Kaspars Briškens
Kaspars Briškens
Foto. LETA/ Evija Trifanova

Kaspars Briškens par “Rail Baltica”: Igaunijas modelis ir pretējais grāvis 0

Sadrumstota pieeja, kādu izvēlējusies Igaunija “Rail Baltica” projektā, var novest pie augstākām uzturēšanas izmaksām un grūtākas pārvaldības, TV24 raidījumā “Ziņu TOP” norāda Kaspars Briškens, Saeimas deputāts (Pro).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja esi dzimis vienā no šiem trīs datumiem, tev uzlikts īpašs “zīmogs” no pagātnes
Veselam
Neredzamās slepkavas: četri ikdienas ieradumi, kas nemanāmi bojā asinsvadus un palielina trombu attīstības risku
Kokteilis
Viljams paliek ēnā! Pēc Harija un Čārlza III tikšanās attiecības karaliskajā ģimenē krasi mainījušās
Lasīt citas ziņas

“Igaunijas modelis ir pretējais grāvis. Igaunija sadalīja visu trasi ļoti mazās, sadrumstotās vienībās, atsevišķi izceļot pat tiltus, viaduktus, pārvadus, ekoduktus. Jā, šis ir veids, kā izmaksas samazināt, lai gan pastāv bažas, ka ilgtermiņā vietējiem būvniekiem izmaksas jebkurā gadījumā pieaugs,” stāsta Briškens.

Šāda veida sadrumstotība veicina dažādus riskus. Piemēram, ir daudz grūtāk projektu pārvaldīt, daudz grūtāk veidot tehniskās saskarnes. Tas nākotnē var novest pie augstākām uzturēšanas izmaksām, pauž Briškens.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņaprāt, Latvijā “Rail Baltica” projektā labāk būtu bijis ieviest alianses modeli, nevis zemākās cenas modeli. Tāpat labāk būtu bijis sadalīt projektu vairākos līgumos — tādējādi izmaksas būtu optimālākas.

“Šobrīd tas, pie kā var strādāt, ir — kopā ar būvnieku meklēt iespējas, kā kopumā darbos samazināt izmaksas,” iesaka deputāts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.