Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Foto – LETA

Valdība atsakās no “airBaltic” konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem 1

Valdība šodien nolēma atteikties no Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 435
Lasīt citas ziņas

Ministru kabinets sadarbību ar “Prudentia” sāka 2011.gadā.

Kā ziņots, jau iepriekš satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) skaidroja, ka plāno rosināt valdības sēdē lemt par atteikšanos no lidsabiedrības “airBaltic” finanšu konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Prudentia” valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš pagājušajā nedēļā paziņoja, ka “airBaltic” ir izdevies piesaistīt finanšu investoru no Vācijas, kas ir gatavs investēt lidsabiedrībā aptuveni 50 miljonus eiro. Esot parakstīts nodomu protokols. Investora vārdu vēl nevarot atklāt konfidencialitātes noteikumu dēļ. LTV vēsta, ka iespējamais investors iepriekš esot bijis saistīts gan ar sankcijām pakļauto Krievijas “Vņešekonom banku”, gan citiem uzņēmumiem, uz kuriem attiecināti rietumvalstu ierobežojumi. Kopumā plānots kompānijas kapitālā ieguldīt 120-130 miljonus eiro – gan no valsts kā akcionāra, gan no investora puses. Valsts varētu ieguldīt ap 80 miljoniem eiro.

Kā sacīja Krastiņš, ja SM neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai “airBaltic” netiks piesaistīts investors, uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par “Bombardier” lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju.

Tikmēr Matīss pēc šī paziņojuma medijiem skaidroja, ka potenciālais investors tiek pārbaudīts, un nekādu lēmumu vēl nav. Matīss arī uzsvēra, ka ir pāragri runāt par valsts iespējamiem papildu ieguldījumiem kompānijā. “Valsts “airBaltic” jau ir ieguldījusi 100 miljonus eiro. Jautājums – cik gatavs ir ieguldīt investors un kāda ir tālākā stratēģija?” sacīja ministrs. “”Prudentia” runā valdības vārdā un būtībā ar šo gadījumu šantažē valdību. Nākamajā valdības sēdē rosināšu pārskatīt sadarbības mandātu, jo kopš 2011.gada, kopš sākta sadarbība, šāds gadījums vēl nebija bijis, skaidroja ministrs.

Kā ziņots, SM jau 2012.gadā laikraksta “Financial Times” Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicēja sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem izteikt piedāvājumus par “airBaltic” akciju iegādi. Latvijas valdība investoriem piedāvā iegādāties aviokompānijā “airBaltic” līdz 50% mīnus vienu akciju.

Savukārt “Prudentia” jau no 2010.gada sniedz konsultācijas valstij “airBaltic” jautājumos, arī par investora piesaisti.

2011.gada nogalē pēc AS “Latvijas Krājbanka” darbības apturēšanas Latvijas valsts no bankas pilnvarnieka par akciju nominālvērtību 224 000 latu iegādājās 47,2% “airBaltic” akciju, kuras bija ieķīlājis aviokompānijas privātais akcionārs BAS. Latvijas valsts savu rīcību skaidroja ar lidsabiedrības privāto akcionāru neizpildītajām saistībām. BAS īpašnieki bija kādreizējais “airBaltic” vadītājs Bertolts Fliks un “Taurus Asset Management Fund Limited”. Līdz ar to patlaban Latvijas valstij pieder 99,8% akciju.