēmu.

Vienkāršā, bet precīzā valodā runājot, “CakeHR” uzņēmumiem ļauj atteikties, piemēram, no kaitinošo papīra formāta atvaļinājuma iesniegumu rakstīšanas, to visu piedāvājot vienotā platformā, kurā ar personāla vadību saistītos jautājumus var veikt ar pāris klikšķiem. Tā ir maksimāli ērta un ātra sistēma, kurā reģistrējoties nonāk visa darbinieka informācija, tādā veidā atslogojot arī personāldaļas darbinieku darbu, bet uzņēmuma vadītājiem tas ļauj vairāk laika veltīt stratēģisku lēmumu pieņemšanai, nevis iesniegumu parakstīšanai.

“Mērķis ir nodrošināt pilnu darbinieku dzīves ciklu līdz darbinieka pēdējai darba dienai. Mūsu sistēmā tiek glabāta visa informācija par darbinieku, kas ļauj ērti pārvaldīt visu, kas saistīts ar atvaļinājumiem, slimībām, veselības pārbaudēm, bērna kopšanu, komandējumiem utt. Jāielogojas vien savā “CakeHR” profilā un ar pāris klikšķiem jānorāda savs statuss. Esam izveidojuši arī mobilo lietotni. Visa informācija automātiski ir redzama, piemēram, uzņēmuma vai personāla daļas vadītājam. Uzskatām, ka tas ir neatsverams atbalsta rīks ikviena uzņēmuma personāla daļai, jo tieši viņi ir tie, kas pārvalda darbinieku informāciju,” norāda uzņēmuma dibinātājs Kaspars Upmanis. Interesanti, ka uzņēmums piedāvā arī darbinieku novērtēšanas sistēmu, kas ļauj novērtēt darbinieku sniegumu un saprast, kuri izdara pārāk maz, bet kuri – pat par daudz.

“Piece of cake”

Kaut arī par “CakeHR” oficiālo dzimšanas laiku jāuzskata 2015. gads, viss sākās trīs gadus agrāk – 2012. gadā, kad Upmanis izveidoja savu digitālo aģentūru. Tolaik viss bija vienkāršāk – darbojies Lielbritānijā, birojs atradies Latvijā, kas licis meklēt risinājumu, lai vieglāk pārvaldītu un plānotu darbinieku prombūtni.

Tā digitālās aģentūras iekšienē dzima “CakeHR”. “Cake” no angļu valodas ir “kūka” un sākotnēji uzņēmums savā moto izmantojis angļu teicienu “piece of cake”, kas nozīmē “gabaliņš kūkas”, bet realitātē teiciens vienmēr lietots, lai aprakstītu kaut ko vienkārši izdarāmu, piemēram… personāla pārvaldību, izmantojot “CakeHR” pakalpojumus. Sākumā viss sācies tikai ar atvaļinājumu pārvaldīšanu, taču, tā kā uzņēmuma pakalpojumu portfelis jau krietni uzblīdis, šobrīd uzņēmumā ar “cake” vairāk saprot kūkas daudzos slāņus.

“Sākumā jau nebija nekādu baigi tālejošu mērķu, nebija doma izveidot milzu biznesu – tas vairāk bija kā hobijs, angliski saka “side project”. Taču ieguvām t. s. “know-how” par to, kā produktu attīstīt un ieviest. Laika gaitā sapratām, ka produkts sanācis ļoti konkurētspējīgs. Sākām to piedāvāt publiski,” norāda Kaspars. Sākumā interesentiem produkts piedāvāts par velti, taču šobrīd Kaspars un “CakeHR” otrs līdzdibinātājs un mārketinga vadītājs Norberts Erts uz to atskatās kā kļūdu.”

Cik maksā “CakeHR” pakalpojumi? Atkarīgs no uzņēmuma darbinieku skaita, kā arī izvēlētajiem pakalpojumiem. Uzņēmuma mājaslapā ir izveidots ērts kalkulators, kurā ikviens var apskatīties, cik viņa pārstāvētajam uzņēmumam izmaksātu “CakeHR” pakalpojumi. Piemēram, uzņēmumam ar 10 darbiniekiem mēneša maksa variē no 8,5 eiro (pieslēdzot tikai darba izdevumu pārvaldības sistēmu) līdz 199 eiro, pieslēdzot visus sešus pakalpojumus. Jāuzsver, ka, abonējot pakalpojumu uz gadu, mēneša maksa ir krietni mazāka. Abonējot visus moduļus ik mēnesi no jauna, cena pieaug līdz 288 eiro. Savukārt uzņēmumam ar 150 darbiniekiem, piemēram, “Latvijas Medijiem”, “CakeHR” izmaksātu no 89 eiro par darbinieku atlases sistēmu līdz 1739 eiro mēnesī par pilnu pakalpojumu spektru.

Padomju atpalicība

“Pēdējie trīs gadi bijuši ļoti labi, katru gadu apgrozījums audzis vairākas reizes. Šogad apgrozījumam jābūt tuvu miljonam. Tāds arī ir mērķis – cik vien ilgi iespējams apgrozījumu katru gadu dubultot. Zinām, ka no miljona uz diviem uzlēkt vēl ir viegli, no diviem uz četriem jau grūti, bet no četriem uz astoņiem miljoniem – kosmoss, ņemot vērā, ka tas prasa milzīgu darbinieku pieaugumu, paplašināšanos, lielas investīcijas mārketingā u. c.” saka Norberts.

Visa platforma bāzēta “mākonī”. Abi līdzdibinātāji uzsver, ka uzņēmums mēģina iet līdzi laikam, taču Latvijā to nav nemaz tik viegli izdarīt, jo maz ir tādu uzņēmumu, kuri savu darbu bāzē tīmeklī. Joprojām ļoti liela daļa strādā ar novecojušām sistēmām un arhaisku domāšanu. “Bijušajās PSRS valstīs mums uzdod tādus jautājumus, kuri rietumvalstīs esošajiem klientiem liekas pašsaprotami. Esam zaudējuši daudz laika Padomju Savienības dēļ, mentalitātes arī krietni atšķiras,” saka Kaspars.

Klienti Latvijā un Rietumos – divas dažādas pieejas

Šobrīd lielākā daļa klientu paši atrod “CakeHR”, taču līdz tam noiets visai garš ceļš. Iepazīstināšana sākusies ar sava bloga rakstīšanu par dažādām ar personāla vadību saistītām lietām un problēmām, tostarp norādot, kā to varētu risināt “CakeHR”. Uzņēmums nekad nav peldējies naudā, kas licis meklēt neordinārus risinājumus, lai ar sevi iepazīstinātu potenciālos klientus. Uzņēmums nav aizrāvies ar reklāmas vietu pirkšanu internetā, tā vietā strādājis ar blogu un tiešsaistes B2B tirdzniecības un novērtēšanas platformu izmantošanu, kā arī nodarbojies ar tiešo pārdošanu, kad uzņēmuma pārstāvis brauc tikties ar potenciālajiem klientiem klātienē.

Interesanti, ka pasaules mērogā “CakeHR” mērķauditorija ir mazie un vidējie uzņēmumi, bet Latvijā šī kategorija “CakeHR” praktiski neizmanto. “Latvijā šī kategorija nav gatava maksāt liekus 100 eiro par kaut kādu nezināmu produktu, kas tiešā veidā neģenerē ienākumus, ja tā vietā visu var paveikt “Microsoft Excel” vai labākajā gadījumā “Google Spreadsheet”. Diemžēl tā tas ir,” secina Norberts.

Nesen “Latvijas Biznesa” lappusēs aprakstījām arī uzņēmumu “eazyBI”, kam sava biroja nav vispār, visi strādā attālināti. Kaspars atklāja, ka arī viņš, ja dibinātu uzņēmumu šodien, izvēlētos strādāt bez biroja – mazāk galvassāpju, mazāk izdotas naudas par īri un dažādiem sīkumiem. Uzņēmuma specifika darbu no mājām pieļauj. Pavisam nesen kolektīvs bijis ceļojumā uz Indonēzijas salu Bali, no kurienes darbi nav apstājušies, jo darbam ir svarīgas faktiski tikai divas lietas – labs internets un klēpjdators,” darba modeli ieskicē Kaspars.

“Air Baltic” viceprezidente personālvadības jautājumos Alīna Roščina stāsta: “Sadarbību ar “CakeHR” sākām, jo redzējām viņu elastīgo pieeju produktu izstrādē, gatavību un kapacitāti izstrādāt risinājumu speciāli mums. Sadarbojamies jau vairāk nekā trīs gadus, un risinājums tiek pastāvīgi pilnveidots, pateicoties dizaina domāšanas pieejai, ko kopīgi lietojam risinājuma izstrādes un testēšanas procesā. Esam ārkārtīgi gandarīti, ka Latvijas jaunuzņēmums, ko atpazīst teju visā pasaulē, attīstās un piesaista klientus arī ārpus Latvijas robežām. Cieši sadarbojoties, šo gadu laikā esam iepazinuši arī iekšējo vidi un kolēģus uzņēmumā – tajā valdošo jaunuzņēmuma vides enerģiju un gandrīz vai ģimenes sajūtu. Mēs priecājamies būt daļa no “CakeHR” veiksmes stāsta. Tehnoloģijas un risinājumi, kas digitalizē un individualizē katra darbinieka pieredzi, sniedz uz datiem balstītu informāciju par cilvēku procesiem, iesaista darbiniekus, palīdz plānot un vadīt darbus attālināti, ir mūsu šodiena, un katrs izcils darba devējs rūpējas, lai nezaudētu savu biznesa panākumu atslēgu – cilvēkus. Esmu pārliecināta, ka inovācijām cilvēkvadības jomā šobrīd ir liels pieprasījums, un “CakeHR” ir ievērojams potenciāls.”

Uzziņa:

SIA “CakeHR” dibināta 2015. gadā. Uzņēmums pilnībā pieder Lielbritānijā reģistrētajam uzņēmumam “HR Bakery Ltd.”. Uzņēmuma līdzdibinātājs un patiesais labuma guvējs ir Kaspars Upmanis. Otrs līdzdibinātājs ir Norberts Erts. Uzņēmums savā pastāvēšanas laikā nav piesaistījis ārējas investīcijas.

Uzņēmums ieguvis dažādas balvas un uzslavas. Dažas no tām: 2014. gadā iegūta “Platīna pele”; 2018. gadā saņemta kustības “The Red Jacket” sarkanā žakete par strauji augošu eksportu; 2019. gadā “CakeHR” iekļauts ASV žurnāla “Newsweek” labāko ASV pieejamo biznesa rīku TOP20; 2019. gadā “CakeHR” ieņem 8. vietu “Gartner” pasaules programmatūru reitingā.

Saistītie raksti

2018.gadu “CakeHR” noslēdza ar teju 400 tūkstošu eiro lielu apgrozījumu un 25 tūkstošu eiro lielu peļņu. 2019. gadā apgrozījumu plānots palielināt līdz vienam miljonam eiro. “Cake HR” šā brīža klientu skaits – 472. Kopējo lietotāju skaits – vairāk nekā 30 000. “CakeHR” pakalpojumus visvairāk izmanto ASV, Lielbritānijā un Latvijā, bet pēc pārdošanas apjomiem Latvija aizņem 10% “CakeHR” tirgus. Uzņēmuma zināmākie klienti – “Air Baltic”, “Twino”, “BDO”, “Miele”, “Jysk”, “Schneider”, “Entercom” (agrāk – “CBS”) u. c.

Uzņēmumā strādā 13 darbinieki.

LA.lv