Publicitātes foto

Triloģijas noslēgums “Hobits: Piecu armiju kauja” 0

Tas nu ir noticis! Pītera Džeksona milzīgais darbs – Dž. R. R. Tolkīna pasaulslavenā romāna “Hobits” ekranizācija – ir noslēdzies, un ar triloģijas pēdējo daļu viņš vismaz pagaidām pieliek punktu kinosērijai, kas režisora vārdu ierakstījusi kustīgo bilžu vēsturē.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Daudzi, daudzi miljoni tek kā pa reni pēc Pītera Džeksona veidotā Tolkīna darbu pārnesuma uz lielā ekrāna, un nav iemesla, kāpēc lai tā nenotiktu. Pirmkārt, vainojama “Gredzenu pavēlnieka” triloģija, kas pirms vairāk nekā desmit gadiem no jauna iešūpoja interesi par pasauli, ko uz papīra uzbūru Tolkīns. Otrkārt, vainojama “Gredzenu pavēlnieka” triloģijā iesaistītā aktierkomanda, no kuras ne viens vien tika izcelts slavas saulītē, un Elija Vuds ir tikai viens no šādiem “vaininiekiem”. Treškārt, strauji progresējošās tehnoloģiskās iespējas uz lielā ekrāna darbības vidi atļāva atklāt tik ļoti pārliecinoši, ka iepriekšējie mēģinājumi – to gan vairāk ir videospēļu, ne kino un TV formātā – nobālēja, bet Pīteru Džeksonu kā ģeniālu vizualizētāju ietilpināja šaurajā pulciņā pie tiem vīriem, kuriem bez aizķeršanās izdevies iepūst kinematogrāfiski episku elpu darbam, kas līdz šim bija pazīstams lasāmā formātā.

Tāpat kā “Gredzenu pavēlnieks”, arī “Hobita” triloģija ir neiedomājami vērienīgs darbs, kura īstenošana vispār bija iespējama, pateicoties datortehnoloģiju attīstībai, tāpēc ar varoņu portretu studijām īpaši nav pat vērts aizrauties, jo tie, kā no cieta koka ar asu cirvīti tēsti, paliek arhetipiskos žņaugos, vien pa laiciņam izmetot pa kādam komiskam vai emocionālākam pavedienam. Taču tas no Džeksona arī nemaz netiek prasīts, jo viņa jaunākā triloģija jau nav par atklāsmēm uz Freida kušetītes, bet sensenas pasaules cīņām, kurā iesaistītas visdažādākās būtnes, ar apbrīnojamu vērienu zīmējot horeogrāfiju kārtējām kauju ainām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Stāsts, protams, sākts jau abās iepriekšējās triloģijas filmās un seko hobitam Bilbo Baginsam, kuram šajā daļā lemts kļūt pat piecu armiju kaujas liecinieku un vēl pašam izsprukt no tās ar sveiku ādu, taču būtiskāka par saturisko jēgu ir bilde, jo īpaši – specefekti, tiesa, dažas epizodes gan ir tik neveiklas, ka atsauc atmiņā pasenu videoklipu estētiku. Taču paldies Džeksonam par skatītāju apzinātu mocīšanu, uz ilgu laiku iespundējot to kinozālē, – atšķirībā no iepriekšējām daļām šī ilgst “vien” 2 stundas un 44 minūtes, taču arī šie cipari pazūd kā nebijuši, ja parēķina, cik daudz laika no savas dzīves Džeksons veltījis Tolkīnam. Ar tādu statistiku nodarbojies “The Hollywood Reporter” kinokritiķis Tods Makārtijs, un rezultāti ir satriecoši: sešas filmas, kas tapušas 13 gadu laikā un uz ekrāna aizņem 1031 minūti!!!

Taču nu tas ir noiets etaps, jo Pīters Džeksons jau izziņots kā animācijas filmas “Tintiņa piedzīvojumi: Saules gūstekņi” režisors. 2011. gadā viņš bija viens no producentiem Stīvena Spīlberga veidotajai filmai “Tintiņa piedzīvojumi”, un Vecajā Eiropā tik iemīļotajam komiksu varonim Tintiņam ir visas cerības kļūt par Džeksona nākamās triloģijas galveno varoni. Kā intervijā reiz izmeta Stīvens Spīlbergs, jaunzēlandieša veikumu kinoteātros varēs novērtēt, iespējams, jau nākamā gada Ziemassvētkos.

UZZIŅA

“Hobits: Piecu armiju kauja”/”The Hobbit: The Battle of the Five Armies”

Režisors: Pīters Džeksons.

ASV, Lielbritānija, Jaunzēlande, 2014.

Lomās: Mārtins Frīmens, Īens Makkelens, Ričards Armiteidžs, Keita Blānšeta, Kristofers Lī, Orlando Blūms, Hugo Vīvings, Evandželīna Lilija, Lūks Evanss, Benedikts Kamberbačs, Īens Holms, Lī Peiss, Džeimss Nesbits, Billijs Konolijs, Stīvens Frajs.

No 12. decembra “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.