Protams – uz Lietuvu! 23

Visu minēto nozagto traktoru ceļi veduši uz Lietuvu, tāpat arī “Lejas Palsānu” traktora ceļš. Puiši datorā konstatēja, ka viņu džoņa GPS signāls rāda 30 kilometru attālu vietu 15 kilometrus iekšā Lietuvā.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

“Pēc GPS atstātā maršruta konstatējām, ka traktors maksimāli izvairījies no vietām, kur ir vai var būt videokameras, piemēram, no Neretas centra, citām apdzīvotām teritorijām. Traktors nav pārvietojies ātri. Sākumā lēsām, ka ar traktoru pašu braukts, bet, kā paskaidroja “Autonama” speciālisti, traktora akumulatora nokritusies voltāža liecinot, ka pats tas stāvējis uz vietas. Tajā pašā laikā dzinējs darbojies un tas bijis kustībā. Kā tas varēja būt?” tobrīd tas bija jautājums Andrim un visiem pārējiem. “Voltāža nokritās aiz Lones. Tur traktors uzbrauca uz treilera, netika izslēgts un tika vests. Garnadži traktoru neizslēdza tāpēc, lai jebkurā brīdī tas ātri varētu nobraukt no treilera un paslēpties vai pat iebraukt kādā pļavā un sākt pļaut – kas tad tam pievērstu uzmanību? Visticamāk, treileram pa priekšu brauca citi un ziņoja, ja ir kāds apdraudējums zagļu plāniem,” secina Toms.

Traktors robežu bija šķērsojis Pilskalnes pagastā. Kad puiši kopā ar Lietuvas robežsardzi ieradās vietā, no kurienes bija nācis pēdējais GPS signāls, tur nebija ne traktora, ne pļaujmašīnas. “Bija liela vilšanās un dusmas. Zāle jāpļauj, bet nav ar ko. Traktors bija apdrošināts, bet pļaujmašīna – ne. Vienīgais ražošanas līdzeklis pagalam,” atceras Diāna.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēkšņi vakarā kopīgi atģidušies, ka GPS pieslēgts tikai Latvijas teritorijai. “Autonama” vadītājs pieslēdzis zemnieku traktora GPS visai Eiropai. Un tur jau tas stāvēja: 211 kilometrus no savām mājām, netālu no Kauņas, pāris kilometrus no Klaipēdas–Kauņas šosejas pie pamestas mājas krūmos apstrādātu lauku ielenkumā. Bija pārvietots ar vidējo ātrumu 42 km/h, galapunktā nokļuvis piektdien, 27. maijā, plkst. 10.08. Pie traktora Lietuvas policisti ierīkoja slēpni. Bet zagļi nerādījās. Varbūt pamanīja slēpni, varbūt saprata, ka traktoram ir GPS, varbūt vienkārši nogaidīja?

Pēc divām dienām Lietuvas policisti zvanījuši, lai brauc tehnikai pakaļ. Saimnieki jau gribēja ātri atpakaļ, jo nebija ar ko pļaut zāli. Kaimiņvalsts policisti bijuši laipni. Izrakstījuši gan rēķinu par tehnikas pārvietošanu uz Kauņu un glabāšanu – 995 eiro. To gan segs apdrošināšanas kompānija “Gjensidige” (ja traktors nebūtu atrasts, tad būtu bijis jāizmaksā 25 000 eiro).

Kur meklējama saimnieku veiksme un zagļu neveiksme? “Vai nu garnadži kļūdījušies, domājot, ka paņēmuši traktoru bez GPS, vai arī nav bijis laika vai kāds iztraucējis, kad GPS ticis meklēts,” lēš Andris.

Saimniekiem ir aizdomas, ka notikušajā iesaistīts kāds vietējais uzrādītājs. Zagļu izlūki nav manīti, un tos arī grūti bijis pamanīt: saimniecībā ik nedēļu ierodas līdz pat desmit automobiļiem no Lietuvas, Baltkrievijas, Igaunijas ar lopbarību un dažādām citām precēm, kas nepieciešamas zemniekiem. Dažs ierodas naktī un pie fermas pārnakšņo savā braucamajā, gaidot saimniekus. Pagājušajā gadā gan piefiksēts viens lietuvietis, kas aizdomīgi un bez mērķa braukājies pa tuvējo apkārtni.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.