
Kaspars Briškens par “Rail Baltica”: Igaunijas modelis ir pretējais grāvis 0
Sadrumstota pieeja, kādu izvēlējusies Igaunija “Rail Baltica” projektā, var novest pie augstākām uzturēšanas izmaksām un grūtākas pārvaldības, TV24 raidījumā “Ziņu TOP” norāda Kaspars Briškens, Saeimas deputāts (Pro).
“Igaunijas modelis ir pretējais grāvis. Igaunija sadalīja visu trasi ļoti mazās, sadrumstotās vienībās, atsevišķi izceļot pat tiltus, viaduktus, pārvadus, ekoduktus. Jā, šis ir veids, kā izmaksas samazināt, lai gan pastāv bažas, ka ilgtermiņā vietējiem būvniekiem izmaksas jebkurā gadījumā pieaugs,” stāsta Briškens.
Šāda veida sadrumstotība veicina dažādus riskus. Piemēram, ir daudz grūtāk projektu pārvaldīt, daudz grūtāk veidot tehniskās saskarnes. Tas nākotnē var novest pie augstākām uzturēšanas izmaksām, pauž Briškens.
Viņaprāt, Latvijā “Rail Baltica” projektā labāk būtu bijis ieviest alianses modeli, nevis zemākās cenas modeli. Tāpat labāk būtu bijis sadalīt projektu vairākos līgumos — tādējādi izmaksas būtu optimālākas.
“Šobrīd tas, pie kā var strādāt, ir — kopā ar būvnieku meklēt iespējas, kā kopumā darbos samazināt izmaksas,” iesaka deputāts.