Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
3. maijs, 2016
Drukāt

“Swedbank” piešķirs “Latvijas dzelzceļam” 32 miljonus eiro lokomotīvju modernizācijai (2)

Foto - LETAFoto - LETA

VAS "Latvijas Dzelzceļš" darbinieks.

AS “Swedbank” noslēgusi līgumu ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) par divu ilgtermiņa kredītu piešķiršanu uz 10 un 15 gadiem ar kopējo summu 32,26 miljoni eiro lokomotīvju modernizācijas finansēšanai, informē uzņēmumā.

Lai veiktu sava maģistrālā dīzeļlokomotīvju parka atjaunošanu un samazinātu dīzeļlokomotīvju 2M62U remontu izmaksas, LDz meitassabiedrība SIA “LDz ritošā sastāva serviss” līdz 2019.gada februārim plāno modernizēt 14 šāda tipa dīzeļlokomotīves.

LDz viceprezidents Aivars Strakšas: “Šis ir lielākais līdz šim veiktais mūsu lokomotīvju parka modernizācijas projekts, kura mērķis uzlabot lokomotīvju efektivitāti. Tas ir ļoti nozīmīgs ieguldījums Latvijas dzelzceļa konkurētspējas stiprināšanā.”

Pirmās lokomotīves tika modernizētas par pašu līdzekļiem, taču, lai turpinātu šo projektu, LDz nolēma izsludināt publisku iepirkumu par ilgtermiņa aizdevuma saņemšanu modernizācijas finansēšanai.

Swedbank valdes loceklis Reinis Rubenis: “”Latvijas Dzelzceļš” ir ļoti nozīmīgs uzņēmums Latvijas transporta nozarē un tautsaimniecībā kopumā, tāpēc esam gandarīti līdzdarboties Latvijas infrastruktūras attīstībā”.

“LDz ritošā sastāva serviss” jau veicis daļēju manevru lokomotīvju parka modernizāciju, kas sevi ir attaisnojusi, jo modernizācijas izmaksas ir aptuveni uz pusi mazākas nekā jaunu lokomotīvju iegāde. Turklāt maģistrālo lokomotīvju 2M62U modernizācija ļaus būtiski palielināt vilces jaudu, pārvadāt smagākus vilciena sastāvus, samazināt remontu un tehnisko apkopju skaitu, kā arī iegūt modernas, videi draudzīgas lokomotīves. Šobrīd jau pabeigts pirmās lokomotīves remonts un modernizācija un tiek veikti regulēšanas un iestatīšanas darbi, kam drīzumā sekos sertifikācijas procedūra.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Kopējā ainiņa jautra – kurš mazgās tos miljonus?
    Jau oficiāli izskanēja, ka LDZ krities kravu apgrozījums par +- 20%. Uz neatgriešanos. Jau zināms, ka 500 darbinieki tiks atlaisti. Un piepeši banka dāsni pludina naudu iekšā. No kurienes uz kurieni tad vilks tās smagās kravas pa šauro zemes strēmeli , ko sauc par Latviju? Iegrūdīs naudiņu un Latvijas dzelzsceļš kļūs par bankas dzelzsceļu?

  2. Авантюра какая то, мутная и непонятная. Вон до Магониса прицепились из-за гораздо меньшего по стоимости конкурса, а тут аж 30 лямов. Где же вы, ребята из КНАБА?! Что, нет заказа? Очень интересно из каких таких доходов этот кредит собираются отдавать, если потоки падают? Господин Штракша у нас обыкновенный бухгалтер, он рельсу от шпалы отличает с трудом, а берётся рассуждать про локомотивы. Вот эти новые локомотивы он сам обсчитывать будет или будет таки специалистов искать, а? Меня ведь нет и установить весовые нормы для новых локомотивов некому. Ближайшие специалисты в Москве, Питере и Минске.
    Редакция, а для чего на фото внизу у вас изображена кабина дизельпоезда? Это же не грузовой локомотив.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+