Mobilā versija
-2.9°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
6. februāris, 2015
Drukāt

Šogad beidzot jūrā izies VVD specializētais zvejas kontroles kuģis

zvejas_kugitis2

Valsts vides dienesta pasūtītais specializētais jūras zvejas kontroles un vides monitoringa kuģis šogad beidzot izies jūrā, pastāstīja VVD sabiedrisko attiecību speciāliste Jūlija Ņikitina.

Kuģa būvēšana pabeigta pagājušā gada vasarā – tā izmaksas ir 1 889 999 bez pievienotās vērtības nodokļa, savukārt papildaprīkojuma iegāde un uzstādīšana izmaksājusi 547 715 eiro. Kopumā kuģa būves un papildaprīkojuma izmaksas ir 2 465 100 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Kuģa iegādi finansēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonds. Kuģis Latvijā nogādāts pagājušā gada augustā.

Līdz pagājušā gada beigām ir nokomplektēta arī kuģa apkalpe – tie ir pieci jauni darbinieki VVD Zvejas kontroles departamentā. Ir notikušas arī specializētā kuģa lietošanas apmācības jaunajai komandai, kā arī kuģis pilnībā aprīkots ar nepieciešamajām ierīcēm pienākumu veikšanai.

Ņikitina pastāstīja, ka ir iegūts arī Jūras administrācijas sertifikāts, kas nepieciešams kuģošanai, peldlīdzeklis ir piereģistrēts, kā arī noticis iepirkuma konkurss par degvielas piegādi – to turpmāko gadu darīs SIA “Baltimar VT”. Ir noslēgts arī līgums ar Latvijas Hidroekoloģijas institūtu par kuģa izmantošanu jūras vides monitoringa vajadzībām.

Patlaban kuģis atrodas piestātnē, jo tas nav tehniski paredzēts ekspluatācijai, kad ūdens virsmu klāj ledus. Paredzams, ka zvejas kuģu kontrole ar jauno kuģi sāksies pavasarī – marta beigās vai aprīļa sākumā, kad ledus būs nokusis.

Paralēli VVD turpina un arī nākotnē plāno saglabāt līgumsaistības ar Krasta apsardzes dienestu (KAD), veicot jūras zvejas kuģu kontroli Baltijas jūrā.

VVD plāno, ka šajā gadā Zvejas kontroles dienests īstenos 180 zvejas kuģu plānveida pārbaudes Baltijas jūrā. Plānveida pārbaudes tiks veiktas gan ar jauno kuģi, gan izmantojot KAD un Robežsardzes kuģošanas līdzekļus. Pagājušajā gadā notikušas 97 plānveida pārbaudes.

Jau ziņots, ka specializētā kuģa būvniecība notika Igaunijai piederošās Sāremā salas Nasvas ostā, kur saimniecisko darbību reģistrējis uzņēmums AS “Baltic Workboats”, kas šo kuģi ir projektējis, uzbūvējis, piegādājis un uzstādījis tam papildaprīkojumu.

Kopš laika, kad tika izstrādāts kuģa iepirkuma konkurss, ir mainījušās normatīvo aktu prasības apkalpes drošības un kuģa ekspluatācijas jomā, tāpēc kuģim uzstādīts jauns papildaprīkojums, tostarp radars naftas produktu piesārņojuma noteikšanai.

Kuģa iepirkums noticis, jo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotībā esošo iestāžu rīcībā nav neviena jūras spējīga kuģa, kurš varētu doties atklātā jūrā tālāk par 10 jūras jūdzēm no krasta. Saskaņā ar vietējiem un starptautiskajiem normatīvajiem aktiem kontrolējamā un monitorējamā zona jūrā ir līdz 60 jūras jūdzēm no krasta. Līdz šim VVD zvejas kontroli un piesārņojuma paraugu ņemšanu jūrā veicis, lūdzot palīdzību un sadarbojoties ar Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienestu un Valsts robežsardzi.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+