Pirmais stāvparks būs kā pilotprojekts 
 0

Pirms nedēļas Pļavniekos, Ulbrokas ielā 13, atklāja pirmo “Park&Ride” jeb stāvparku Rīgā, kura misija ir mazināt sastrēgumus.
 Stāvparka izmantošana ir bez maksas, ja tiek iegādāts e-talons un dienas laikā veikta biļetes reģistrācija vismaz divas reizes.


Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Tomēr jau pirms kāda laika mūsu lasītājam bija radušās šaubas par to, ka sabiedriskā transporta plānotāji adresi Ulbrokas ielā 13 izvēlējušies pietiekami mērķtiecīgi.

Kaspars O. vēstulē atgādina, ka vēl pirms mēneša ”Latvijas Avīze” rakstīja
par tuvējo pieturvietu ”Ulbrokas iela 13”, stāstot, ka iedzīvotāji vākuši parakstus, jo nav apmierinājusi sabiedriskā transporta pieejamība Juglas virzienā (”Pasažieri nespēj mainīt maršrutu”, 9.11.2012.).

CITI ŠOBRĪD LASA

”Pagājis mēnesis, bet reakcija ir nulle. Pasažieru plūsma netiek pētīta,” sašutis ir Kaspars. “Šo stāvparku varēs izmantot tie, kas ar 51. vai 52. autobusu gribēs nokļūt Centrāltirgū, Centrālajā stacijā vai Valmieras ielas bomžatņikos. Uz citām vietām no šīs vietas aizbraukt ir grūti, ilgi un ar vairākkārtēju pārsēšanos. Uz Mežciemu vai Ķengaragu 31. autobuss iet aptuveni reizi stundā. Līdz Brīvības un Valdemāra ielai centrā 20. autobuss iet vēl retāk, turklāt bieži iekļūst Valdemāra ielas sastrēgumā. Lai aizbrauktu uz citām vietām (Pārdaugavu, VEF, “Alfu”, Mežaparku), nepieciešams divas līdz trīs reizes pārsēsties, un tas prasa daudz laika,” norāda Kaspars un ieteic ”Rīgas satiksmei” vispirms uzlabot satiksmi ar citiem dzīvojamo masīvu rajoniem.

”Teorētiski līdz Sporta akadēmijai pa Ulbrokas, Eizenšteina un Šmerļa ielu ar auto var aizbraukt piecās līdz 10 minūtēs, bet ar sabiedrisko transportu jābrauc pārsēžoties un ar līkumiem, kas var prasīt apmēram 45 minūtes vai pat stundu. Apskatieties kartē! 51. autobuss, tad 16. trolejbuss vai 31. autobuss un 21. autobuss u. tml.,” teic Kaspars.

SIA ”Rīgas pilsētbūvnieks” pārstāvis Ivo Kiršblats uzsver, ka ir vairākas idejas, kā uzlabot sabiedriskā transporta ērtumu iedzīvotājiem. Piemēram, rītos un vakaros piedāvāt ”shuttle bus” jeb minibusu, kas bez apstāšanās pieturās līdz Rīgas centram aizvestu pasažierus, līdzīgi kā tas ir Rīgas lidostā.

Lasītāja iebildumus, ka vieta nav pietiekami labi savienota ar citiem rajoniem (izņemot centru), uzņēmuma ”Rīgas satiksme” sabiedrisko attiecību speciālists Viktors Zaķis gan diži nekliedē: ”Sabiedriskā transporta maršrutu tīkls ir galvenokārt veidots tā, lai ar divām pārsēšanām varētu nokļūt sev vēlamā vietā vai mikrorajonā.”

Uz izvēlēto vietu ”Rīgas satiksme” raugoties kā uz pilotprojektu, kas ”vērsts uz tiem pilsētas iedzīvotājiem un viesiem, kas iebrauc Rīgā pa Deglava ielu”. (Tātad caur Stopiņu novadu.) Pēc šīs stāvvietas popularitātes varēšot izdarīt secinājumus par tālāko projekta attīstību. Līdz šim izskanējis, ka līdzīgu autostāvvietu varētu būvēt pie tirdzniecības centra “Dole”.

 

Uzziņa

Stāvparkam tuvākā pietura:

Ulbrokas iela 13 (~90 m);

autobusi 20., 31., 34., 51., 52.;

nakts satiksme: N6.

Tālākie maršruti:

no Salnas ielas vai A. Deglava ielas (ap 500 – 590 m) vēl 6. autobuss;

Reklāma
Reklāma

No A. Deglava ielas – 16. un 22. trolejbuss.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.