Publicitātes foto

BMW drifteri uzstāda divus Ginesa rekordus 0

Ar jauno BMW M5 nule ir uzstādīti divi jauni Ginesa rekordi – visvairāk nobrauktie kilometri nepārtrauktā sānslīdē jeb driftā astoņas stundās un drifta tandēmā ar diviem auto vienā stundā, pastāstīja “Inchcape Motors Latvia” BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

BMW instruktors Johans Švarcs (Johan Schwartz) nepārtrauktā driftā astoņās stundās nobrauca 374,2 kilometrus, pārsniedzot iepriekšējo rekordu par 230 kilometriem. Tikmēr “BMW Performance” centra galvenais autobraukšanas instruktors Mets Malinss (Matt Mullins) drifta tandēmā aizvadīja 79,3 kilometrus.

“Švarca driftā pavadītais stundu skaits ir iespaidīgs! Tiem, kuri kādreiz gribēs šo rekordu pārspēt, būs krietni jāpiepūlas, jo latiņa ir uzlikta ļoti augsta. Vēl interesantāku šādu braucienu padarītu vien driftēšana uz ledus ar radžotām sporta riepām, tad saķere uz ledus būtu pat labāka kā uz slapja asfalta, bet kā papildu šova elements būtu sniega mākonis aiz mašīnas” atzina izcilais latviešu drifta braucējs, kā arī vienas no pasaulē labāko drifta automašīnu būvētāju kompānijām “HGK Motorsports” pārstāvis Kristaps Blušs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc sportista stāstītā, tik ilgu driftēšanu iespējamu padarīja fakts, ka trase nepārtraukti tika laistīta ar ūdeni. Salīdzinājumam, sacensībās uz sausas trases riepas nodilst un vairāk nav lietojamas pēc nieka 40 sekundēm. Taču ar slapju trasi vien nepietiek!

“Lai sasniegtu Ginesa rekordu par visgarāko drifta braucienu, BMW sadarbībā ar ASV Ziemeļkarolīnas štatā bāzēto uzņēmumu “Detroit Speed” radīja īpašu degvielas uzpildīšanas sistēmu, kuras ideja aizgūta no kaujas lidmašīnu uzpildes lidojumā. Tā ļāva īstenot Ginesa rekorda noteiktās prasības, proti, rekorda uzstādīšanas laikā auto ne reizes nedrīkst apstāties, tāpēc to bija jāuzpilda braucot,” skaidroja Norvelis.

Kamēr Švarca vadītais M5 sacentās par Ginesa rekordu garākajā driftā, Malinsa vadītās M5 komandas uzdevums bija uzpildīt Švarca dzelzs rumaku.

Malinss pielāgojās Švarca driftēšanas ātrumam, dodot iespēju “Detroit Speed” pārstāvim Metam Batsam veikt uzpildi. Batss bija nodrošināts ar drošības jostām, kas ļāva viņam balansēt starp abiem braucošajiem auto, izliekties pa BMW M5 aizmugurējo logu un pievienot Švarca vadītājam auto degvielas uzpildes pistoli.

“Kaut arī driftēšanu tandēmā un savienošanu izmēģinājām pirms Ginesa rekorda uzstādīšanas vairākas reizes, kļūdīties nedrīkstēja. Visā braucienā veicām piecas degvielas uzpildes, un katra no tām ilga aptuveni 50 sekundes”, stāstīja Batss.

Interesantākos mirkļus no rekorda uzstādīšanas vari apskatīt šajā video!

Jau kopš tā prezentēšanas pērnā gada augustā jaunais BMW M5 ir pievērsis daudzu interesentu uzmanību visā pasaulē. Tā kombinētais degvielas patēriņš ir 10,5 l/100 km, CO2 izmešu rādītājs – 241 g/km. Šā rumaka sirdī rūc 4,4 litru V8 twin-turbo motors, un uz priekšu dzen 600 zirgspēki. Tāpat pirmo reizi šim modelim izmantota pavisam jauna pilnpiedziņas vadīšanas sistēma “M xDrive”, kas nodrošina optimizētu braukšanas dinamiku un precīzu vadāmību. Tādēļ šis auto ir piemērots gan ceļiem, gan sacīkšu trasēm.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.