1877. gada 26. jūnijā: Vilciens uz Majoriem 1

Pirms 140 gadiem sākās pasažieru pārvadājumi pirmajā pabeigtajā Rīgas–Tukuma dzelzceļa posmā Rīga–Majori jeb Majormuiža, kā toreiz rakstīja. Dzelzceļa būve bija sākta 1875. gadā. Svinīgajam mirklim par godu pirmajā darbības dienā varēja braukt par brīvu. “Dzelzszirgs ieprovēja savu spēku un slīdu stiprumu,” vēstīja prese. Vilciens līnijā kursēja sešreiz dienā. Turklāt Rīga bija tikusi arī pie jaunas stacijas ēkas – “bānūža”. “Tas ir glīts un prāvs, uz zviedru mūriem uzcelts, bet vēl par mazu priekš Rīgas. Veranda (pajumte) gan ir plaša un var uzņemt daudz pasažīrus, bet tajā trūkst krēslu un beņķu. Liepājā, Jelgavā, Dinaburgā, Vitebskā ir lielāki un krāšņāki bānūži nekā pašā Rīgā,” pirmajos iespaidos dalījās “Liepājas Pastnieka” korespondents. No Rīgas līdz Majoriem vilciens “tecēja” 45 minūtes un tas bija skaidrs ieguvums, salīdzinot ar kuģīti, kas to pašu ceļu veica ilgāk nekā divās stundās. Tagad diližansi un tvaikoņi savu monopolu uz atpūtnieku vadāšanu bija zaudējuši. Tomēr biļetes cena – 30 kapeiku – skaitījās diezgan liela. Toreiz valdīja uzskats, ka vilciena pakalpojumus izmantos pārsvarā tie, kas turīgāki un kam “laiks ir nauda”, kamēr pārējie, kam nav jāsteidzas, turpinās dot priekšroku lētākam transportam.

Reklāma
Reklāma