Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
29. septembris, 2015
Drukāt

Skolotāja: Tikumības murgs darbojas. Izlasi arī Agneses Krivades “aizdomīgo dzejoli”! (95)

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Skolotāja un dzejniece Iveta Ratinīka

Vakar daļu sabiedrības saviļņoja Āgenskalna Valsts ģimnāzijas (ĀVĢ) latviešu valodas un literatūras skolotājas un dzejnieces Ivetas Ratinīkas tviterī paziņotais: “Izrādās, Krivades dzejoļa interpretācija stundā ir iemesls, lai es saņemtu aizrādījumu. Saeimas tikumības murgs darbojas.”

I. Ratinīka atsaucas uz Saeimā šovasar pieņemtajiem grozījumiem Izglītības likumā, kas nosaka, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, arī laulībai un ģimenei.

Grozījumus rosināja deputāte Jūlija Stepaņenko (“Saskaņa”), un tie ir oficiāli stājušies spēkā, tomēr vēl nav oficiālu Izglītības un zinātnes ministrijas vai Valsts izglītības satura centra (VISC) vadlīniju, kas noteiktu, kā tieši jāizskatās tikumiskās audzināšanas nodrošinājumam vai no kā būtu jāizvairās.

ĀVĢ direktore Ināra Gaile laikrakstam “Latvijas Avīze” pauda, ka saskaņā ar darba likumdošanu aizrādījumu iestādes vadītājs var izteikt tikai pēc tam, kad ir pieprasījis no skolotāja paskaidrojumu. “Es ne vienu, ne otru neesmu darījusi,” norādīja Gaile. Ratinīka “LA” apstiprināja, ka aizrādījums nācis no mācību daļas, nevis no direktores, tādējādi, protams, nav uzskatāms par oficiālu sodu, taču viņu šajā gadījumā vairāk satraucis pats mēģinājums subjektīvi skaidrot vēl neesošu regulējumu. “Svarīgi ir tas, ka jebkura teksta interpretācija ir tikai teksta interpretācija, nevis aicinājums lamāties vai neētiski uzvesties. Par tikumību vispār ir vērts runāt tikai ar jauniešiem, kuru uzskati vēl tikai veidojas, nevis ar tiem, kurus vairs nevar mainīt. Atzīstu, es varbūt nerīkojos metodoloģiski perfekti, taču pašcenzūra ir vissliktākais, kas ar mums var notikt, un nedomāju arī, ka esmu vienīgā skolotāja Latvijā, kam izteikti šādi pārmetumi.”

Pēc Ivetas Ratinīkas tvitera ieraksta daudzi sociālo tīklu lietotāji viņai vaicāja, par kādu konkrēti dzejoli ir runa: “Lūdzu, publicējiet to dzejoli un arī interpretāciju! Citādi tāda šausmināšanās par “neko”.” Bet skolotāja atbildēja: “Nē, nekas tāds jau nenotika. Vienkārši cenzūra. Tam nav nozīmes, kas par dzejoli, nozīme tam, ka visi baidās a priori, ka tik, nedod dievs, kāds nepasūdzētos.”

Līdzīgs gadījums ar literatūras stundu satura neoficiālu cenzūru piedzīvots pirms pāris gadiem. “Latvijas Avīze” rakstīja par gadījumu, kad VISC pieprasīja no diviem apgādā “Pētergailis” sagatavotiem mācību līdzekļiem izņemt literāru darbu fragmentus, kā arī atsevišķus vārdus un frāzes. 2012. gadā pretenzijas bija radušās pret atsevišķiem Pētera Brūvera dzejoļiem, tāpat esot doti mājieni, ka nav vēlams mācību līdzekļos iekļaut fragmentus no Rūdolfa Blaumaņa stāsta “Velniņi”, kā arī anekdotes par mācītājiem. VISC noliedza, ka būtu iejaucies sastādītāju darbā, bet Latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācija norādīja uz skaidri jūtamu tendenci izglītības saturu pielāgot subjektīviem vecāku viedokļiem.

Diskusija izraisījās par fragmentu no Agneses Krivades dzejoļa “māja” (Krājums “Bērnība”, 2007. gadā izdevis apgāds “Neputns”)

svētīgi, svētīgi sasvīdušie
svētīgi uz mirkli izgājušie
svētīgi rupji graudainā struktūrā
svētīgi nesmukie un garie augumā

bļaģ

svētīgi sabrauktie, atpizģītie un nošautie
visi mana rajona krievi un Mego pārdevējas svētīgas
videonomu darbinieki un apsargi, sākumklašu skolotāji un tukšie nesēji, nabadzībā
un bagātībā un iešu par jums uz barikādēm cīnīties, sa-sodītie un ka tevi deviņi
pērkoni saspertie, baltiem diegiem šūtie
un krustām šķērsām jūs visi pārējie visā pasaulē arī

bļaģ

svētīgi

Pievienot komentāru

Komentāri (95)

  1. Manuprāt skolā jāmāca skaistu valodu, nevis kā Radio kāds komentēja “tā visur runā”, bet vai tā vajag? Man ausis svilst, kad uz ielas tā runā mazas meitenes nu zēni. Skolā vajadzētu pāŗrunāt Imanta Ziedoņa, mūsu klasiķu valodu, izskaust rupjības mūsu valodas kultūrā. Ja ir ģimenes, kur lieto šādus vārdus, tad skolā vajadzētu mācīt, ka to nevajag ieviest mūsu tautas kultūrā.

  2. “Pavisam aizliegt nevajag. Cilvēkiem, kuriem patīk urķēties mēslos, vajag ļaut to darīt, taču ierobežotā daudzumā.” Tēma izgaismo – pat cilvēki, kuriem riebjas šādi cietumnieku žargonvārdi vārdi (t.s. dzejnieces izpausmes formas), mēģina izlikties demokrātiski,”Ķultūršoku” un izglītības ministri Seili ieskaitot. Lūk, tas ir tas trakākais, ka šādi mutes kakātāji reāli piesārņo vidi.

  3. ................... Atbildēt

    tiem, kas nemīl darbu, barikādes patīk.
    Nekas drīz lasīsim Omaru Haijamu………..

  4. Draņķīgs, netalantīgs dzejolis. Nu, sakiet, kamdēļ lasītājam dzejnieces kompleksos gremdēties!?

  5. Izlasīju arī Agra Liepiņa rakstu šepat, kurā viņš uzskaita un analizē gadījumus, kādos literāra darba autors lieto rupjos vārdus. Šķiet, ka šis dzejolis ir no kategorijas: “Pavisam netalantīgajiem, bet publicitāti alkstošajiem literātiem rupjība nereti ir provocējoša poza, lai saceltu skandālu un pievērstu uzmanību.”
    (citāts no Agra Liepiņa raksta).
    Un vispār – vai literāti var paskaidrot, kopš kura laika nesaistītā valodā uzrakstīts “vārsmojums” tiek saukts par dzeju? Ja tas turklāt ir visai bezsaturīgs? Ja autors savā miskastē saber krievu rupjos vārdus, krievu rupjo vārdu izkropļotus “latviskojumus” un vārdu “svētīgs”, kas šādā kontekstā skan zaimojoši, ar netīrām rokām aizskarot cilvēka dvēseles tīrākās stīgas.
    Pieņemu, ka šāds “dzejolis” var rasties paģirainā rītā pēc nakts uzdzīves kādā alkoholiķu zaņķī. Kad par visu ir tikai viens komentārs “b..ģ”.
    Ja autore tad izietu pļavā, nomazgātu seju rīta rasā, sagaidītu sauli uzlēcam un paklausītos putnu dziesmas, varbūt viņai prātā ienāktu kāda patiešām svētīgāka doma.

    • Paldies par saturīgu komentāru!
      Pilnībā piekrītu.

    • “Un vispār – vai literāti var paskaidrot, kopš kura laika nesaistītā valodā uzrakstīts “vārsmojums” tiek saukts par dzeju?” –
      Neesmu literāte, bet – vismaz kopš 20.gs sākuma. Saprotu, jūs kaitina, ka dzejai ne vienmēr ir atskaņas. Nu neko, ir dzejnieki, kas joprojām raksta ar atskaņām.

    • Bet tas kas dzejoli Atbildēt

      Paradits ir ari dala, parak liela dala no Latvijas neizbegamas ikdienas.. No tas pasas noladetas, pelecigas, nabadzigas un pasizrunitas ikdienas, no tas miglas no kura si tauta vel nav spejusi izkulties. Zemteksta sis ir ari loti politisks dzejolis un tas ari ir iemesls kadel par to ta brec. Paldies par pagiraino nabadzibu!!

  6. Ja tikumība šķiet murgs, tad skolotājai gadījies izvēlēties nepareizu profesiju. Labi, protams, ka zinām, kurā skolā kundze strādā, lai nodrošinātu, ka mūsu bērni tur nemācās. Bet pašai – ir piemērotāki darbi, ja jau tikumība nesaista, par madam prieku pilnā mājā, vai pakalpojumi pa telefonu, vai autoservisa jeb mehānisko darbnīcu vide, kur, izrādīsies, visi apkārtējie sarunājas tikai krivades dzejā.

    • Jūs izvēlaties pārprast. Murgs ir nevis tikumība, bet netikumības meklēšana tur, kur tās nav kā to proponē daži mūsu politiķi. Noskatījos Ušakova kunga un Stepaņenko kundzes diskusiju ar citiem. Neviens no viņiem tā arī nespēja pateikt, kas ir tā īpašā “tikumība”, ko viņi ir papūlējušies ierakstīt izglītības likumā un ar ko tas atšķiras no līdzšinējām izglītības satura vadlīnijām. Nudie, laiki iet pa riņķi Mūsdienās ir i Švauksti, kas izdomā restorānam smalknosaukumu “Kleever”, i Oļiņietes, kas makten uztraucas par citu cilvēku netikumību.

  7. Tā nav dzeja, tas ir sūds ,
    svaigi atnests tas no kūts,
    sūdu mušas tam apkārt dūc,
    uzvaras laurus kāds plūc

  8. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss,
    167.pants. Sīkais huligānisms

    “Par sabiedriskā miera traucēšanu, kas izpaužas kā necieņa pret sabiedrību vai bezkaunīga rīcība, ignorējot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot cilvēku mieru, iestāžu, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) vai organizāciju darbu (sīkais huligānisms), —
    uzliek naudas sodu no septiņdesmit līdz piecsimt euro.”
    ===
    Pēc šī panta parasti uzliek sodu iereibušiem ļautiņiem, kuri piedevām lamājas necenzētiem vārdiem.
    ===
    Tēze: Sīkais huligānisms, citastarp ir arī lamāšanās necenzētiem vārdiem sabiedriskā vietā. Tādējādi kritisku un iespējami aizskarošu vārdu lietošana pati par sevi nav atzīstama par sīko huligānismu, ja vien netiek lietoti necenzēti vārdi.

    Tēze: Necenzēts vārds ir nepieklājīgs, rupjš, lietošanai sabiedriskās vietās nepieņemams vārds (arī izteiciens), kuru lietojot kāds tiek nepamatoti vai ļauni nozākāts (t. i., izsmiets, nievīgi nopelts). Vulgārismu, tas ir, rupju, nepieklājīgu vārdu vai izteicienu, kas literārā valodā nav lietojams, lietošana ir uzskatāma par lamāšanos necenzētiem vārdiem. Vienlaikus jāņem vērā, ka latviešu valodai vairāk raksturīgs tas, ka noteikta vārdu grupa vulgāro un lamu vārda nokrāsu iegūst īpašā pārnestas nozīmes lietojumā attiecinājumā uz cilvēku. Tādējādi lietotājs vārdiem, kas paši par sevi nav rupji vai nepieklājīgi, var piešķirt šādu nozīmi. Līdz ar to nozīme ir arī vārdu lietošanas mērķim, kontekstam, kādā vārds tiek lietots, sarunai vai diskusijai (ja tāda ir), kuras laikā vārdi izteikti.

    Tēze: Tiesai, izvērtējot, vai persona ir izdarījusi administratīvo pārkāpumu – sīko huligānismu, lamājoties necenzētiem vārdiem, ir jākonstatē, kādus tieši vārdus iespējamais pārkāpējs lietojis un vai tie atzīstami par necenzētiem vārdiem.

  9. nu nez-es ar katru vakaru tādus murgus saceru–vai tā ir dzeja? tā ir neapmierinātība ar savu dzīvi-nevarību-neizglītotība jo tu esi 0 uz šīs zemes—tādus murgus skolās nav ētiski mācīt.

  10. Skolotājai arī jāsaka, prātiņ, nāc mājās!

  11. Vai tad tā ir dzeja? Murdziņi, kas liecina, ka rakstītājs nav bijis skaidrā prātā.

    • Jā, tā ir dzeja.

      • Nē, tā nav dzeja. tas ir personas murgains izpaudums, ko tālāk murdzina murgojoša skolotāja. 10. kl. bez kādas didaktiskās apdares – nevajag nu tagad tēlot aizskarto un aizvainoto, Ratinīkas kundze! 12. kl., runājot par mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem,būtu iespējams minēt arī šādus, kuri dažkārt kļūst par liriskā “es” atklāsmes, izpausmes, tēlveides līdzekļiem vai dzejdara aprobežotības izpausmi. Savukārt, ja skolēni vai vecāki sūdzas administrācijai par nepieņemamu pedagoģisko situāciju, vadībai IR uz to jāreaģē. Kā tas noticis, nav pateikts – ne vārdi, ne tonis. Tā ka atkal nav skaidrs, vai ir pamats celt tik lielu brēku. Ja skolotājai tikumība ir murgs…

        • Ir vai nav tā dzeja, māksla vai jebkas cits, jauniešiem būtu jādod iespēja izspriest pašiem. Ne par dzejoli ir bazars, bet principu.

    • Nu no šitās ,,skolotājas,, pat vīrs narkomāns-tokkikomāns pirms gadiem pieciem aizlaidās……………..

  12. Vai tiešām viss, ko kāds kādā prāta klaiņošanas brīdī uzraksta,ir uzskatāms par dzeju? Ja skolotāja prasmīgi risina sarunu arī par šādu primitīvu darbu izteiksmes līdzekļiem vidusskolā – lai risina, bet saukt savārstījumu par mākslu, par talantīgas dzejas iezīmi… Mūsu dzejdariem, kuri tagad ar putām uz lūpām klaigā par tiesībām rakstīt visu, kas nāk prātā, vajadzētu saprast atšķirību starp viņu rakstīšanu un skolas mācību saturu. Tad jau visas aprakstītās sētas arī uzskatīsim par mācību procesa sastāvdaļu. Tiešām sabiedrības idiotizācijas izpausmes!

    • Tie viņas dzejoļi ir mats matā tādi paši,piemēram-

      izdrāz mani tamburā………. u.t.t

      • Normāls dzejolis,Izdrāz mani tamburā ,ar ko tad atšķiras no francūža Verlēna teksta,”publiskās atejas vietā viņš bija kritis ar seju uz leju”, šīs rindas skaitās pasaules klasika ,bet izdrāz mani tamburā ,tiks noliegts.Kāpēc?

  13. “..pašcenzūra ir vissliktākais, kas ar mums var notikt…” Kādas blēņas. Paškontrole ir vienīgā alternatīva kontrolei un pašcenzūra cenzūrai.

  14. Ja uzskata, ka dzejolis ar krievu lamu vārdiem ir augstvērtīga dzejnieka darbs, tad teikšu, ka publika 7. maršruta tramvaja sastāv gandrīz no vieniem dzejdariem ģēnijiem,klausoties viņu” maķ “leksikā. Varbūt kādam tas liekas 21. gadsimta cienīgi.Nu tad sāksim “maķoties” un būsim dzejas avangardā.

    • izlasiji ka tas tiek [as;udināts par augstvertigu dzejas darbu? iet runa par musdienu dzejoļu analīzi, kādi ir ar tādiem jāiztiek. augstvertigs vai ne pateiks laiks. ne jau visiem tik veidenbauma dzērājdzeju lasit

    • Iekš tam jau ir dzejnieces talants, ka viņa integrēja poētiskā tekstā neiederīgus aizguvumus no krievu valodas. Ar to šis dzejolis ir interesants un tāpēc ļoti piemērots analizēšanai skolā.

    • Nu un? Glezniecībā un tēlniecībā, kā arī “instalācijās” jau sen ir tā – biji pirmais, kas baltu naktspodu piebēri ar tārpiem pilnu, uzliki uz podesta un iedevi nosaukumu “dzīvs kaku kamols” – tu esi mākslinieks avangardists. Galvenais ir pateikt “es uzskatu, ka tā ir māksla jo (bla bla bla izdomāts iemesls)” un šeku reku – tā kļuvusi par mākslu. Bet vispār baigi netīkas vārds “necenzēts”. Tas liek domāt, ka valstī literatūrā būtu jābūt cenzūrai, un – kas ir visbīstamāk – ka šī cenzūra ir vispārpieņemta. Es gribu izteikties tā, kā man patīk un liekas subjektīvi vispieņemamāk un ērtāk, lai izsacītu savu domu. Ja tam nepieciešami lamuvārdi – bļaģ, kāpēc ne? Ne es labāks, ne sliktāks kā pārējie.

  15. niansīte:
    …Grozījumus rosināja deputāte Jūlija Stepaņenko (“Saskaņa”)…
    ………………………………….
    Kāpēc ne NA vai ZZS ???
    Vai “vēl aug” ?

  16. Vai tad tagad skolā jāiet, lai mācītos riebeklības.

  17. ” Tikai garīgi un tikumiski veselīgai tautai pietiks spēka savu ceļu iet un noiet, savu misiju pildīt un piepildīt.”
    Valsts un Ministru Prezidents K. Ulmanis
    Tas tumšajām galvām kā ceļvedis…

  18. Kādi te pāris “komentētāji” zem dažādiem nikiem “izpaužās”!!!
    Acīmredzot, kūtī auguši “šarikovi” bez mazākās inteliģences.
    ————————————-
    Analīzes vērta secība:
    acīm redzot šāda “skolotāja” “šarikovu” izcelsmes;
    kādi “liberāļi” viņu “izlaida cauri” vidusskolai;
    kādi “liberāļi” atzina par cienīgu studēt;
    kādi “liberāļi” izsniedza skolotājas diplomu;
    kādi nepaprasīja psihiatra izziņu pieņemot darbā skolā;
    kādi “šarikovi” pieņēma likumus, ka smurguļiem ir tikai
    tiesības bez jebkādiem pienākumiem;
    Tālāk viss aizvēlās neietekmējami lejup …
    Te nu ir rezultāts.
    ————————-
    Varbūt kāda roka to tīši vada Latvijas iznīcināšanai ?
    Gan radio, gan televīzijā visādi melnbikši pa teikumam
    vien pilina indi gan skolnieku, gan “šarikovu” smadzenēs…
    Šovakar plkst 19 LR1 viens atkal “izpaudīšoties”.
    Dievs, sargi Latviju !!!

    • viss notika Rēzeknes Augstskolā un ģimnāzijā.Pat D-pils pedene iedeva vai vēl iedos doktora grādu ,ko neiedeva LU pirms gadiem 7-8.Visu cieņu manai Latvijas Universitātei!

  19. Ir sokejos, bet tada ir musu realitate jo blag ir okupantu, kolonistu zabaks uz Latvijas zemi, blag ir splaviens latvietim seja, blag ir latviesu miermiliga iecietiba un parak erta sadarbiba ar notiekoso, blag ir kiegelis ikdienas mietpilsonibas loga.

    • un tāpēc Saeimas vēlēšanās mums jābalso par nacionāli domājošiem, bet ne kosmopolītiem, kuri mūs “globalizē” caur rusifikāciju, un ar visiem tās čingizhaniskajiem kultūras elementiem…!

  20. latviešu tautas pagrimūms ir rēdzams!,ja skolotāja ne saprot ,ko lāsā!skolēniem jāzīn savas tauta LATVIEŠU TIKUMĪBAS KODEKSSU!DR.VALDIS ŠTEINS.ŽURNALS MISTĒRIJA #9 ,2015gadā.!

  21. Dzejolis ir saturiski nepiemērots izglītotojamām personām. Morāli diletantiska pornogrāfija nevar tikt uzspiesta skolniekoem, kas nav sasnieguši 18 gadu vecumu.

  22. Un ja es tagad, šeit to ierakstīšu, savārsmošu ar vēl līdzīgām “pērlēm”, kāds portāls noteikti cenzēs.
    Tas, ko pedagogs dara klasē arī publiska runa, nevis privāta ķiķināšana.
    Jautājums ir par šīs tā saucamās skolotājas kvalitāti?

    • ex narkomāne,jo Sandis Ratinīks,jeb Krūmiņš tāds bija un tas nu ir fakts.Ostīja līmi un nosmacēja abi ar pirmo veceni bērnu sakaifojušies.

  23. politiķi sevi un skolas iedzinuši kaktā pieņemot likumu par mani. principā skolā vairs neviens nedrikst strādāt jo kas tā par tikumibu ka ierodas pie bērniem skolotāja ko naktī kāds izdrāzis, vai skolotājs kas kādu izdrāzis. nu kā tā var, tādi tagad ar bērniem runāt, viņu maigās dveselites skārt…. vel jums uzskaitit ko tie skolotāji dara? iedomājieties viņi regulāri dirš un čurā, nu kā tādi drīkst skolas slieksni pārkāpt…..un tā vesalu poēmu var uzskaitit ko tie netikumigie dara. viss skolas rit pat slēdzam, tikumiba pāri visam

  24. Vai nu būtu jāskaidro skolotājai – ko nozīmē tikumība! Te gan ir pārkāpts elementāras pieklājības slieknis. To gan šai skolotājai vajadzēja saprast. Vārds -kas tiek rakstīts publiskās tualetēs uz sienas un tas pats vārds “dzejolītī” savu būtību nemaina.

  25. runas(rakstibas) kulturai Atbildēt

    ar tikumibu nav nevismazākā sakara. nejauciet vienā čupā pilnigi atšķirigus jēdzienus maz cienijamie komentētāji.

  26. Tikumību universāli nosaka 10 baušļi. Tos var attiecināt arī uz mums, tāpat kā uz citām tautām.
    Visu tikumu rindā latviešiem kopš senatnes īpaši svarīgs ir bijis darba tikums.
    Diemžēl liberālismā daudz kas ir kļuvis relatīvs, pat vairāki mācītāji savulaik aicināja balsot un paši iestājās kādā partijā, kura ignorēja visus, sākot ar septīto bausli – tev nebūs zagt…
    Bet TIKUMīBU, kas ir plašs jēdziens, saeimisti pašlaik ir noreducējuši tikai uz to, kas starp kājām…

    Bet par pieminēto dzejoli un skolotāju daži “tikumības sargi” runā gandrīz kā kādreiz kompartijas funkcionāri par Belševicas dzeju vai Hruščovs par mākslu vispār.

  27. Ir jau daži dzejdari,kuri savas dvēseles(?) moku brīdī izvemj uz papīra visu savu nelabumu,netīrību. Viņus vēl varētu saprast (pieaugušie). Bet kādēļ piesārņot nenobriedušās dvēselītes? Gan jau dzīvē visu paspēs. Un te nav runas ne par kādu cenzūru!

  28. Būtu skolotājai jāsaprot un arī bērniem tas jāmāca, ka dzīvē visam ir sava vieta – kakāšanai sava vieta, ēšanai sava, gulēšanai sava. Tāpat arī ar valodas lietošanu. Publiskā vidē nelietosim padibeņu leksiku. Tāpat jau pietiekami daudz rupjību skolotāji dzird no skolēniem. Nez kāpēc patriotiskā dzejniece nelietoja šos krievu izcelsmes necenzētos vārdus b… un p… latviešu valodā? Būtu vēl šokējošāk. Šādu “dzejnieku” mērķis parasti ir šokēt publiku. Un par kultūru tas neliecina.

  29. radīsies riebums pret šo skolotāju. Manam prātam neaptverami,ka tā ir patiesība. Skolotājai mentālas problēmas.

  30. Pasaulē nav nekā būtiska vai skaista, ko varētu izteikt TIKAI ar lamām. Šis savārstījums ar pretenzijām par dzejoli nav netikumīgs – ir vienkārši muļķīgi rakstīt vai analizēt rupjības tā, it kā tajās būtu kāda doma vai mākslas atblāzma.

  31. Reaali domaajot paarmeeriiga tikumiiba var izraisiit, veicinaat tautas bojaa eju. Otraa Pas. karaa latvieshi vaacu pusee zaudeeja 50-70 tuukstoshus viirieshu. Padomju pusee naaca veel lieli zaudeejumi klaat. Taatad vairaak nekaa 100 tuukstoshu gjimenes nevareeja nodibinaat. Kaa tauta tad lai izdziivo, ja ir tik tikumiiga?

  32. visupirms šai skolotājai būtu jāpaskaidro savs redzējums t.i sava morāle par šo “dzejoli”. Vai šis dzejolis tika lasīts, lai parādītu Latvijas okupācijas mantojumu? Ja tā, tad tas ir attaisnojams. Bet gadījumā, ja šī skolotāja mēģināja parādīt skolniekiem māklsu, tad gan ir jāšaubās par šādas “skolotājas” inteliģences (gudrības) un intelekta (izglītotības) līmeni. Šai skolotājai vajadzētu vēl mācīties, lai atšķirtu pornogrāfiju no mākslas. Šai skolotājai vajadzētu visupirms saprast atšķirību starp skaistumu (māksla) un nepatīkama pārsteiguma izraisīšanu (šokēšana).

    • ja tu butu iedziļinājies tad but ieverojis ka bērniem pēc izveles bija savs redzejums jāsniedz, un tik pēc tam skolotājs vai nu paslavē ka viss pareizi un lieliski vai pielabo ja iebraukts auzās. skolniekam jāmācās pašam analizet , ja skolotājs jau sākumā pasaka atbildi tad kāds labums no mācibu uzdevuma?

  33. Likumu pieņēma, bet vai direktorei ir iespēja no šitās atbrīvot skolu? Ne tikai aizliegt, bet atrast veidu tikumiskai audzināšanai, lai neizaug šādi monstri kā dzejdaris un viņa cienītāja. Izglītība vien nedod neko. Ja bērns aug nemīlēts, izvarots miesā un dvēselē, jūtās atstumts un kur vēl šīs ,skolotājas diplomu ieguvušās, radības vecumā neatzīts ne pie sievietēm, ne vīriešiem, viņš meklē atzīšanu pie bērniem, kas vēl nesaprot kas ir kas. Vai tomēr vienīgi reliģija nav tā, kas jāatjauno skolā, tā vienīgā glābj šos atstumtos.

  34. un tā esot skolotāja! Ko tad brīnīties par jauno paaudzi,kāda tā ir,ja skolotājs tikumību sauc par murgu un izanalizē šādus “dzejoļus.”

  35. Neņem galvā, učenīt! Par šerpām peršām bērniem vienmēr būs prieks; labāk lai tās dzird skolā, nevis uz ielas;-))))

  36. manuprāt, tā ir realitāte kas dzejdarbā. Skolotāja malacis, ka atrod un pievērš uzmanību, liek aizdomāties ne tikai skolēniem, bet arī “lielajiem” kas tad ir realitātē, kas esmu/ kam līdzinos, ko lietoju/saņemu (vārdus, attieksmi), ko gribu es?

    • iedziļināties, lielie grib tik citus mācit kā jādzivo

      • lāmāšanas vārdiem ir savā energetika!,kurā var uzraisīt nopetnas slimīibas! šo faktu publicēja krievu zinātnieki! esieit uzmanīgi! jus gribāt saindēt,vienkārši ar vārdiem,DIEVS RĀDIJA ZEME AR VĀRDU!! AR VĀRDU VAR IZNICINĀT!

  37. Acīmredzot,šī sieviete pati ir **,kura savas “garīgās vērtības” grib iemācīt bērniem,lai vēlāk varētu bļaģoties kopā.Paldies Dievam,ka mani bērni nemācās pie šīs degradētās “dzejnieces”!

  38. Bet, atvainojiet, kāda suņa pēc vispār jāņemas ap šādiem murgiem? Vai skolotāja uzdevums ir vairot tumšo šajā pasaulē? Kādam gribas būt baigi orģinālam un uzcept savārstījumu ar lamuvārdiem, tālāk kāds to publicē, lasa un apgremo… Jautājums, ko tas dod personībai?

  39. Laikmeta lielākā nelaime-kļūt pamanītam,vienalga,ar kādiem līdzekļiem.

  40. Ja tas ir dzejolis,ko šī (nezinu,kā lai šo būtni nosauc,bet tikai ne par skolotāju) lasa bērniem skolā,tad, manuprāt, viņai labāk cietumā ieslodzītos mācīt,nevis audzināt bērnus.Perversa vecene,kurai skolā nebūtu vietas.

  41. Par to skolotājas pagrūšanas nost no datora nav izdomājums ,tas ir manas kolēģes stāstītais skolotājistabā pēc mācību stundas “raudošas skolotājas” un te neviens mācību pārzinis neiejaucās.

  42. Jāsaka, ka labi vien ir, ka Saeima pieņēma šos tikumības grozījumus, jo lamāšanās nav nekāda dzeja, bet zemas klases skricelējums. Vai tas bērniem jāmāca? Nē!

  43. Esmu pensionēts skolotājs ,mani tas vis vairs neskar, taču izglītojamie tagad ir daudz savādāki kā manā jaunībā ,tad stundā pagrozīties nevarēji ,lai nesaņemtu aizrādījumu un ziņojumu vecākiem ,kas nozīmēja tēva siksnu un vecāku darbavietā prēmijas samazināšanu.Tagad 7.klases skolēns var atļauties ,pagrūst skolotāju nost no klasē esoša datora,pasakot “paej malā mauka, man e-pasts jāapskata”. Kamēr es vēl strādāju ,tādiem izglītojamiem ,skaidri pateicu “tu esi “pimpis”un ar mani te nekādi pekstiņi nesanāks un bija kārtība. Taču par šo vārdu”pimpis”, tagad mani varētu atlaist no darba.

  44. Bet dzejolis vispār murgs. Domāju, ka ne ar katru šādu “gara darbu” būt jāiepazīstina skolēni. Neko tādu tajā nesaskatu, lai tam tērētu laiku.

    • ar pietuka krustiņa Atbildēt

      augsto dziesmu jāiepazistas, ar musdienu dzeju ne:) skolens nedzivo izdomātā pasaulē, bet realitātē un tā ari jāprot sagremot

  45. Ja tikumība ir murgs, šīs darbones izpratnē, tad viņai skolā nav ko darīt. Lai iet uz ielas vakara stundās, kompanjonus ar bļad leksiku atradīs un varēs komunicēt. Varbūt viņai nav zināms, ka ir daudzas ģimenes, kurās šādus vārdus nekad nelieto. Nu gan dzejniece atradusies.

    • vareji jau iedziļināties faktos, neviss tikai vienu vārdu ieraudzijusi/izdzirdejusi demonstret savu gara nabadzibu. pirmkārt dzejolis ir izdots dzejoļu krājumā un nav skolotājas sarakstīts. skolotāja tik un vienigi lika aiznalizet musdienu dzejas paraugus šo dzejoli ar jo kāda nu tā dzeja ir tāda ir ne skolotāja to rakstija, ne publicēja. bet tu visu samaosi vienā katlā un oliņieti tēlo kas ar dievā vārdu nu visur iet. tik sirdī nav uz mēles vien

    • dzejniecei ir mazvērtības komplekss! Cerēja pievērst saviem murgiem uzmanību,nolaižoties tik zemu. Pretīgi.

  46. tu ar savām žultī atmiekšķetajām smadzenēm jau nu ar neesi nekāds tikumibas paraugs, to vien proti kā žulti spļaut:)

  47. kā jau rakstiju pieņemšanas brīdī Atbildēt

    deputāti paši nesaprot ko pieņēmuši, jo kriteriju jau nav, ir skaistas frāzes, un viss kas tagad mēris to tikumibu un ar kādu lineālu? vai parādnieks kam 2 sievas un jauna mīļākā ir dzīves norma, vai kāda Izglitibas ministrijas zilzeķe? ja par konkreto b…. vārdiņu tad tas jau sen nav pat lamuvārds bet gan pieturzime teikumā sarunvalodā.

  48. Tie jau arī ir tie sārņi, kas peld mūsu tikumības dīķī, bet no tiem ir jātiek vaļā! Protams, ka tādiem pedagogiem tikumība ir tikai murgs, jo viņu garīgajā sistēmā tikumība kā vērtība nepastāv. Cilvēks bez šādām vērtībām neko labu bērniem iemācīt nevar. Bet lai sevi attaisnotu, viņš pieprasa vadlīnijas, noteikumus un citādus priekšrakstus. Varbūt kundzei mazāk jānodarbojas ar vāja satura dzejoļu interpretācijām stundā, bet vairāk jāpiestrādā pie savas pašizglītības.

  49. Tautas tikumības pamats ir tautas dziesmas. arī nerātnās. Par baušļiem gan nav ko satraukties, tie visi kompilēti krimināllikumā.

  50. Skolotāj, ja nesaproti, kas ir tikumība- marš no skolas!
    Tādas bailes no elementārām lietām.
    Es sāku mācīties 60-ajos gados un skolotājs man bija gudrības, tikumības, tīrības, labestības, godīguma ideāls.No viņu mutēm ne reizi nedzirdēju lamas, rupjības, jēlības. Jūsu rokās ir pasaudzēt bērnus no tās netīrības, kas gāžas no internetiem, medijiem,grāmatām. Cūcības iemācīsies paši, ja gribēs, bet nesagraujiet to bērnu pasauli, kuriem tā jūsu realitāte nav vajadzīga.

    • un redz no tik tikumigas audzināžanas sanāca vien žultaina un liekuliga tante atrauta no reālās dzīves, nedo dies ja visi bērni par tādām kļūtu

      • Kādēļ Tev liekas, ka Lilija ir žultaina, no dzīves realitātes atrauta sieviete? Iedomājies- ļoti daudzi cilvēki ir atrauti no ,,šādas realitātes,, Es tos saucu par patiesi inteliģentiem cilvēkiem. Ar to arī viņi atšķiras no dzīvniekiem.

  51. Tautas tikumība pamats ir 10 baušļi un tautas dziesmas. Un nemeklēsim kašķi kādos velniņos un anekdotēs…

  52. Tikumību jaukt ar murgu… var tikai tāds indivīds, kam ļoti nabadzīgs vārdu krājums, tāds, kas pieradis runāt slengā… Labi, ka nenosauca tikumību par huiņu.
    Lai gan esmu labi pazīstams ar ideju VISU SAKĀRTOT un cenzūra ir šīs idejas meita, tomēr … es būtu priecīgs, ja manam bērnam literatūru mācītu augstāka līmeņa skolotāja, nekā Iveta R.

  53. Oriģināls viedoklis: tikumība – murgs …

Medību laikā sievietei iešauj kājā Sestdien Kurzemē medību laikā kāda sieviete guvusi šautu brūci kājā.
Draugiem Facebook Twitter Google+