Foto: Pexels

Operators fiksē būtiskas izmaiņas mobilo sakaru lietošanā 0

Divu gadu laikā kopš Eiropas Savienībā (ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīs mobilo sakaru jomā darbojas princips “viesabonē kā mājās”, būtiski mainījušies Latvijas iedzīvotāju mobilo sakaru lietošanas paradumi.

Reklāma
Reklāma
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

Salīdzinot ar laiku pirms viesabonēšanas tarifu atcelšanas, “Bites” klienti EEZ un ES mēnesī nosūta vidēji par 25% vairāk īsziņas, savukārt sazvanoties EEZ ietvaros, norunāto minūšu skaits audzis pieckārt.

Visbūtiskāk pieaudzis mobilā interneta patēriņš – tas šobrīd mēnesī tiek izmantots pat par simts reizēm vairāk.
CITI ŠOBRĪD LASA

Eiropas Savienības (ES) regulējums jeb princips «viesabonē kā mājās», kas stājās spēkā 2017. gada 15. jūnijā, ne vien nodrošina lietotājiem plašākas iespējas mobilo sakaru lietošanā ceļojot, bet arī pasargā no neparedzēti liela rēķina pēc ceļojuma EEZ.

Kopš regulas ieviešanas Eiropas valstu mobilo sakaru lietotāji neatkarīgi no izmantotā tarifu plāna, ceļojot EEZ, saņem pakalpojumus pēc tādiem pašiem principiem kā mājās.

“Bite” šādu praksi ieviesa jau 2016. gada rudenī, ieviešot tarifu plānu “Saziņa Eiropā”, kas nodrošina, ka mobilo sakaru tarifa plānā iekļautais īsziņu, minūšu un gigabaitu skaits ir izmantojams ne tikai Latvijā, bet visā EEZ.

“Viesabonēšanas tarifu atcelšana mobilo sakaru industrijai ir bijis nozīmīgs pagrieziena punkts vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, mobilie sakari, atrodoties ārzemēs, ir kļuvuši daudz pieejamāki, kas nozīmē, ka kādreizējie šķēršļi, kas lika pārdomāt katra zvana nepieciešamību un bažīties par nesamērīgi augstu rēķinu, ir novērsti. Otrkārt, būtiski uzlabojusies mobilo sakaru pieejamība, kas atspoguļojas gan izmantoto sakaru statistikā, gan arī vērojama ceļotāju paradumos,” stāsta”Bites” mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Pirms “Saziņa Eiropā” ieviešanas”Bites” klienti vidēji mēnesī uz ārvalstīm nosūtījuši ap 500 tūkstošus īsziņu.

Savukārt šobrīd mēnesī tiek nosūtītas vidēji par 120 tūkstošiem īsziņu vairāk – nosūtītas aptuveni 620 tūkstoši īsziņas.

Arī zvanu vidējais ilgums ir būtiski pagarinājies – pirms “Saziņa Eiropā” ieviešanas, mēnesī”Bites” klienti, esot EEZ valstīs, norunājuši vairāk kā 510 tūkstošus minūtes, taču šobrīd mēnesī norunāto minūšu skaits audzis pieckārt – šobrīd tās ir vairāk nekā 3 miljoni minūtes mēnesī.

Visstraujāk audzis interneta patēriņš EEZ ietvaros – ja 2016. gada sākumā vidēji mēnesī izlietoti nepilni 500 GB, tad šobrīd tie ir 54 658 GB mēnesī, kas ir par simts reizēm vairāk kā pirms “Saziņa Eiropā” ieviešanas.

Reklāma
Reklāma

Kā stāsta”Bites” mārketinga vadītāja D. Šmite, līdz ar mobilā interneta pieejamību ārvalstīs, ceļotāji jūtas daudz drošāk, mobilāk un elastīgāk visdažādākajās situācijās – ceļotāju paradumi ir mainījušies un šobrīd ļoti aktīvi tiek izmantoti gan dažādi navigācijas pakalpojumi, gan iespēja internetā rezervēt viesnīcas, izsaukt taksometru u.tml.

Jāatgādina, ka, ja Latvijā lietotājam ir pieslēgums, kas nodrošina konkrētu mobilo datu apjomu, to var izmantot arī uzturoties EEZ valstīs, ievērojot Godīgas lietošanas politiku.

Ja tarifu plānā iekļautais datu apjoms tiek iztērēts, tiek piemērota papildus maksa par turpmāk izmantotajiem datiem. Uz viesabonēšanas pakalpojumiem papildu maksa var tikt attiecināta arī gadījumos, kad iekšzemes tarifu plāns paredz papildu maksu par pakalpojumiem, kas nav iekļauti tarifu plānā.

“Bite” ir mobilo sakaru operators Latvijā, kas tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.