Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Ieva Leiniša/LETA

KNAB varētu apsvērt bargākus sodus par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem 1

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) varētu apsvērt bargākus sodus par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem, sacīja KNAB Stratēģiskās pārvaldes priekšniece Anna Aļošina.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Kāda būs Ukraina 5-10 gadus pēc kara? Zelenskis aicina nefantazēt, bet divas lietas viņš apsola
Lasīt citas ziņas

Izstrādājot priekšlikumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma grozījumiem, KNAB raugās uz sociālo mediju kontiem, apsverot iespēju noteikt pienākumu partijām tādus verificēt. Tāpat tiek apsvērta iespēja likumā paredzēt pienākumu partijām pirms vēlēšanām birojam iesniegt visas tās sociālo mediju lapas un profilus, no kuriem partija un tās kandidāti plāno veikt aģitāciju.

“Iespējams, mēs pat varam runāt par jebkurām trešajām, neiesaistītajām personām, par kurām partijām ir zināms. Bet par šo visu mēs vēl tikai domājam,” atklāja Aļošina, piebilstot, ka kopumā šādas pārmaiņas atvieglotu KNAB darbu no kontroles viedokļa, jo būtu iespēja veltīt lielāku uzmanību slēptajai aģitācijai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kontekstā ar grozījumiem, kas neattiecas uz sociālajiem medijiem, KNAB padomā ir mainīt arī sodu politiku. “Piemēram, bija Spīķeru gadījums (bijušā Rīgas mēra Nila Ušakova un viņa sievas plakāts uz Spīķeru nama sienas), “Dienas Bizness”. Jautājums, vai administratīvais sods, kas ir līdz 1400 eiro, ir samērīgs ar to, ko šādi gadījumi potenciāli var nodarīt demokrātiskai vēlēšanu sistēmai,” norādīja Aļošina, uzsverot, ka KNAB apsver iespēju ieviest bargākus sodus par likuma pārkāpumiem.

Aļošina skaidroja, ka, ja nacionālais likumdošanas līmenis nozīmētu vairāk fokusēties uz to, kādi būtu partiju pienākumi, tad starptautiskā (regulas) līmenī sociālajiem medijiem varētu tikt noteikts reaģēšanas pienākums.

“Patlaban ir laba sadarbība ar “Facebook”, bet tā ir vairāk tāda kā džentlmeņu vienošanās. Ja divas vai trīs dienas pirms vēlēšanām vai “klusajā” piektdienā notiek kaut kas kritisks, kad ieraugām pēkšņu masveida kampaņu sociālajos medijos, tad sociālo mediju turētāju pienākums būtu dzēst saturu pēc tiesībsargājošo institūciju pieprasījuma,” teica KNAB pārstāve.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.