Foto: Shutterstock.com

Notievē ar pastaigu palīdzību. 5 galvenie likumi 2

Staigāšana – pārbaudīts līdzeklis tievēšanai, tai nepiemīt blakusparādības un der visiem, neskatoties uz vecumu. Tiesa, arī te ir dažas nianses, kuras jāzina, lai sasniegtu maksimālo efektu. Šie ieteikumi palīdzēs nomest svaru bez diētas un nogurdinošiem vingrojumiem. Pievienojiet savai dzīvei vairāk kustību, bet dariet to gudri, un rezultāti jūs iepriecinās jau pēc mēneša!

VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
“Man ir pie kājas, kam tas traucēja!” Bokseris Zutis noparkojas pie invalīdu stāvvietas un nodēvē sabiedrību par slimu 133
VIDEO. Labi, ka mammas nebija tuvumā… Pārgalvīgi vīri mežā Limbažu pusē atrod lācēnu midzeni un nofilmē mazuļus
Lasīt citas ziņas

Pēc efektivitātes staigāšana neatpaliek no skriešanas, un atšķirībā no pēdējā ir daudz drošāka veselībai, saka Anastasija Poļetajeva, pirmās Krievijas profesionālās “nūjošanas” skolas dibinātāja un vadītāja. Tā netraumē locītavas un pozitīvi ietekmē nervu sistēmu. Staigāšana – tā ir dabīga cilvēka kustība, tāpēc sākt tievēt ar pastaigu palīdzību ir psiholoģiski vieglāk.

1. Vienmēr iesildieties

CITI ŠOBRĪD LASA

Jebkura fiziskā slodze jāsāk ar iesildīšanos. 10 minūtes ejiet lēnā tempā, pakāpeniski palielinot ātrumu. Tā jūs sagatavosiet sirdi, locītavas un muskuļus gaidāmajam darbam. Treniņa beigās arī obligāti samaziniet tempu, lai organisms atdziest.

2. Sekojiet pulsam

Ja jūsu mērķis ir notievēt, jādarbojas tā saucamajā aerobikas vai “taukus dedzinošajā” pulsa zonā. Noteikt to var katrs sev pēc vienkāršas formulas. Sākumā saskaitiet maksimāli iespējamo pulsa skaitu: 220 mīnus jūsu vecums.

Lai tauki sāktu “degt”, pulsam treniņa laikā jāsastāda 70–80 % no maksimālā sirds sitienu skaita. Ja jums nav speciālā pulsa mērītāja, orientējieties pēc savas elpošanas. “Ja jums nav aizdusas un variet kustības laikā parunāt, tas nozīmē, ka jūs esat aerobajā zonā,” skaidro eksperte.

3. Pamēģiniet vairākus nūjošanas veidus

Gājiens kalnā pa skrejceļu

Šim soļošanas veidam ir acīmredzamas priekšrocības: ar ērta monitora palīdzību var viegli kontrolēt pulsu un slodzi. Ja pulss paātrinās vairāk nekā nepieciešams – samaziniet pieliekšanās leņķi vai samaziniet ātrumu. Bez tam trenažieru zālē jūs variet atrast papildu motivāciju: slaidas meitenes apkārt vēl vairāk izraisīs vēlmi rūpēties par savu figūru. Ja neesiet fitnesa piekritēja un nedomājiet nākotnē nodarboties ar kādu sporta veidu, izņemot soļošanu, pirkt trenažieru zāles abonementu jums būs neizdevīgi.

Nūjošana

Tas ir īpašs soļošanas veids, nesen guvis popularitāti. Speciālās nūjas palīdz iekustināt vairāk nekā 90% muskuļu. Zinātniski pārbaudīts, ka nūjošanas laikā sadeg 46% kaloriju vairāk, nekā parastajā soļošanā, tāpēc šādas nodarbības palīdz sasniegt lielākus rezultātus.

“Nūjošanas treniņi iespējami tikai svaigā gaisā, un ļoti svarīgi, lai nodarbību laikā saglabātos speciāla tehnika: pēdai it kā jāpārveļas no papēža un purngalu, bet virspuse ceļas uz augšu,” saka Anastasija Poļetajeva. “Kustības laikā jāievēro pamīšus tehnika – kreisā kāja – labā roka, un otrādi. Ja esiet nolēmusi nomest svaru ar nūjošanas palīdzību, tad vislabāk sākt ar ātrumu 4,5 – 5 km/h, pakāpeniski palielinot tempu līdz 6,5 – 7 km/h. Svarīgi nepārcensties un palikt aerobajā zonā”.

Šis veids īpaši piemērots gados vecākiem cilvēkiem, tiem, kuriem ir liekais svars un problēmas ar locītavām.

Pastaiga laukā ātrā tempā

Ja nūjošana pagaidām jums liekas aizdomīga nodarbe, sāciet ar parastām pastaigām svaigā gaisā. Bet nehalturējiet: nekādas lēnas pastaigas līdz veikalam pēc gardumiem un atpakaļ. Lai tā būtu vismaz stundu gara pastaiga ātrā tempā. Obligāti uzvelciet ērtus apavus: nekādus augstus papēžus. Pastaigāties ar draudzeni neiesakām, ja tikai viņai nav tāds pats mērķis kā jums: sarunas jūs var atslābināt, un pat nemanīsiet, kā samazināsies temps. Ja jums ir suns, tas var kļūt par jūsu treneri, un garlaicīgi nebūs.

Iešana ar intervāliem

Intervālu staigāšana ir daudz efektīvāka. Lai kur jūs nodarbotos, laukā vai uz skrejceļa, pamēģiniet mainīt ātrumu un slodzi pēc noteikta laika. Piemēram, ātra iešana – 1 minūte, mierīgā tempā – 3 minūtes.

4. Staigājiet kājām regulāri

Pieņemiet par likumu staigāt kājām darba dienās vismaz pa stundai, brīvdienās vairākas stundas. Ja izvēlieties nūjošanu, nodarboties vajadzētu ne mazāk par 50 minūtēm dienā, 2 – 3 reizes nedēļā. Treniņi no rītiem uzlādē ar enerģiju, bet vakarā “nosit” apetīti, bet pozitīvi ietekmē nervu sistēmu. Galvenais – trenēties regulāri.

5. Regulējiet ēšanu

SAISTĪTIE RAKSTI

Nekādas slodzes jums nepalīdzēs notievēt, ja regulāri pieēdīsieties uz nakti un lielos daudzumos ēdīsiet treknu, saldu un miltainu. Centieties savu uzturu veidot veselīgu, ēdiet dārzeņus, zivis, liesu gaļu, vistu, bet ne pusfabrikātus un desas, atsakieties no majonēzes. “Vēlams 1 stundu pirms un 2 stundas pēc treniņa neēst. Un treniņa dienā izvairīties no salda, taukaina un miltaina,” brīdina Anastasija Poļetajeva. Ja uzreiz pēc pastaigas jutīsiet lielu izsalkumu, apēdiet nedaudz vārītas vistas gaļas vai biezpienu ar svaigiem dārzeņiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
FOTO, VIDEO. Keita Midltone pārsteigusi fanus – kas ir šis izskatīgais, jaunais vīrietis kopā ar viņu? 4
“Man ir pie kājas, kam tas traucēja!” Bokseris Zutis noparkojas pie invalīdu stāvvietas un nodēvē sabiedrību par slimu 133
Eksprezidents Guntis Ulmanis sasirdzis – veselības problēmu dēļ šobrīd viņš nevar pārvietoties
Daila, Veronika un Dominiks – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
“Man ir pie kājas, kam tas traucēja!” Bokseris Zutis noparkojas pie invalīdu stāvvietas un nodēvē sabiedrību par slimu 133
VIDEO. Labi, ka mammas nebija tuvumā… Pārgalvīgi vīri mežā Limbažu pusē atrod lācēnu midzeni un nofilmē mazuļus
Latvijas vēstnieks Ukrainā neticēja, ka viņam izrādīsies noderīga sapakotā 72 stundu soma evakuācijai
FOTO. “Kažoks bez siļķes,” “20% atlaide alkoholiķiem” – smieklīgi uzraksti, kas izvietoti Latvijas veikalos 24
Lasīt citas ziņas
Tu viegli tiksi galā ar dažādām problēmām! Horoskopi 5.februārim
88 gadu vecumā miris spāņu modes dizainers Pako Rabane 5
“Jums neērti nav?”: TV personība Žaklīna Cinovska nikna uz Latvijas bankām, kas turpina pelnīt Ukrainā
Matroškas, degvīns un pat Čeburaška: Artūrs Mednis nosauc populāras lietas, kuras patiesībā krievi “nozaga” citām tautām 13
Pārnes biznesu uz Saeimu: deputāte Vīksna iesaista vīna reklamēšanā Saeimas priekšsēdētāju Smiltēnu un ministru Sprindžuku 48
FOTO. Interesantākie galamērķi ģimenes brīvdienām: ko apskatīt Lietuvā un Igaunijā? 1
VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
Angļu valodas lietojums jauniešu ikdienā – modes lieta vai norobežošanās no pieaugušo pasaules?
Jau svētdien Latvijā sāksies solārais pavasaris 4
Live TEKSTA TIEŠRAIDE. Krievija savervējusi 50 ieslodzītās no Doneckas sieviešu cietuma, lai sūtītu karot
VIDEO. JRT aktieri asprātīgā video ironizē par to, kad un kā varētu notikt teātra atklāšana 8
FOTO, VIDEO. Keita Midltone pārsteigusi fanus – kas ir šis izskatīgais, jaunais vīrietis kopā ar viņu? 4
FOTO. “Pirmais uzdevums ir tikt vaļā no Z simbola,” Ukrainas tanku mehāniķis Anatolijs pastāsta, kā krievu tanki pārtop par ukraiņu tankiem
Latvijas vēstnieks Ukrainā neticēja, ka viņam izrādīsies noderīga sapakotā 72 stundu soma evakuācijai
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
ASV virs Atlantijas okeāna notriec Ķīnas balonu 14
22:30
Kampars: “Mēs arvien vairāk norādām, ka mums nevajag bagātus cilvēkus”
22:04
Cik bieži skola drīkst mainīt stundu sarakstu?
22:01