Mobilā versija
+0.2°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
28. aprīlis, 2014
Drukāt

Vienojas “Rail Baltica” maršrutā iekļaut arī Viļņu (1)

Foto - LETAFoto - LETA

Baltijas valstis ir panākušas politisku vienošanos par kopuzņēmuma izveidošanu Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas ” Rail Baltica” projekta īstenošanai, pirmdien paziņoja Lietuvas transporta ministra vietnieks Arijands Šļups.

Arī Igaunijas puse apstiprināja, ka atbalsta Lietuvas pozīciju akcionāru līgumā, ko varētu parakstīt līdz 1.jūlijam.

“Ir panākta vienošanās politiskā ziņā. Redzēsim, kā tā tiks īstenota tehniskā ziņā,” Šļups paziņoja Lietuvas nacionālās raidsabiedrības LRT radio pēc sarunu kārtas Viļņā.

Partneri ir principā vienojušies, ka “Rail Baltica” maršrutā tiks iekļauta Viļņa. Laiks, kad Lietuvas galvaspilsēta tiks pievienota šai dzelzceļa līnijai, gan būs atkarīgs no daudziem faktoriem, sacīja Šļups.

“Mums ir jānovērtē finanses un iespējas. Ir jāsaprot, ka tas ir projekts vairāk nekā viena finanšu ietvara periodam. Ņemot to vērā, mēs palūkosimies, kad darbs varētu sākties,” sacīja Lietuvas transporta ministra vietnieks.

Arī Igaunijas transporta ministra vietnieks Ēro Pargmē apstiprināja, ka valstis ir panākušas politisku vienošanos par Viļņas iekļaušanu “Rail Baltica” maršrutā.

“Varu tikai apstiprināt Šļupa kunga teikto. Mums bija ļoti laba saruna, ļoti laba tikšanās un mēs saprotam un lielā mērā piekrītam, ka Lietuvas puse pievieno Viļņu, tomēr, kā jau vienmēr, ļaunums slēpjas detaļās, un mums vēl ir jāvienojas par to, kā tas būs rakstīts juridiskajos dokumentos, tomēr ir jāsaka, ka visi nozīmīgākie temati tika aplūkoti,” par sarunu gaitu teica Igaunijas pārstāvis.

Viņš atzina, ka problēmas, kas varētu kavēt akcionāru līguma parakstīšanu, vairāk ir tehniskas, tomēr viņš atteicās izklāstīt detalizētāk.

Pargmē atteicās spekulēt, kad varētu parakstīt “Rail Baltica” īstenošanas kopuzņēmuma akcionāru līgumu, bet piebilda, ka atbalsta Lietuvas pozīciju, ka to varētu izdarīt līdz 1.jūlijam.

Abas amatpersonas norādīja, ka Lietuva nav piekāpusies citās projekta īstenošanas jomās, lai panāktu, ka Viļņa tiek iekļauta maršrutā.

Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrijas ierēdnis pagājušonedēļ paziņoja, ka Viļņa var tikt iekļauta “Rail Baltica” maršrutā pēc tam, kad Lietuva būs izpētījusi šādas iekļaušanas ekonomisko pamatojumu.

Šļups paziņoja, ka šis nosacījums tagad ir atcelts.

Baltijas valstis pērn septembrī parakstīja politisku deklarāciju, ka Viļņa ir iekļaujama “Rail Baltica” projektā. Viļņas iekļaušana tomēr palika strīdīgs jautājums, un kopuzņēmums projekta īstenošanai netika izveidots plānotajā laikā – līdz šī gada janvārim.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Malaci!Visu vajag noardit lidz galam-lidz pedejam biksem.

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (1)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (3)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+