Tālis Linkaits
Tālis Linkaits
Foto: Paula Čurkste/LETA

Linkaits pieprasījis paskaidrojumu par ASV sankcijām pakļautā Krievijas kuģa atrašanos Liepājas ostā 20

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pieprasījis Liepājas speciālajai ekonomiskajai zonai (SEZ) paskaidrojumu par ASV sankcijām pakļautā Krievijas kuģa “Yury Topchev” atrašanos Liepājas ostā, sociālajā tīklā “Twitter” raksta ministrs.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas
Tāpat Linkaits pieprasījis Liepājas SEZ paskaidrojumu par risku vadības sistēmu.

Jau ziņots, ka Liepājas SEZ pārvaldes pārstāvji skaidroja, ka Krievijas kuģis “Yury Topchev” Liepājas ostā pašlaik atrodas legāli un tā ienākšanai ostā ir saņemtas vajadzīgās atļaujas no Latvijas Krasta apsardzes, Valsts robežsardzes un Valsts ieņēmuma dienesta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Liepājas SEZ pārstāvji pēc svētdien, 11.aprīlī, pārraidītā TV3 raidījuma “Nekā personīga” sižeta, kurā vēstīts, ka Liepājas ostā ir iebraucis Krievijas gāzesvada “Nord Stream 2” būvniecības darbu kuģis, kura īpašnieks ir iekļauts ASV sankciju sarakstos, atkārtoti sazinājušies ar atbildīgajām institūcijām un pārliecinājušies, ka iestāžu veiktajā ekspertīzē sākotnēji nav bijušas neprecizitātes, atkārtoti saņemot apliecinājumu, ka kuģis ostā atrodas likumīgi.

SEZ pārvaldē norādīja, ka Latvijas valstī ir noteikta kārtība kā kuģis var ienākt ostā, kādi nosacījumi tam jāizpilda, kāda informācija jāsniedz un kuri valsts dienesti pārbauda kuģa, kravas un apkalpes atbilstību valsts un starptautiskajiem normatīvajiem dokumentiem, kas regulē kuģošanas drošību Baltijas jūrā.

Tie ir dokumenti, atbilstoši kuriem strādā Liepājas osta un nodrošina kuģu un kravu kustību.

Liepājas SEZ pārvaldes Drošības, aizsardzības un vides daļas vadītājs Kaspars Poņemeckis atzīmēja, ka par katru kuģi, kas vēlas ienākt Liepājas ostā tiek saņemta Aizsardzības deklarācija, kurā, atbilstoši Starptautiskajai kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmai (SKLOIS), ir iekļauta visa prasītā informācija par kuģi tai skaitā pēdējām desmit ostām, kurās tas piestājis.

“Lai kuģis varētu ienākt Liepājas ostā, tam jāsaņem atļauja no Latvijas Krasta apsardzes, robežsardzes un Valsts ieņēmuma dienesta.

Tikai tādā gadījumā, ja šādas atļaujas ir, Liepājas ostas Kuģu kustības dienests ļauj kuģim ienākt ostā. Tā tas noticis arī šajā gadījumā. SKLOIS deklarācijā visi valsts dienesti snieguši atļauju kuģim ienākt ostā,” sacīja Poņemeckis.

Poņemeckis arī uzsvēra, ka informāciju par aizdomīgiem kuģiem, kravām vai ko tamlīdzīgu sniedz valsts atbildīgie dienesti, tostarp Latvijas Krasta apsardze un Latvijas Jūras administrācija un tādos gadījumos arī tiek veiktas nepieciešamās darbības. Visbiežāk tas esot saistīts ar bīstamām kravām, neprecīziem pavaddokumentiem.

Tāpat SEZ pārvaldes pārstāvji pauda prieku, ka “tagad visi zina, ka Liepājā ir kuģu būves un remonta rūpnīca, kurai ir divi doki, kuros var remontēt kuģus līdz pat 190 m garumam”.

SEZ pārvaldē norādīja, ka Liepājas ostas Kapteiņdienests pieteikumu no kuģu aģenta “Alvina Ship Agency” saņēma 2.aprīlī. Vizītes mērķis – remonts dokā “KB Tosmare”.

Reklāma
Reklāma

Velkonis “Yury Topchev” noenkurojās Liepājas ostas ārējā reida enkurvietā tajā pašā dienā. Laika apstākļu dēļ, ostā kuģi ieveda 6.aprīlī un tajā pašā dienā ieveda “KB Tosmare” pirmajā dokā.

Kā liecina iesniegtā deklarācija velkoņa īpašnieks vai operators ir “Mortranservice”LLC. Tā dzinēja jauda ir 20 000 kilovati, un tas kuģo zem Krievijas karoga

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.