Autovadītājs un braukšanas instruktors Andris Ķerpe prasību par videonovērošanas reģistrāciju neatbalsta. Viņš saista to ar vēlmi no iedzīvotājiem iekasēt papildu nodevu. Viņaprāt, šāda obligāta prasība būtu solis uz to, lai autovadītāji nevarētu pārsūdzēt policijas lēmumu par pārkāpumu vai avāriju, ja ierakstu atteiks kā pierādījumu.
Autovadītājs un braukšanas instruktors Andris Ķerpe prasību par videonovērošanas reģistrāciju neatbalsta. Viņš saista to ar vēlmi no iedzīvotājiem iekasēt papildu nodevu. Viņaprāt, šāda obligāta prasība būtu solis uz to, lai autovadītāji nevarētu pārsūdzēt policijas lēmumu par pārkāpumu vai avāriju, ja ierakstu atteiks kā pierādījumu.
Foto – Karīna Miezāja

Individuāla auto apmācība ir vēlama, bet jāizvērtē riski, brīdina eksperts 2

Andris Ķerpe, Braukšanas instruktoru biedrības valdes loceklis

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Nereti sastopam uz ielas situāciju, kad kāds draugs vai radinieks māca braukt topošo autovadītāju ar aizmugurē un priekšā piestiprinātu M burtu. Tas ir apsveicami, jo topošais autovadītājs būs ieguvis braukšanas iemaņas pirms došanās uz autoskolu pie instruktora. Tas atvieglos darbu pašam instruktoram un ļaus ieekonomēt naudu jaunajam autovadītājam. Tomēr nesenā nelaime Valmierā, kad piecpadsmitgadīgs autovadītājs, nenovaldot auto ietriecās garāžā, dzīvību zaudējot automašīnas īpašniekam, liek aizdomāties par drošību šādā autovadīšanas pašmācībā.

Braukšanas Instruktoru biedrībai (BInstB) ir daži ieteikumi visiem tiem, kas nākotnē plāno veikt individuālo apmācību:

CITI ŠOBRĪD LASA

1. Uzsākot individuālo apmācību, automašīna jāsagatavo atbilstoši prasībām – gan aizmugurējā, gan priekšējā logā jābūt piestiprinātam M burtam.

2. Topošais vadītājs un viņa apmācītājs nedrīkst būt alkohola reibumā, kā arī māceklim līdz ir jābūt derīgai mācību atļaujai – t.s. baltajām tiesībām. Savukārt apmācītāja braukšanas stāžam jābūt vismaz 3 gadiem.

3. Pirms laist topošo autovadītāju satiksmē, nepieciešams detalizēti izstāstīt par mašīnas vadības ierīcēm. Tāpat nopietni jāsagatavojas braukšanai – jāprot regulēt sēdekļu un spoguļu novietojums, jāzina ārējās apgaismes ierīču lietošana, pārnesumkārbas darbība, pedāļu pareiza izmantošana.

4. Pirmās iemaņas svarīgi apgūt slēgtā teritorijā – braukšanas uzsākšana un apstāšanās, riņķošana apkārt ierobežojošajiem elementiem, kas palīdz aprast ar stūri un veido pieradumu pie mašīnas gabarītiem. Jāmāk braukt arī atpakaļgaitā, kas palīdz mācīties kontrolēt spoguļus.

5. Kad ir apgūtas pirmās iemaņas, ieteicams atrast kādu šoseju ar nelielu satiksmes intensitāti, kur topošais autovadītājs varētu pierast pie nelielas satiksmes un darboties ar vadības ierīcēm mainīgos ātrumos. Tādējādi kursants pierod pie dinamikas un ātruma izjūtas. Jaunajam vadītājam ieteicams noturēt konkrētu ātrumu, kā arī bremzēt līdz konkrētam ātrumam.

6. Kad topošais autovadītājs ir pieradis pie dinamikas un nelielas satiksmes, var sākt braukt pilsētā. Sākumā labāk izvēlēties braukšanu pa galvenajiem ceļiem un veikt labos pagriezienus, vēlāk pārejot pie grūtākiem krustojumiem, apgūstot izbraukšanu uz galveno ceļu, kreisos pagriezienus, ieskriešanās joslas, lokveida krustojumus u.c. sarežģītas darbības.

Reklāma
Reklāma

Nobeigumā BInstB aicina autovadītājus pirms uzticēt savu auto praktikantam, pārliecināties par viņa iemaņām, jo atbildīgs par notikušo uz ceļa būs auto īpašnieks.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.