Laukos
Graudkopība

Pa LDz infrastruktūru pārvadāto graudu kravu apjoms augustā sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni0

Foto: LETA

Augustā pa VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūru pārvadāto vietējo graudaudzētāju graudu kravu apjoms sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni kopš 2014.gada – kopumā pārvadāti 3600 vagoni.

Augusts bija pirmais graudu ražas novākšanas mēnesis, un sākotnēji tika prognozēts pa LDz infrastruktūru pārvadāt 2000 vagonus. Tomēr, pateicoties veiksmīgajai sadarbībai ar graudkopības nozari, pēdējos piecos gados lielākajai graudu ražai un piemērotajiem laika apstākļiem, pārvadāto vagonu skaits sasniedza 3600, kas ir par aptuveni 80% vairāk.

Transportējot tik lielu kravu skaitu, šī gada augustā iekšzemes pārvadājumu apjoms par 46% pārsniedza 2018.gada augustā veikto iekšzemes pārvadājumu apjomu.

Graudu novākšanas sezona turpinās arī septembrī, un pa LDz infrastruktūru pārvadāto graudu kravu apjoms šajā mēnesī varētu pietuvoties augusta rādītājiem.

Lai pārrunātu iepriekšējo gadu sadarbību graudu kravu pārvadāšanā, piektdien, 13.septembrī notika SIA “LDz Cargo” tikšanās ar graudkopības nozares pārstāvjiem. Tikšanās laikā tika pārrunāti gan pozitīvie sadarbības aspekti, gan arī šķēršļi, kas līdz šim traucējuši veidot pēc iespējas labāku sadarbību, kā arī pārrunāti priekšlikumi turpmākajai sadarbībai.

Lai gan par graudu pārvadāšanu atbildīgā uzņēmuma SIA “LDz Cargo” nodrošinātie graudu kravu piegādes termiņi ir vidēji no 48-72 stundām, atkarībā no veicamā attāluma, ir konstatēti vairāki faktori, kas traucē operatīvu kravu nogādāšanu galapunktā un rada sadarbības partneru neapmierinātību.

Apkopojot pēdējo piecu gadu pieredzi graudu kravu pārvadāšanā, kā viens no traucējošiem faktoriem ir minams terminālu kapacitātes trūkums noteikta graudu apjoma uzņemšanā un savstarpēji neprecīzas informācijas apmaiņa, kā rezultātā vagoni tiek nosūtīti uz termināliem, kuriem vairs nav kapacitātes tos uzņemt. To veicina terminālu un nosūtītāju apmaiņa ar informāciju, kas dažkārt neatbilst faktiskajai situācijai.

Lai nākotnē uzlabotu pakalpojumu sniegšanu graudaudzētājiem, būtiski ir uzlabot terminālu infrastruktūras kapacitāti, kas atsevišķos terminālos patlaban nav piemērota vairāk kā 20-30 vagonu iekraušanu diennakts periodā. Šī situācija negatīvi ietekmē vagonu aprites laiku un efektīvu loģistiku, jo kapacitātes trūkuma dēļ ir nepieciešams papildus nodrošināt šķirošanas operācijas, kā arī jāveic lielāks manevru darbu apjoms. Tāpat loģistiku negatīvi ietekmē graudaudzētāju savstarpējā konkurence, kas kaitē kopējai sadarbībai un jaudas sadalei ostu terminālos.

Proti, nereti ostas termināla jauda noliktavās jau iepriekš ir sadalīta starp konkrētiem nosūtītājiem, tāpēc citiem nosūtītājiem var būt ierobežota pieeja tiem.

Lai nodrošinātu kravas vagonu nepārtrauktu pieejamību, SIA “LDz Cargo” prioritāri apkalpo klientus, kuriem nav paredzama kravas dīkstāve, bet gan nekavējoša tās izkraušana, vilciena sastāvam nonākot galamērķī, un graudu kravu pārvadājumu jauda ir atkarīga arī no ostu terminālu kapacitātes.

Lai nodrošinātu pēc iespējas īsāku dīkstāvi, vai novērstu to pavisam, viens no risinājumiem būtu maksas paaugstināšana par vagonu dīkstāvi jeb to izmantošanu noliktavas nolūkiem.

Tikšanās dalībnieki vienojās sagatavot priekšlikumus turpmākajai sadarbībai, kas tiks apkopoti un turpināt konsultācijas, lai turpmāk uzlabotu graudu kravu pārvadājumus.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LA
LA.LV
Laukos
“Turpinām augt un investēt!” Covid-19 dēļ attīstība laukos neapstājas 1
2 dienas
LE
LETA
Laukos
“Tas izklausās pēc tāda valsts reketa.” Pārtikas ražotāji satraukti par iecerētajām izmaiņām Dabas resursu nodokļa piemērošanā
3 dienas
SK
Skaties.lv
Laukos
Zemnieks ierauts traktortehnikas krāpnieku shēmā. Kāds traktora gribētājs jau zaudējis 1800 eiro
3 dienas

Lasītākie

ML
Māra Libeka
Latvijā
Patiesība par Valsts prezidenta ģimeni, pilsonību un izglītību. Egils Levits atbild uz “Latvijas Avīzes” jautājumiem 19
Intervija 11 stundas
LE
LETA
Veselam
Perevoščikovs: Slimnieki kļūst jaunāki un katrs trešais Covid-19 gadījums ir saistīts ar saslimšanu ārzemēs
1 stunda
AG
Andris Grīnbergs
Latvijā
Aptauja: Vai sācies Covid-19 otrais vilnis?
1 stunda
LE
LETA
Latvijā
Kāds būs B variants, ja Covid-19 dēļ mācības klātienē notikt nevarēs?
1 stunda
LE
LETA
Latvijā
Ģenerālprokurors Stukāns: Fakts, ka prokuroriem lietvedība ir vairāki simti lietu, nenorāda patieso to noslodzi
4 stundas