Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
16. novembris, 2016
Drukāt

Rīgas dzelzceļa staciju gaida vērienīga pārbūve (7)

Konkursā pieteiktā skiceKonkursā pieteiktā skice

Šodien SIA “Eiropas Dzelzceļa Līnijas”, kas ir “Rail Baltica” pirmās kārtas aktivitāšu ieviesējs Latvijā, iepazīstināja ar Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves ieceres metu konkursam iesniegtajiem 13 darbiem. Vēl divi darbi patlaban esot vēl ceļā uz Rīgu.

Konkursa teritorija ir 14 ha liela, tā ietver Rīgas vēsturisko Centrālo dzelzceļa staciju, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai, kā arī plānoto “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu pāri Daugavai un atrodas Latvijas galvaspilsētas Rīgas centrālajā daļā, kas izsenis ir viena no galvaspilsētas tēla veidotājām. Konkursam noteikta arī izpētes teritorija, kas ir aptuveni 59 ha liela, lai metu konkursa rezultātā iegūtu arī konkursa teritorijas kopējā ģenerālplāna attīstības priekšlikumus.

Konkursam iesniegtos darbus vērtēs Latvijas un pazīstamu ārvalstu eksperti arhitektūras un pilsētplānošanas ekspertu žūrija no 25. līdz 28. novembrim Rīgā. Patlaban un arī vērtēšanas laikā saglabās iesniegto darbu autoru anonimitāti. Metu konkursa uzvarētāju paziņos atklātā žūrijas komisijas sēdē 28. novembrī. Pirms žūrijas kopā sanākšanas Tehniskā komisija iesniegs vērtētājiem piedāvāto ieceru īstenošanas izmaksas.

Apskati, kā varētu mainīties stacija un apkārtne. Dažas no konkursā iesniegtajām skicēm:

Iesniegtos metus vērtēs starptautiska žūrija – arhitekte Džūlija Bolesa-Vilsone, pilsētplānotājs Džonatans Kendals, arhitekti Andis Sīlis un Egons Bērziņš, Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes Vēsturiskā centra plānošanas nodaļas galvenais teritorijas plānotājs Aigars Kušķis, Rīgas būvvaldes galvenais arhitekts – teritorijas plānotājs Viesturs Brūzis, “Eiropas Dzelzceļa līniju” Tehniskā departamenta direktors Jānis Eiduks, AS “Latvijas Dzelzceļš” Nekustamā īpašuma direkcijas Nekustamā īpašuma reģistrācijas daļas vadītāja vietniece Eva Kalviņa, kā arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks, “Eiropas Dzelzceļa līniju” valdes loceklis Dins Merirands.

Par žūrijas komisijas locekļu uzstādījumu metu vērtēšanā un projekta “Rail Baltica” tālāko virzību lasiet pirmdienas, 21. novembra “Latvijas Avīzē” vai meklējiet e-izdevumos.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. vajadzēs daudzas brigādes, kas šrubēs tos stiklu hektārus…

  2. divi “kaunīgi” troļļi jau klāt gan !
    …..
    Varēsiet ar komfortu pamest to “šausmīgo Latviju” 🙂 🙂 !

  3. Tikai nekur nav uzrakstu latviski. Baigi jau nu vajag!!!

  4. Kādēļ neviens nepublicē biļešu cenu jaunajos vilcienos? Cik zinu no Vācijas ka ātrvilcienos biļetes ir ĻOTI dārgas.Gribētos zināt kurš varēs atļauties braukt?

    • Brauks vienā virzienā.
      Atpakaļ uz Rīgu nedosies.

    • kaunīgi no krūmiem Atbildēt

      “kurš varēs atļauties braukt”? – tanki no Rietumiem, kā nupat tika pateikts kādā TV diskusijā …

      • А вот это совершенно верно. Вся эта дорога только для этого и предназначена! А все эти красивые картинки – это сказочки для дураков.

Medību laikā sievietei iešauj kājā Sestdien Kurzemē medību laikā kāda sieviete guvusi šautu brūci kājā.
Draugiem Facebook Twitter Google+