Foto: Lidante/SHUTTERSTOCK

Krāsaini dzērieni možumam un enerģijai 0

Smūtijs var būt viegla uzkoda pirms fiziskām slodzēm un veselīga maltīte, lai labāk atjaunotos un atgūtu spēkus pēc sportošanas. Salīdzinot ar svaigi spiestām sulām, smūtiji ir bagātāki ar šķiedrvielām un darbojas kā zarnu birste.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Kādas ir tavas kulinārijas prasmes – vai māki pagatavot šos 10 ēdienus, kuri jāprot katram latvietim?
Lietotas automašīnas, kuras nevajadzētu iegādāties: eksperts norāda uz trim neuzticamiem modeļiem 43
Kokteilis
Vampīrs, donors vai mags – kāds ir tavs enerģētiskais tips?
Lasīt citas ziņas

Pievienojot pienu vai kefīru, kokteilis tiek papildināts ar kalciju, D vitamīnu un labajām baktērijām, kas tik ļoti nepieciešamas zarnu trakta darbībai un labai pašsajūtai.

Klasiskais ogu smūtijs

Sa­blendē glāzi piena un dārza vai meža ogas (var izmantot saldētas). Tās satur vērtīgo C vitamīnu, tonizē un sniedz enerģiju. Savukārt pienā ir vērtīgais D vitamīns, kas palīdz stiprināt imūn­sistēmu.

Sātīgais zemesriekstu sviesta smūtijs

CITI ŠOBRĪD LASA

Glāzei piena pievieno banānu, pāris karošu zemesriekstu sviesta un jogurtu bez piedevām, kas papildināts ar šķipsniņu vaniļas cukura. Visu sablendē.

Banānā ir B6 vitamīns un vērtīgas minerālvielas, kas svarīgas muskuļiem un nervu sistēmai. Dzer pirms fiziskās slodzes, lai spēks sportojot, vai pēc treniņa, lai ātrāk atjaunotos.

Mango pārsteigums

Nomizo svaigu mango, sagriež mazākos gabaliņos, pievieno grieķu jogurtu un 2,5% pienu. Visu sablendē. Sasmalcina nedaudz pistāciju. Riekstus un šķipsniņu kardamona pārkaisa dzērienam.

Mango satur A, C, E vitamīnu, dzelzi un citas minerālvielas, pistācijas – A, B6, PP, E un F vitamīnu. Viegls un gards dzēriens, ar ko sevi palutināt brokastīs vai vakarā pēc intensīvāka treniņa.

Svaigais kefīra kokteilis

Lej blenderī glāzi kefīra ar bifidobaktērijām, pievieno svaigu gurķi, karoti olīveļļas un zaļumus pēc izvēles, piemēram, dilles, pētersīļus vai rukolu.

Diētisks un gards kokteilis vielmaiņas uzlabošanai un kā viegla maltīte izsalkuma mazināšanai pirms fiziskās aktivitātes, ar kuru iespējams pat aizstāt vakariņas. Ja vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, bet pēc fiziskās slodzes tomēr gribas kaut ko uzēst, – lūdzu, recepte!

Kefīra un sēklu kokteilis

Viss, kas nepieciešams, ir kefīrs, avokado, sauja spinātu un pāris ēdamkarošu sēklu, piemēram, sezama, linsēklas vai čia sēklas. Dzēriens būs sātīgs un veselīgs, jo satur šķiedrvielas un olbaltumvielas.

Īpaši ieteicams pēc fiziskajām slodzēm, lai atgūtu spēkus un apgādātu organismu ar olbaltumvielām un vitamīniem, – spināti ir ideāls A un E vitamīna avots, kā arī neaizvietojams produkts tiem, kam pietrūkst dzelzs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.