Foto: F64

Graudu ražas sezonā pa LDz infrastruktūru pārvadāts par 54,7% vairāk graudu kravu nekā pērn 1

Šogad graudu novākšanas sezonā – no jūlija līdz oktobrim pa VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūru pārvadāti 569 173 tonnu vietējo graudkopju kravu, kas ir par 54,7% vairāk nekā pērn šajā periodā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Šādi pārvadājumu apjomi sasniegti gan pateicoties veiksmīgajai sadarbībai ar ilggadīgiem sadarbības partneriem graudu nozarē, gan arī LDz meitasuzņēmumu SIA “LDz Cargo” un SIA “LDz Loģistika” iepriekšējos gados uzkrātajai pieredzei šo pārvadājumu organizēšanā un izpildē.

Vēl pirms aktīvās graudu novākšanas sezonas SIA “LDz Cargo” un SIA “LDz Loģistika” vadība tikās ar sadarbības partneriem, lai pārrunātu gaidāmās ražas tendences un plānotos pārvadājumu apjomus, kā arī izrunātu gan graudu pārvadāšanai nepieciešamo vagonu apjomu, gan citus aktuālos jautājumus, kas ir būtiski, lai pārvadājumi pa dzelzceļu noritētu bez sarežģījumiem un maksimāli efektīvi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rūpīgās plānošanas un sadarbības, kā arī labās graudu ražas rezultātā trīs mēnešu laikā – jūlijā, augustā un septembrī pa LDz infrastruktūru pārvadāti 569 173 tonnu vietējo graudu.

Lielākie apjomi pārvadāti augustā un septembrī – attiecīgi 226 610 tonnu un 174 359 tonnu graudu, kas ir par 96,5% un 56,9 % vairāk nekā šajos mēnešos pērn. Lielākā daļa vietējo graudu kravu nogādāti uz ostām – kopumā 520 669 tonnu kravu, kas tālāk eksportētas uz citām valstīm.

Savukārt kopumā pa LDz infrastruktūru jūlijā-oktobrī pārvadāti 1,7 miljoni tonnu gan vietējās, gan ārvalstu izcelsmes graudu kravu, kas ir par 9,4% vairāk nekā pērn šajos mēnešos.

Graudu sezonas noslēgumā kopīgi ar SIA “LDz Cargo” un SIA “LDz Loģistika” vadību pārrunājot aizvadītās graudu novākšanas sezonas rezultātus un nākamās sezonas prognozes, graudkopji provizoriski lēsa, ka arī nākamā gada graudu kravu apjoms būs ne mazāks par šī gada apjomu, ņemot vērā, ka sējumu platības ar katru gadu palielinās.

Atsevišķi graudkopji pauda apņemšanos līdz nākamajai sezonai veikt uzlabojumus arī savā darbībā, tostarp palielināt infrastruktūras kapacitāti, uzbūvējot papildus tilpnes graudu uzglabāšanai.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.